Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Bettan - 7 september 2011 23:01

Imorgon är ingen vanlig dag,

för det är någons födelsedag   


Tårtan står i kylen.

Tänkte de var lika

bra att göra den nu

ikväll...


  


Eller göra och göra, haha!

Köpta bottnar ju..

Jag har endast kletat på

drottningsylt & vanlijkräm.


Men nu får den stå över

natten och safta till sig.

Tårtor man gör är ju

alltid godast dagen efter!

Tycker iaf jag.


Så imon direkt efter jobb

är de bara att på med

grädden och dekorationerna.

Kul! och Gott, hoppas jag...   

God natt.

Av Bettan - 7 september 2011 17:53

  


Meningen var ju pizza med mammsen.

Men då jag misstog mig på tiden

och åt en äggamacka för en stund sedan

och mammsen min var hungrig NU.

Fick vi skjuta på pizzan!


Mor skulle köra inom Mc'd till sig själv.

Då hon ändå var i staden.


Jag äter la en macka till senare

eller lagar jag något lättare.

Det Löser Sig   


Då jag inte har någon hunger direkt,

är de ingen panik med att planera

eller sånt dylikt.

Jag äter när de finns tid och

lusten faller in, HAHA!

Älskade magsäcks-operation  

 

 

Nu blir det iaf mat till mina älskade

fyrbenta vänner.

Dem är alltid hungriga iaf, hehe!

Efter detta en sväng med sugbritt,

följt av ett par tre promenader till.

Solen den tittar fram emellanåt nu,

eller jag ser iaf en blå himmel

då och då...

 

 

Av Bettan - 7 september 2011 16:30

...det regnar denna hösten.

Men fan så tråkigt.

Och inte hjälper de att gnälla.

Haha, för att sluta regna gör

det ändå inte lixom.


Men man blir fan deppig.

Jag gillar det inte.

Tror inte jag gillar varken

hösten eller vintern längre!?


Ojoj, kommer bli jobbigt

det här de känner jag..

Men men, Bit Ihop Bettan   


Jag är iaf glad jag tog gräsmattan

på baksidan igår.

Och att Svärmors gubbe tog utanför

stugan och runt om i Lördags.

Nu är de BARA framsidan med, haha!


Men men idag är de ju inte att tänkas på.

Tänkte dock kört över att UTAN uppsamlaren,

men fan det har just stått som spön i backen.

Och det känns som om det är så till och från,

ibland regn & ibland inte.


Chansar på bättre väder imon så jag tar

framsidan då..


Har iaf rastar de lurviga denna eftermiddag,

mellan regnskurarna dessutom.

Där snackar vi om TUR!


Hoppas på fortsatta längre uppehåll

under kvällen så jag kan gå två, tre

rundor till innan mörkret...

Jag håller iaf tummarna för detta!

 

Nu lite fix och trix här inne,

tills mammsen min ringer.

För då blir det pizza, mums!

OnsdagsLyx eller vad??


Mannen min jobbar över,

så jag ringde mor min om

middag och hon föreslog pizza.

Varför inte lixom!?   



Av Bettan - 7 september 2011 06:00

Jag har jobbat så pass länge

på ett och samma ställe nu

att jag vet vilka som bryr sig

och vilka som frågar för dem

är förvetna...


"Hur mår du?"


Kanske själv klart folk frågar

när man är tillbaka efter sjukdom?

Eller jag vet inte!


Dock ingen som vet att jag

haft semester Fredag-Måndag.

Så de tror ju att jag vatt

sjuk lääänge så att säg...


Men men what ever.

Jag har ingen skyldighet

att berätta om mina semesterdagar.

Så folk får tro vad dem vill.


Men jag vet att jag ljuger

om jag skulle svara BRA på

frågan "Hur mår du?"


Jag mår inte bra.

Men det är inget jag

tänker redogöra för dem,

som frågar...

Jag orkar inte.


Ingen förstår ändå.

Och jag är inte ute

efter någon sympati.


Jag varken vill eller

orkar förklara saker och ting.


Men jag mår inte bra.

Så enkelt är det bara.

Jag gör så gott jag kan!

Försöker tänka positivt,

tar en dag i taget...


Lättaste svaret är att säga

"jo tack, jag lever iaf!"


Vi kan väl lätt välkomna Hösten nu?!

Så känner iaf jag..

Välkommen!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards