Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Bettan - 7 januari 2010 20:48

För om åren älskade jag vinter,

det var kallt och härligt.

Då man vägde 54 kilo mera vill säga,

då var man varm blodig.

Då svettades man mera än man frös,

att frysa fanns ju lixom inte.


Därför gillade jag vintern då,

de var svalt och harmoniskt.

Inte alls så svettigt och jävligt som på sommaren.


Sommrarna hade jag innan,

de var så varmt och just svettigt!

Klä mig i lite kläder var ju inget jag gillade,

de var lång armat och lång brallor lixom.

Inte lustigt jag var varm då.


Men efter att ha funderat lite på jobbet idag,

tror jag att jag kom fram till att jag inte gillar vintern längre...

Just för att jag fryser så mycket,

och det här med mina kalla och avdomnande händer.

Är mycket obehagligt och jobbigt.


Så VÅREN,

var är du?

Kom gärna snart!

Och låt de här vintern månaderna,

gå snabbt och så smärtfritt som möjligt förbi   


"can you fix my broken wings?"

Av Bettan - 7 januari 2010 05:18

Så ja, nu är det tillbaka till verkligheten.

Förmiddag pass nu dess två dagar.

Nice lr inte.

Jobbigt att gå upp så förbannat tidigt!

Men skönt att köra hem vid tre..


Kändes inte som Onsdag som de var igår,

jag tyckte de kändes som en Lördag.

Helt snurrigt de här med dagarna nu.

Som jag skrev i veckan,

tycker det ska bli skönt nästa vecka då allt är som vanligt igen.

Jobba fulla veckor inget,

ledig två dagar, jobba en och vara ledig 3, typ!

Inte för att jag inte älskar att vara ledig   

Men de blir så snurrigt med dagarna,

att hålla reda på vilken dag det är och så.


Mera snö har vi oxå fått,

mysigt absolut.

Jag gillar snö.

Men nu när julen är borta är de inte lika mysigt,

julen städade jag bort nu i veckan.

Då fick jag nog.

Men jag verkar oxå vara den enda, haha!


8 minus grader har vi oxå.

Gött!

Slippa plus grader och allt blött o jävligt.

På de viset gillar jag minus graderna,

mycket!

Men efter min vikt nedgång,

lider jag i kylan!!!

Helt sjukt,

jag har blitt så jävla frösen!

Skrämmande som satan.

Speciellt om händerna,

gå ut utan vantar de finns inte längre.

Då dommnar fan fingrarna av..

Även på jobb har detta blitt ett stort problem,

jag fryser som satan där oxå.

Och speciellt om händerna,

det är så kallt.

Och där jag jobbar håller vi på med frysta produkter oxå,

brrrrrrrr!


En stor negativ sak är detta efter min operation.

Men det är ju helt klart värt det,

ångrar ju inte min operation.

Men jobbigt är det här med kylan iaf   

Positivt är ju att nu kan jag klä på mig mera,

har ju en normal storlek i kläder nu.

Så det är bara att klä på sig helt enkelt!..

Hel täckande overall är att fundera över tills nästa vinter,

helt klart..


Trevlig Torsdag!


"will you stand by my side,

 even when I am a pain in the ass?"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards