Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Bettan - 11 september 2011 21:39


 

Jag har lite av en regel vad det gäller

promenader under sommaren.

Jag undviker skogen!


För att slippa fästingar så gott det går,

även för att undvika ormar.

Detta gör jag för hundarnas skull!


Även att dem har fästingband och

andra fästing-preparat kan man

aldrig vara 100% säker ifrån dem.


Men jag tror att genom att undvika

skogen under högsäsongen för de småkrypen,

sparar jag en hel del plockande på dogsen.


Sen är de ju alltid så uppvuxit över allt.

Stigar man går annars syns knappt.

Så nej skogs rundorna sker under

ALLA andra årstider än sommaren för oss.

Tråkigt, men sant...


Man kan väl säga att sommaren är över nu?

Hösten är här.

Eller iaf SENsommaren.

 

Härom kvällen tog jag och Bill en sväng

längs med ån uppe i Hopatäppet.

Och jisses vad jag SAKNAT SKOGEN.

  

Lugnt.

Den vackra naturen.

Den friska luften.

Bruset i från ån:s forsar.

 

Helt plötsligt kändes de inte alls så jobbigt

med en kommande höst/vinter.

 

Bara att få njuta av detta vackra,

SKOGEN.

Kommer göra de hela lättare att stå

ut med kyla, regn & rusk.

 

  

 

Denna eftermiddag har jag njötit i två timmar av skogen.

Två timmar svampplock och skit prat med

finaste Fija.


Resterande sällskap stod Bosse & Bill för.

Vi utforskade verkligen skogarna i Ekeberg.

Vårat mål var nya rid/promenad stigar.


Tror vi hittat en ny.

I veckan ska vi snitzla upp att.


Och givetvis blir det mera svampplock då.

Haha!

Det var fan riktigt skoj!

Första gången jag provade på detta.


Dessutom hittade vi MYCKET.

Och mera kunde vi tatt,

om de inte varit för att påsen den blev full.


  


Fan de var så harmoniskt i skogen.

Så tyst och stilla.

Vackert och fridfullt.


Helt jävla underbart!

Jag bara älskar det.

Och jag ser verkligen fram

emot att ge mig ut

i skogarna nu igen för promenader.

  


Kill Bill gillar med skogen.

Springa fritt och ha att gött.

Jobbiga med homom är att

han GÄRNA badar,

badar i allt.

Minsta lilla blött/gegga..

 

Det är nog det jobbiga med honom,

men jag vet om detta problem så

jag orkar inte bry mig så möt.

Inte ofta jag KAN stoppa honom.

 

Han vädrar sig till vattnet,

sen så är det kört.

Haha!

Men som tur är har vi ju dusch och schampoo

här hemma.

  

 

  Kungen av Skodan





Av Bettan - 11 september 2011 11:48

Satte mig vid datorn för X antal timmar sen,

i hopp om att ladda upp mina bilder

och framkalla dem till kort.


Men fan jag gav upp!

Alldeles för många!

Tar alldeles för lång tid!


Nu letar jag ett ställe där

man kan skicka in en Cd skiva,

sen att dem där ifrån laddar

upp mina bilder och gör dem

till kort.


Dock inte funnit något sådant ännu.

Jobbigt!


Ska leta vidare.

Om inget annat för jag

fortsätta sitta här vi datorn

och bara ladda upp de

VIKTIGASTE korten...


HAHA men det är med jobbigt.

Då det är så MÅNGA kort att

gå igenom...


Att jag aldrig lär mig och

ladda upp ofta?!

Ta lite efter hand lixom...


Nej nej här går det ett

år mellan gångerna,

haha!

Typiskt mig, JA!


Några bilder ifrån gårdagen,

på Egon och husse i ringen.


      


Även att par bilder på

husse och Bill.

Bild-bevis så att säga

på att Bill han ÄR

lugn och harmonisk!


Ohhh, jag blir så glad

bara jag ser bilderna!

Eller tänker på gårdagen,

hur BRA han skötte sig

till slut!...


Kill Bill han kan han,

Om Han Vill!

 

   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards