Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Bettan - 9 augusti 2010 18:15

 

Jag kan nu stolt presentera mig som KennelFlicka !  

Inte blitt av att jag skrivit de innan,

för de har ju pågått ett tag.

Då vi är mycket i Hopatäppet hos Irene & Gunder,

dem som har Ritous kennel. (www.ritous.se)

Där jag köpt Bill.

 


Då dem blivit närma vänner till oss,

så har jag fått titlen kennelflicka.

KUL!

Hjälper till när det behövs,

om dem ska iväg lr dylikt.

Blir väl mera nu snart hoppas jag,

när valparna börjar bli större.

MYS!

     

Pappa Tage


     

Mamma Ina


Algot.  Tage med dottern Malin.


      Ina & jag i valplådan.

Kvasta.



Stefan han lämnde mig nu för vännerna i hopatäppet,

dem skulle fika och promenera.

Klart jag ville med!!!

Men inte sitta och kolla när dem ska fika,

jobbigt!


Då jag är hungrig,

lr hungrig och hungrig.

Sugen!

Sugen på mat,

och massa annat,

som fladdrar förbi framför ögonen.


Förutom det har dagen varit bra,

knappt besökt toan alls.

Vilket jag tycker är skumt,

men de kankse går snabbt och tömma systemet?

Jag har till och med klippt gräsmattan på baksidan,

och hade de inte krånglat hade jag tatt fram med.

Men de spar jag till imon!


Nu ska jag se om jag kan gå en sväng med Egon & Bosse,

får se hur långt iväg jag vågar mig.

En liten runda ska nog gå bra..

Sen får det bli duschen,

följt av en film.


Jisses vad denna dagen har gått,

så snabbt.

Och så bortkastad.

Inte gjort nåt vettigt,

usch!


Bara denna veckan kvar nu,

sen jobba.

Vill inte!

Tänk och vatt hemma men ändå fått betalt?

Varför jobba?

Vem kom på ideen?

Haha, men ett måste ju!

Pengarna måste in.

Så är livet!


"i am not afraid"


Av Bettan - 9 augusti 2010 14:15

Jag har aldrig varit bra på att inta vätska,

dricka mycket är inte min grej.

Varför dricka när jag inte är törstig?


Vatten är inte gott.

OM jag måste dricka det

SKA det vara iskallt.

Gärna med is.

Men de händer inte ofta..


Jag trodde jag skulle få problem

efter min operation.

Viktigt med att dricka möt.

Och då i början trodde jag

de bara gällde vatten..

Men nej så fel jag hade,

och så glad jag blev!

FunLight saft,

det gick bra!

Och nu dricker jag det på jobb,

istället för vatten!

NICE!


Vatten de åker aldrig ner i strupen min knappt,

så smaklöst och inte släcker de törsten heller..

Så på jobb är de FunLight som gäller,

hemma mjölk lr juice <3

Men inte mycket då heller.


Och en dag som denna då jag SKA dricka mycket,

det är jobbigt.

Jag dricker inte mycket för det.

Kan inte dricka om jag inte är törstig.

Dessutom efter operationen gör

vätska mig mätt.

Och det är inte lätt att dricka och vara mätt,

usch!

 

Det är vad jag tvingar ner idag,

3 stycken enligt schemat.

Smakar bajs!

Som ALLA jävla såna här drycker,

jag tål dem inte.
Och varje klunk gör så jag nästan kräks.

Men detta känner jag att jag MÅSTE

få ner.

Då jag inte får äta,

så kanske detta ger mig näring iaf.


Förutom 3 såna där idag ska jag

dricka dricka dricka,

dock både vatten och juice.

Kan ju säg att de blir mest juice för mig,

Kiviks pärondryck, GOD!


Dock inte vatt farligt med toa besök,

endast två.

Än.

Kan de vara normal för att tömma tarmen?

Verkar lite,

men vad vet jag!?


På ett sätt hoppas man ju att det är njursten

som jag lider av.

Jag menar nu när man genomlidigt en sån här dag.

OM inte, vad kan de vara?

Gallsten?

Nej tror inte de,

den smärtan jämnför dem som vet

värre än att föda barn.

Och SÅ ont har jag inte.


Har inte ont hela tiden,

bara i varje djupt andetag,

när jag rapar, hickar lr försöker nysa

(inte nyst på 4 veckor)

När jag ska sova,

och när jag vaknar.

Ja jisse, lite gnäll här nu på slutet, haha!

Men det är ju iaf nåt som är fel,

så möt har jag förstått.

Och jag är trött på smärtan.

Och imon hoppas jag få svar,

om inte skickar de väl mig vidare,

suck!


Nahe efter att ha sovit 4 timmar på soffan,

trött som ett as Hela Tiden!

Så kanske jag skulle se en film?

Fast fan vad rast lös jag är!

Vill inte vara inne mera,

men ut vågar jag mig inte..

Man vet aldrig när toa-besöket

ska göras...

Suck!

Stefan's födelsedag och det känns surt,

stackarn!

Dock är han ute och hjälper snickaren,

dem byter fönster och dörrar på stugan.

Men iaf,

jag ligger inne och glor..

Och inte kan vi ut och äta lr nåt heller ikväll,

det suger verkligen.

Får ta en middag ute senare i veckan,

helt klart.

Men mitt dåliga samvete försvinner inte för det..

Jobbigt jag skulle laxera och fast JUST DENNA DAG,

det är inte rättvist.

Grattis igen baby <3


"here is my key"





Av Bettan - 9 augusti 2010 00:40

 


Som jag skrev härom dagen är bakning

INTE min grej.

Därför OM jag ger mig på nåt,

blir det såna här.

"Bara" blanda i vatten och så klart!!

Ungefär iaf.


Provade göra denna äpplekakan som är på dess baksida,

ingen höjdare.

För sött!!

Inte alls god.

Förutom mina äppelbitar på då,

som var rullade i socker & kanel, haha!

Nej men seriöst,

denna var inte god.


Och inte gillade min mage de heller,

för jag mådde illa som satan efter.

Och det är antagligen för de var för möt socker,

i den färdiga blandningen.

Och för mycket socker,

det blir till en dumpning för mig.

Mycket obehagligt!

Mycket jobbigt!


Men nu vet jag,

att denna äppelkaka är inget för mig.

Dessutom inte god ju.

Och det känns bra..

Haha, för då gör de inget att den står i kylen imon

och ropar mitt namn.

I och med den inte var god,

och att jag mådde dåligt

så blir jag inte sugen heller.

Perfekt!


Nu ska jag sova,

klockan 7 ska jag upp.

Enligt mitt schema av doktorn,

vilken sjuk dag de kommer bli..

USCH!

Hoppas på regn och rusk,

så jag kan ligga på soffan..

Hur länge jag nu kommer få vara utanför toan åtgången?!

JAG VILL INTE!




GRATTIS TILL MIN ÄLSKADE IDAG,

29 ÅR KAÁ!

LOVE YOU BABY   

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards