Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Bettan - 24 september 2011 21:17

Trots att jag är 26 år,

skulle jag hur lätt som

helst kunna sätta mig

och kolla på barnfilm.


Astrid Lindgrens barnfilmer

är det bästa!

Det finns inget som slår dessa.


Dagens barnfilmer kan slänga

sig i väggen tio gånger om.

Det är fan fakta!

 

Emil i Lönneberga.

Vilken klassiker!

Denna härliga och galna

unge gör ju att man skrattar

sig dubbelvikt i soffan.


Och enda sedan jag första gången

beskåddade detta mästerverk har

det funnit en lite dröm inom mig.


I filmen där han FÅR Lukas,

Lukas som en är stor vacker arbetshäst.


Och i filmen finns de en scen där han

rider genom skogen i full galopp.

Det är så vackert!

Det ser så härligt ut!

Sen detta ögonblick när jag

fick se detta har jag alltid

dröm om en Egen häst.


Jag kan egentligen inte rida.

Jag kan inget om hästar.

Jag har STOR respekt för dem.

Men drömmen har alltid funnits där.

Även om den har varit liten,

så har den varit där...


Intresset har väl aldrig varit

Så Pass Stort,

för att jag skulle kunna köpa en.

Tiden finns inte för en Egen.

Och inte heller Pengarna.


För hur det än är så är ju hundarna

mitt intresse.

Dem jag lever och brinner för!

 

Men nu har jag fått ett erbjudande.

En vän har Många hästar.

Jag kommer få rida en.

När jag Kan och när jag Vill!


Jag behöver aldrig känna nåt tvång.

Utan ta det som det kommer..

Det känns bra!

Det känns kul!

 

Detta är mitt sätt att göra en dröm sann!

En dröm sen barnsben..

Det känns för jävla bra!

För jävla roligt!

 

  Racks is his name :)












Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards