Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Bettan - 12 september 2011 21:30

Gillar inte oväder.

Gillar inte regn.

Gillar inte blåst.

Gillar inte kyla.


Det första jag hör på radion

när jag kom hem idag var

att en STORM var påväg in.

USCH!!!


Vi i Sverige är ju helt klart

lyckligt lottade som slipper,

orkaner, översvämningar,

jordbävningar & jättevågor...


Hade såna hemska saker funnits

här hade jag bytt land.

jag hade flyttat!!

Helt klart.

Mina nerver hade aldrig klarat

av att leva med sådant...

Ovissheten. Rädslan.

 

När det pratas om storm här i

Sverige är det ju en piss i missisippi

jämnfört med så mååånga andra länder.


Visst förde stormen Gudrun med sig

förödelse...

Men inte ens i Närheten av vad många

andra länder får genom lida.

 

Så inför nattens storm finner jag ingen

större rädlsa precis.

Jag bara OGILLAR när det blåser.

Så jävla jobbigt...

Vinden den känns långt in i benmärgen,

brrrrr!!!


SOMMAR året runt,

Ja Tack!   

Av Bettan - 12 september 2011 13:48

Ja jag pratar så klart om solen.

Morgonen började med regn,

vid 9-10 tiden sken solen

men så klart när jag väl är hemma....

Skiner INTE solen.

Himmlen är helt GRÅ!


MEN det regnar inte,

och det är bra.

Det är positivt!

Det gillar vi!


Därför ska jag ge mig i kasst

med att klippa gräset nu.

Fan så låååångt det är,

jobbigt!

Kommer ta tid, onödigt lång tid.


Lika bra att att börja,

få att gjort..

Hoppas jag hinner allt IDAG,

så slipper jag att resten av

veckan sen ju, jippie!!


Av Bettan - 12 september 2011 05:58

Känner en viss stress inför denna vecka.

Då det är något att göra varje kväll!

Själv klart bara kul saker.

Men ändå finns stressen där.


Tror dock den beror mycket på

allt annat oxå...

Allt annat jag TÄNKT göra,

VILL göra.

Innan vi ska iväg lixom.


Och som vanligt när jag TÄNKT

göra något brukar de rinna ut i

sanden eller dylikt....

Typiskt Mig!


Mycket beror på hur vädret är i veckan,

det spelar in på några av sakerna

jag behöver göra...

Och detta är ju inget jag kan styra över.

Tyvärr!


Men jag måste skärpa mig!!

Jag får ta en dag i taget!!

Göra det jag hinner!!

Igår fick jag ett erbjudande.

Ett erbrjudande som gör att

jag kan förverkliga en dröm

som jag haft sen barnsben...


Det vore så kul!!!

Men fråga är,

har jag tiden???

 

Vill jag tillräckligt mycket,

så har jag ju tid!!!

Ska ta mig en funderare   

Trevlig Måndag!

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards