Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Bettan - 11 augusti 2010 19:45

Som hundägare får man ge sig ut i alla väder.

Och jag hade planerat rasta alla tre dogsen

var för sig idag, och inte ville jag bryta min plan.

Då de började regna när ja skulle klippt gräset,

tog jag paraplyet och Bill istället.

Och gick, blev en timmes runda.

GÖTT!

Tippar på en 6 km,

då de regnade som sagt.

Lämnde jag gps:en hemma.

Får mäta den rundan en annan dag   


Fan vad svårt det är med BRA regn kläder.

Jag har inga.

Har två STORA dock,

jackor.

Typ i XXXL, haha!

Dem går ju att ha i nödfall.

MEN, dem är i sånt jobbigt material,

ni vet barn regnkläder.

I galon, andas INTE.

Och läcker oftast i sömmarna.

Och även om dem inte läcker,

blir du blöt under.

Då dem INTE andas,

så de blir instängt och svettigt.

USCH!


Så jag provade lyckan med ett paraply idag,

gick hyffsat.

Med en hund går det ju,

och i o med de inte var ett riktigt ÖSregn..

Men byxorna och fötterna blev blöta till slut.

Inte godkänt det heller, haha!


Ska man köpa RIKTIGA regnkläder,

BRA regnkläder kostar dem MYCKET!

Så en annons i en av mina hundtidningar,

2000kr skulle dem ha för jacka och byxa.

BIG NO NO!

Alldeles för dyrt..

Nog för att jag en dag kommer få punga ut

med Mycket pengar för ett BRA en dag.

Men INTE så MYCKET pengar!


Tänk om det inte är bra sen då?

Haha, jobbigt de blir då!

Ska vänta in i det sista på att köpa

mig ett riktigt BRA regnställ   

Min älskade sambo,

som är sjukt duktig <3

Han är ute i garaget och målar.

HÄR sitter jag, haha!

Sån arbets-fördelning har vi!

Inte rättvist alls,

men vad gör man?   

Jag ska dessutom slänga

mig i soffan nu. (FILMDAX!)

Vilket Stefan vet,

men han skulle fortsätta måla.

Sån arbets-glöd, hehe!

Snickaren kommer 7.00 imon,

så han vill ha så möt som möjligt

målat o klart tills dess..

Min duktiga man det   

"i like the way it hurts"

Av Bettan - 11 augusti 2010 15:35

Har just avnjötit ett par timmar av

ett besök av Tessan <3

Mycket trevligt!

Och överraskande!

Hon hade vägarna förbi och körde inom,

KUL!


Länge sen vi sågs sist,

och det sker inte ofta.

Men de blir ju så ibland,

tyvärr.

Men det var skoj hon svängde inom.

Blev massa prat, prat & åter prat   


Av denna andledning har jag kommit

back i min planering för dagen.

Men vad gör de när en vän kommer?

INGET!

Det är de värt <3


Ska nu bege mig ut och klippa gräset,

både fram & baksida.

Även ner vid stugan,

göra svärmor glad.


Känns som regnet hänger i luften,

men har de inte kommit hittills idag..

Behöver de inte komma alls!!


Promenaden imorse med Egon,

var härlig!

Och för första gången på länge,

blev jag svett.

GÖTT!

Känns att man jobbat lite, haha!

Går jag själv,

är tempot högt.

En timme & tio minuter - 7½ km !!!

NICE!

Kul och ha avståndet på den rundan nu,

så man vet   


Efter rundan blev de en skål med corn flakes,

sen på att igen.

Jag och Bosse cyklade in till byn,

handlade lite granna.

Och nu ikväller när jag är klar

med gräset,

ja då är det Bill's tur.

En promenad med honom.


FAN VAD HÄRLIGT DET ÄR MED SEMESTER   

Av Bettan - 11 augusti 2010 08:00

Igår när jag körde för att hämta mor,

klockan 8 ungefär.

Innan röntgen.

Då var det jätte mycket folk ute och gick!

Här och där,

folk med lr utan hundar.

En del sprang andra gick.

Och jag blev så avis!!!

Avis för att jag inte är morgonpigg.

Avis för att jag aldrig kan stiga upp tidigt och ge mig iväg.

Avis för att jag bara säger att jag SKA,

men INTE gör.


Men idag,

idag kom jag min själ upp!

Gav mig fan på det igår kväll.

YES!!!

Det är bara ett par dagar kvar på semestern,

så nu dessa dagar ska jag fan upp tidigt!

Och ut och gå.

Jag ska!!!


Dessa dagar är de dagar jag har ork & energi

till att rasta dogsen två gånger om dagen.

Så nu ska dem min själ få det oxå.

Sommar morgnar och kvällar

är ju så härliga med!!! <3


Idag blir det Elleholm runt,

tänkte mäta den runda.

Jag tippar på 7-8 km.

NICE!

Bara jag och Egon nu,

bra att rasta dem var för sig.

Dem behöver egen tid oxå.


Trevlig Onsdag!


"what do you see in your mirror?"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards