Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under februari 2010

Av Bettan - 10 februari 2010 08:00

Andledningen till att jag kom upp i tid

är för att snickaren är här idag.

Dem kom vid 7tiden,

så redan halv 7 var jag uppe.

Gött att komma upp i tid!!!


Synd bara det ska behöva hända nåt för att jag ska komma upp,

tänk om jag hade den viljan att gå upp Alltid.

Men men, man kan ju inte få allt!...


Idag kommer de nya trappräcket på plats,

ska bara på lite färg sen så upp med barngrinden jag köpt.

Skönt att slippa kompost galler!

Mycket snyggare med en vit barn grind till en vit trappa oxå ju,

kommer bli fett nice!


Vi bestämmde ju oss för att inte ha hundarna på övervåningen,

nerevåningen räcker gott och väl.

Klart dem får vara med oss uppe Om vi är där och ser på tv,

och de få gånger inte Stefan sover hemma..

Haha, för då har jag dem i sängen, myssssss!

Men det händer ju inte ofta,

men nån gång så...

Skönt att vi bestämmde att inte ha dem där alltid faktiskt,

det går inte.

För trångt, och smutsigt.

Byta sängkläder ena dan efter den andra,

är inte heller nåt vidare.


Nu ska jag käka upp min gröt,

sedan bege mig ut på en promenad.

Idag har jag tid för en lång runda med,

fett nice   


"will you tell me the answer I am looking for?"

Av Bettan - 9 februari 2010 22:15

FINNS INGEN I HELA MÖRRUM SOM ÄR SÅ GLAD SOM JAG ÄR FÖR ATT DET SKA ÖPPNAS ETT GYM HÄR!!!

WEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII  


Det kommer bli en gym karriär för mig trots allt,

och jag är så glad för detta!!!

Känns verkligen toppen!

Kosta vad de vill,

och är bindningstiden ett år i stöten,

så tar jag det!

Gymmet ligger ju i Mörrum,

ca 2 km från vårt hem.

FAN, det kan inte bli bättre ju!

Antingen går man dit, cyklar lr springer,

perfekt uppvärmning.

Ja jisses, jag är så glad för detta!!!


Nåt som är så komiskt och sjukt med detta är,

att i den lokalen det ska öppnas i har jag och Stefan sagt nu en tid

att det verkligen hade passat med ett gym.

Att de är synd man inte kan något om sådant,

och hade kunnat starta eget,

startat ett gym där.

HAHA!

Sen idag när de stod i tidningen,

haha ja det är komiskt!

 

Och SATAN vad roligt det ska bli   

"don't worry be happy"


Av Bettan - 9 februari 2010 10:45

I Lördags kväll när mammsen kom hit för att käka middag,

steg jag just ur duschen.

Hon blev helt paff,

hon har inte sett mig utan kläder sen jag var ett litet barn typ, haha.

Hon tyckte jag såg anorektisk ut!

Bara för att benen vid axlarna och de där,

sticker ut och syns.

Mina nyckelben syns.

Kommiskt, jag anorektisk!?

Inte en chans..

Och till råga på allt tycker jag det är fint,

haha!

Lätt den delen på kroppen jag är mest nöjd med nu,

det ovanför brösten..

Axlar och allt, ja ni vet fan hur kroppen ser ut, haha!


Muharem va rolig igår kväll på jobb, hehe.

Han sa att

"så många år som jag kännt dig nu,

är det så ovanligt att titta på dig.

det känns så ovanligt att se dig som du ser ut nu.

dessutom ser du mycket längre ut."

Haha, han är för söt Muharem!


Han är inte den enda som sagt nåt likande till mig innan,

vad svarar man på något sådant?

Kul!?!

tssssssss..


Tjatet om att jag inte SKA gå ner mer nu har börjat komma,

från alla håll och kanter.

Den ena efter den andra säger det..

Och jag visste att den dag kommer de,

de har jag kännt på mig hela tiden.

Och nu är tiden inne helt enkelt.


Men det folk inte förstår är ju att jag inte gör nåt för att gå ner i vikt,

jag går ner ändå.

Det är ju det som hela operationen handlar om lixom till viss del.

Går jag ner i vikt så gör jag,

inget jag kan styra över.

Visst jag kan gå till dietisten och få råd och tips,

viket jag säkert kommer göra SEN.

Inte nu..


Jag är inte klar, jag är inte nöjd!

Jag ser inte det alla andra ser,

jag känner inte mig så smal som jag är.

Det är jobbigt och jag stör mig över det.


varför kan jag inte få den spegelbild jag förtjänar?

spegelbilden som talar om sanningen för mig!?

GE MIG!!!


Dags att köra till jobb strax,

trevligt värre, hehe!

Igår kväll när jag bytte om,

var jag tvungen att kolla i tunikan jag hade på mig.

Tvungen att kolla om det verkligen stod S i den,

och ja..det stod S!

Obegripligt!..


"mirror for sale?

somebody!?"

Av Bettan - 8 februari 2010 07:50

Så mycket kostade mitt tandläkar besök,

som tog knappt 20 minuter.

Lagade ett hål!

FY FAN,

det är så dyrt!!!


Och jag kan säga trotts bedövning så

drar jag hellre ut tänder än lagar ett hål.

Länge sen jag lagade ett hål,

senaste gångerna jag vatt hos tandläkaren har jag dratt ut visdoms tänder.

Det har gått snabbt och smärtfritt,

en spruta sen bara ut med den.

Nu när man lagade ett hål,

massa saker i munnen, verktyg efter verktyg byts ut

de sprutas både luft och vatten om vart annat.

Nej tack, de var jobbigt!


Så nu ska jag banne mig använda tandtråd varje dag,

och skölja med mitt nya flour skölj.

För att förebygga de "till början till hål" jag har.


Känner mig helt förlamad i facet,

jävligt obehagligt med bedövning.

Hålla munnen stängd är det bästa,

tills de släpper   


Ska strax dra iväg på en promenad med dogsen,

dock 8 minus.

Så jag är inte riktigt taggad för det,

men ut ska jag!

Får bli en hel del massa kläder helt enkelt.

 

Nästa vinter ska jag banne mig köpa en stor fet dunjacka

och termobyxor jag kan ha på promenaderna.

Det behövs!

Ingen mening och lägga pengar på nu,

då vintern snart är slut, haha!

Men oxå då ja kanske går ner mer i vikt,

så det är bättre att vänta tills jag vet vad jag har fast för storlek.

 

Har nu en vecka med eftermiddags skift framför mig,

gött!

Det är det bästa och jobba,

iaf om man ser till arbets uppgifterna på jobb.

För under eftermiddags veckan är vi där vi Ska vara,

på vår egen avdelning.


Idag måste jag lämna in ledighets ansökan om en dag i mars,

dessutom måste jag hitta nån att byta skift med en dag i mars.

Men jag är ju ute i god tid,

så jag hoppas och tror att jag ska lyckas med båda   


De fyra kommande veckorna kommer vara väldigt speciella.

Måste erkänna att jag är lite nervös inför dem,

men jag ska göra det bästa av situationen.

Jag måste behärska mig, När det behövs!

Och skulle de inte gå lr man verkligen har en dålig dag,

då får jag la köra iväg och avreagera mig någonstans.

Det löser sig,

VI ska fixa det här.

 

Härligt att vara lite hemlighetsfull,

hehe   

 

"all for the love!"

 

 

 

 

Av Bettan - 7 februari 2010 20:09

Ännu en ljuvlig helg till ända,

dem går alldeles för snabbt.


Lördagen tillbringades med en trevlig promenad med världens fina fija <3

Och så klart dogsen, dock bara Bosse och Egon.

Billan och jag tog oss en egen promenad när jag var hemma igen.

Mys!!!


Kvällen var de ju Mello,

det avnjöts hemma hos Camilla.

Riktigt mys kväll hade vi,

men chips och dip.

För jävla gott!   

och så klart hade vi för jävla trevligt <3


Idag... haha, ja vad ska man säga.

Verkligen gjort så lite som möjligt.

Fixat och donat lite här och där,

vatt i stan några ärrenden.

Annars väldigt lugnt!

Härliga Söndag med andra ord   


Nu blir det soffan resten av kvällen,

för jävla nice!   


"what if I am not like the others?"

Av Bettan - 5 februari 2010 20:15

...SEMESTER är vad det blir i år för min del.

Har ju skrivit en del om att innan,

att jag sattsat på att ha en lååång semester.

Kanske sådär 6 veckor minst iaf.

Men idag ändrade jag mig..

Det blir 4 veckor som alla andra!


Vecka 29, 30, 31 och 32

är veckorna det gäller!

Tänkte spara resten,

sen har jag arbetstidskontot och komptimmar.

Kommer fortsätta dessutom med att jaga mina komptimmar.

Dem kan man aldrig få för mycket av   


Skönt att ha en del att ta av,

ta lite strö dagar under hösten och så istället.

Så mitt beslut känns bra,

4 veckor för duga.

Se till att ta längre nästa år istället   


Nog om semestern,

som är så låååångt bort.

Först vill vi ha VÅR och FINT VÄDER!

 

Men nu är det helg,

vilket jag njuter av..

Som varje helg ju, hihi!

 

Trevlig Fredag <3

"is this paradise?"



Av Bettan - 4 februari 2010 21:27

.. blir inte alltid som man tänkt sig.

Inte sett ett enda avsnitt av Medium ännu.

Inte tänkte göra heller.

Klockan är för mycket,

då jag ska upp vid 5 imon.


Så jag spar avsnitten till helgen.

Kan ju vara bra,

typ om vädret blir skit kasst och det enda är att vara inomhus.

Fast jag vet det är hockey på lördag oxå,

då kan jag alltid kolla på att.


Det löser sig,

så länge jag ser dem båda avsnitten innan Måndag..

Då det är dags för ett nytt,

känner att jag inte vill komma efter för mycket,

jobbigt att ha massa inspelat oxå.


Kan nog bli rätt mycket tv i helgen iaf,

men det är soft!

Lets dance imon kväll, Fredag.

Och Melodifestivalen på Lördag kväll.

Nice!

Känner dock att jag inte känner lika stor glädje som innan inför Mello,

men men.. kanske kommer det lr inte..

Kan ju vara så att även jag tappat suget för att.

Alla förändras vi..


Hoppas på fint väder i helgen!

Så det kommer bli dubbel promenader både Lördag och Söndag,

så jävla gött ju!

Sol och minus grader,

det är min helg önskan det, hihi!


Känner jag behöver njuta och förbereda mig i helgen inför Måndag morgon,

då det är tandläkaren igen och laga mitt hål,

usch och fy!

Försöker att inte tänka på det.. haha!


Nahe nu ska jag logga in på Ginza,

för att förhoppningsvis beställa lite DVD-BOXAR !!!

Såg dem hade REA   



"du behöver bara veta att dem frågor du ställer kan ge svaren"



Av Bettan - 4 februari 2010 16:39

..är en mycket bra tv serie jag följer.

Även gjort sedan den började.

Då dem ändrade tiden för den,

till klockan 22.00 på Måndagar.

Blev jag besviken.

Alldeles för sent!


Så jag har två avsnitt här hemma nu som min älskade mor har spelat in till mig,

fin min mor!

Så jag tänkte jag skulle ge mig på att kolla på dem ikväll.


Då Stefan ska beslagta soffan och tv här nere,

får jag sätta mig upp.

Vilket egenligen är ett måste,

då vi bara har vhs video där uppe.


Ända sedan vi fick tvrummet klart där uppe,

tror jag vi använt de två gånger.

haha!

Stefan en gång ensam och vi en gång tillsammans.

Komiskt men sant!


Men vi har ju iaf ett extra tv rum när de nu väl behövs,

haha!

Som ikväll tillexempel,

när det är hockey.

Och jag hatar hockey!


Ser fram emot min egna tv kväll,

fett nice!

Kanske lite popcorn till de?

Lr kiwi och glass?

Svårt val... hehe!

Får se vad jag känner mig sugen på senare helt enkelt.


Nu blir det en tripp med dogsen och sen en tripp med sugbritt.

Det är vardag i mitt liv de   


"would you save your soul?"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards