Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Bettan - 16 juni 2011 22:45

Jag har just klickat hem 6 par glasögon.

Alltså 6 par som jag ska prova och

förhoppningsvis trivs jag i ett par.

HAHA!

Eller inte.


Jag trivs verkligen INTE i glasögon.

Jag hade glasögon i ett år,

sen har jag haft linser sedan dess.

Och det vill säga är 10 år nu.


Drömmen är så klart att en dag

operera ögonen.

Slippa även linser.

Men de där ligger i framtiden,

och sen är de ju en dröm!


Men efter att ha pratar med optikern

om de här med linsbärandet och allt.

Fick jag mig en tanke ställare.

Att jag skulle nog behöva sova utan

linser OFTARE.

Och då behövs ett par glasögon jag

kan se med, dem jag har nu är alldeles

försvaga i styrkan.


Och förhoppningen är ju att jag ska få

ett par som jag först och främst SER med.

Men oxå kanske trivs i,

eller iaf liiiiiiite.

Så man kanske kan vara utan linser en hel dag,

när man bara är hemma och grejar.


Tror nog detta kan vara bra för ögonen,

helt klart lixom!

Ska även prova ett par nya linser,

som släpper in mera syre till ögonen.

Tunnare än dem jag har.


Trivs jag med dem och allt funkar,

kommer jag nog byta.

Även att dem kostar lite mera.

Spelar ingen roll.


Fan man har ju bara ett par ögonen!!!

Dem ska man vara rädda om.

 

Rekommenderar sidan jag har hittat

glasögonen på.

Billigt och bra!

Många par att välja mellan,

sen får man låna hem gratis och prova.

Kan det bli bättre???


Dessa 6 paren väntar jag på.


            


www.favoptic.se

Av Bettan - 16 juni 2011 09:30

Körde till stan för en syn undersökning,

men den slutade med shopping

både Innan och Efter!


HM blev det innan,

och shit vad chockad

jag blev för det var full

gång på REA där inne!


Rena himmel riket för en som

mig, som bara handlar på REA.

Hehe   


Fick med mig ett par byxor

och två bh:ar hem.

MEN jag hade mycket mera

med mig in i provrummet.

Många toppar i olika färger

och modeller..

MEN det var ingen det Klickade

med alls.

Lite tråkigt ju!   


Men volanger är INTE min grej,

inte heller när de sitter FÖÖÖR

tight. Jag måste ju kunna andas!

Och i o med REA var ju storleks

utbudet inte de bästa..


Men fan vilken storleks skillnad

det är mellan butikerna.

 

På HM tar jag alltid en storlek

STÖRRE för att slippa bli besviken

direkt lixom...

 

Efter jag kollat synen hade jag

tjugo minuter kvar tills pakeringen

gick ut, och i väskan låg mitt

presentkort på Intersport.

Givetvis blev det en snabbis in där!

 

Där hittade jag med REA tröjor,

haha!

Ska erkänna att jag leter SÅ KLART

efter dem, i varje kläd-butik!

Jag är fan inte dum!


Där inne köpte jag en collagetröja

med drag kjedja.

 

Mitt tänkt blev som inne på HM,

ta en storlek större för att slippa

besvikelsen.

Men oj så överraskad jag blev.

Medium var för STOR.

 

Och de var klart synd tänkt jag,

då de fanns bara M och XS kvar.

Och mina tankar gick som följer:

"att XS är för liten"

 

Men jag gillade tröjan sjukt mycket,

precis min stil och FÄRGER.

Så jag blev tvungen att prova.

 

YES, den satt som en smäck!

XS.

 

Så där ser man verkligen vilka

storleks skillnader det ÄR.

 

Kanske lika bra man vänjer sig vid

detta??

Jag ser ju mig själv som lite ny inom

shopping världen och inte vetat detta

innan.

Man lär sig något nytt varje dag   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards