Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Bettan - 3 augusti 2010 23:15

Varje gång jag ser en lastbil med skylten

DJURTRANSPORT.

Mår jag dåligt,

det vänder sig i magen.

Och jag hade verkligen kunnat

börja gråta, tårarna är närma.

Så känslig är jag!..


Trots jag är en sann djurvän,

är jag inte vegeterian.

Trots att jag lider när jag

tänker på hur illa kor/grisar/kycklingar

blir behandlade under transporten/slakten..

Är jag inte vegeterian.

TYVÄRR!

En del av mig vill,

delen som mår dåligt på bara tanken.

Men en del älskar kött,

FAN det är ju så gott!


Jobbigt dilemma,

men jag är en svag människa.

Så svag att jag vet att jag

Aldrig kommer bli vegeterian.

TYVÄRR!


Men det här med vår köttindustri är hemsk.

Djur mass fram avlas,

ENDAST för att slaktas och ätas.

Varför kunde inte ALLA djur fått ett

värdigt och långt liv..

När dem levt och gjort sitt,

blitt gammla och tiden var inne..

DÅ, DÅ skulle dem slaktas och ätas!


Det blir ju en naturlig gång då,

men nej..

Klart vi människor inte kan nöja

oss med det lilla, nej nej!

Hemska är vi!


Andledningen till detta inlägg

är att jag idag fick en lastbli

framför mig på väg hem från Näsum.

Full lastad med grisar.

Stora söta rosa grisar   

(ja jag diggar grisar)

Som garanterat åkte sin sista resa,

usch..ryser på baran tanken.

Klockan ringer 6.00 imon,

då snickaren kommer klockan 7.00

Jobbigt men sant.

Men så klart kul,

kul att få saker och ting klara!

Sen bra att komma upp i tid oxå, haha!

Tänkt få en del gjort på förmiddagen,

rasta hundarna och kanske klippa gräset.

Vi får se vad som hinns med..

Men iaf efter middags tid är de K-stad som får sig ett besök,

och Ellinor!

Känns otroligt att vi ska träffas,

så länge sen!

Ja det ska bli himmla roligt <3


God natt!   


"jag älskar min stil"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards