Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Bettan - 14 september 2011 22:26

....som kör hem till min bror,

trots han är hemma och rastar

hans hund.

Men han är ju min bror.

Jag gör allt för honom!

Blod är tjockare än vatten!

 

Jag är ju själv hundägare,

och jag vet hur pass jobbigt

det är att ut och gå när man

är bonnaförkyld, feber och yr

i knoppen.

Det är fan allt annat än trevligt.

Inget man ska behöva genomlida

om man kan undvika det..


En tjej kompis skulle kommit

till bror min och rastat Bob.

Men av olika andledningar

hade hon fått förhinder.

Och då ringer bror mig,

och själv klart ställer jag upp!


Inte så att vi gått en halv mil

nu ikväll precis.

Det blev en sväng runt kvateret,

en så kallad kiss & bajs runda !


I stunder när man är sjuk och

inte orkar saker och ting.

Är man extra tacksam för

vänner & familj som ställer upp!

Jag Är Iaf Det   

Jag känner mig nöjd

med denna kvällens

Goda Gärning!

Så nu säger jag,

God natt.







 

 

Av Bettan - 14 september 2011 18:19

Ny matlagning idag igen,

alltid lika kul!

Speciellt när det blir GOTT!


Hittade som vanligt receptet i

Svärmors tidning,

Hemmets Journal.

Mycket Bra Tidning   


Skiva 300gr kassler och

lägg i en ugnssäker form.

Skiva en banan & lägg över.

Blanda 2½ dl matlagningsgrädde

med 1 msk mango chutney

och 1 msk curry + lite salt & peppar.

Häll över såsen och in i ugnen

ca 20 minuter på 225 grader.

 

Servera med ris & sallad.

 

Så jävla Gott & Enkelt.

 

Nu ska jag ut och gå med

Bosse & Bill.

Följt av lite soffhäng.

Ska faktiskt se Bonde söker fru.

Haha!


Jag fastnade ju för att förra

omgången så...

Värt ett försök.

Gillar jag att så gör jag

annars skit samma.

Stefan han var bara hemma

och vände i dörren typ.

HAHA!

Han hann rasta Egon, Bodil & Lennart

plus få i sig middag..

Men sen begav han sig tillbaka

till jobbet igen...


Extra tråkigt ikväll då vi tänkt

kört till bruks och månadstävlat.

Men men de kommer flera tillfällen   




Av Bettan - 14 september 2011 05:57

Smöra formarna och i med ströbröd,

skiva de skalde äpplena och i med

ett lager, på med socker, kanel & ströbröd.

På med mera äppel och toppa med

socker, kanel, ströbröd och några tunna

skivor magarin.

In i ugnen ca 30 minuter på 225 grader.


Låt svalna Helt och sen in i frysen!

Ta fram när helst man önskar under

hösten/vintern! MUMS!


Sådär nu har jag avslöjat mitt och pappsen

recept på våra äppelkakor, haha!

Så enkla och så goda!


Detta har blivit en tradition för mig och pappsen   

Att varje år gör vi X antal formar.

Igår blev det 12 små, vilket logiskt blev

6 stycken var. MUMS!


Och jag VET att dem är MUMS,

då vi givetvis gjorde en form

och delade igår..   


Det är kul med traditioner,

och detta är en som jag

och pappsen skapat oss!





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards