Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Bettan - 23 januari 2010 20:12

  Dagen har verkligen varit en toppen dag.

Blev först en runda med Egon och Bosse,

1½ timma på äventyr.

Härligt med nya rundor,

finns så mycket att upptäcka.

Så många vägar vi inte provat,

men vi tar lite nytt då och då..

Omväxling förnöjer ni vet   


Egon och Bosse är så lika i sättet,

dem går fint i kopplena.

Dem är lugna och bryr sig inte om andra hundar,

att promenera med dem är harmoniskt!


Att promenara med Bill är något värre,

han är en stressad själ.

Jagar upp sig för allt och inget,

så fort kopplet kommer fram blir de stress.

Han gillar inte möten med andra hundar.

Så att gå med han ensam är helt klart det bästa!

Då kan jag koncentrera mig på bara han,

det är bara vi två.
Och den funkar bra!

Så Alltid när jag har tid och ork,

kommer det bli två rundor om dagen.

Det är helt klart det bästa,

för alla inblandade..


Dagens runda med Bill gick kanon tycker jag,

han var även lös en stor del av rundan.

Och det skötte han galant!

Blev en timmes walk med honom idag.

Och under den timmen har jag mycket fint sällskap med mig,

nämligen Camilla.

Så trevligt!


Sällskap på promenaderna är helt klart det bästa.

Men så klart kan jag ju inte få de dagligen,

tyvärr! Haha..

Men MP3:n är oxå ett gott sällskap,

men mänskligt sällskap är att föredra


Imon hoppas jag på kanon väder igen,

så jag kan upprepa dagens motion.

Härligt värre,

helg är bra!

 

Idag ska vi prova att hyra film från Telia,

vi har ju Telia tv kanaler på övervåning.

Och det var lite strul innan vi fick saker och ting,

så i gengäld fick vi hyra om de var 3 filmer gratis ifrån dem.

Och dagar som idag,

då det inte är ett skit på tv.

Passar det ju bra!

Har dem mycket filmer och nya filmer att välja emellan,

kan man ju lika väl hyra film där som i butik lixom   


Trevlig Lördag Kväll <3

 

"what I am going through is hurtful "

 


 



Av Bettan - 23 januari 2010 11:05

haha, skrev ju igår om hur jag önskade vädret skulle vara idag.

vet inte om jag drömmer,

men fan det stämmer precis in på min önskan ju!

fett nice!


sol och några minus grader,

så jävla nice!

kan inte bli bättre ju.


nu blir det skogen med dogsen,

dessutom skogen * 2.

tar egon och bosse på en runda först,

sen så går jag och billan ensamma.

behövs det oxå.

rätt påfrestande att gå med alla 3 faktiskt,

just för att billan är som han är.

något jobbig, hemskt att säga.

Men sådan är sanningen.


och det är ju helg,

jag har all tid i världen för två skogs rundor idag ju,

underbart!


Trevlig Lördag <3


"for some reason i can't explane"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards