Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Bettan - 1 augusti 2010 23:30

Det sägs att tiden läker sår,


Men dagarna har blivit år.


Vinter efter höst, efter sommar, efter vår,


Almanackan visar att tiden går.


Men inom mig står tiden still,


Ett sår som inte läkt finns fortfarande till.


 


Du hade velat att jag skulle skratta, du hade velat se mig le,


Men när jag inte visar, hur ska du kunna se?


Vad jag döljer allra längst inom mig,


Ett sår som hindrar mig från att vara med dig.


När jag inte berättar, hur ska du kunna höra?


Men det finns ändå ingenting som jag kan göra.


 


Tiden läker inga sår,


Det spelar ingen roll om det blir höst eller vår.


Det är dig jag behöver för att bli hel,


Jag är trasig och sårad, du är en del som fattas mig.


Älskad & Saknad

Mormor

1941 - 2005


 



Av Bettan - 1 augusti 2010 17:30

 


Det är ju bestämt att vår nästa labbe ska vara brun.

Men idag fick jag en,

helt på egen hand och gratis dessutom.

Haha!

Under skratt och förtvivlan fick jag bevittna detta.

Samtidigt som jag blir arg,

kan jag inte låta bli att skratta.


Jag vet Bill badar i ALLA hål,

vatten lr gegga.

Spelar ingen roll,

minsta lilla blött så..

Får skylla mig själv när jag har han lös i skogen,

för jag vet att han kommer inte när han

väl fått upp spåret på vatten/gegga!


Och dagens gegghål är det värsta ever,

aldrig förr har han blitt SÅHÄR smutsig!


 


Bara att bita i det sura äpplet.

Även Egon tog sig ett dopp,

dock inte lika vilt lr så långt ner.

Han fick långstrumpor på sig så att säga,

och i o med han är svart,

syntes de knappt.

Han slapp till och med bada,

då de var bara att putsa av han när de torkat.


Bill däremot slängde jag i badkaret hos mammsen,

haha inte blev mamma glad när jag kom in med Bill.

Men dem har badkar på nedervåningen,

så jag tänkte jag kunde lika väl svänga inom och

duscha han där, hehe!



 


Som ni ser blev han ändå inte helt ren.

Jobbigt men sant!

Men vi ska inte på utställningen förrens den 21,

så tillsdess ska han då åter fått sin vita färg..


Militärrundan var det jag och fina Fija gick

när vi fick uppleva detta.

Härlig runda!

Med ett otroligt härligt sällskap, Fija <3

Redan imon ses vi igen,

klockan 11 var de bestämt.

Samma runda som idag, NICE!

Och imon vet jag var kopplena ska på   







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards