Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Bettan - 22 augusti 2010 22:45

   


Helt otroligt att de små liven har blivit 5 veckor.

Tiden har gått så snabbt!

Och nu är dem så härliga,

haha riktiga vildar..

Bits om inge annat iaf.

Men så söta, mysiga och

alldeles alldeles UNDERBARA   


      


Det blev en sväng upp om Hopatäppet i förmiddags,

vi var tvungna att låna en klöv.

(Och givetvisa gosa med valparna <3)

Då det var jag och stefan som la blodspåren idag,

ett till Bill & ett till Tage.

Fan det är kul att vandra i skogen,

bara rakt ut.

Inga stigar lr något,

bara skog och så härligt.


Irene kom vid 18tiden,

och Gunder kom när de va fika dax.

Pojkarna var som vanligt duktiga i spåren,

dock en utmaning då regnet det fallit.

Men de fixade och fann varsin klöv iaf.

Och vi fikade gott!


Snart dags att baka mera,

haha!

Endast kanelbullar kvar nu.

Men de e inte så bara,

haha!

För satan så goda!!!

  


I Måndags gick bilen till Näsum,

till min favvo Linda <3

Blev fika och mycket prat.

Och jag fick mina födelsedagspresenter,

hehe, bättre sent än aldrig!

Och gud så glad jag blev,

så fiiiiiint!

Är detta ni ser på bilderna,

men oxå en kartong med alladin hjärtan.

(som jag klippte idag, med hjälp av svärmor & stefan)

Ska jag välja de bästa,

blir de armbandet.

Då det har en innebörd,

ett vänskaps armband.

Linda har ett likadant nämligen.

Blev så glad,

hon är en fantastisk vän!

  

     



Jobb imon var de jag,

börjar halv 7 till 14.51

Gött!

Skift Måndag, Tisdag & Onsdag

inne hos oss.

Då det är mycket slakt.

Härligt med förmiddags tid.

Passar mig perfekt.

Dessutom kommer jag inte

kunna jobba skift sen framöver.

I och med min och Egon's utbildning.

Detta måste jag infomera om imon,

då jag inte hunnit innan.

Lär väl bli att jag får gå tillbaks

till där jag kom ifrån, hehe!


Stefan & jag pratade lite jobb idag,

intressant det där.

Svårt med jobb idag.

Och visst är jag glad att jag har ett,

själv klart!

Men allt går ju upp och ner!

Och ett annat jobb vore trevligt,

göra nåt annat.

Omväxling.

Ska ta tag i lite saker,

kolla runt,

checka läget..

Hålla tummarna.

Kanske jag kan få lite tur,

vi får se.

Ska iaf kolla möjligheter.

Wish me luck <3

"would you run away?"

Av Bettan - 22 augusti 2010 10:45

Dagen började med hundutställning i Asarum igår,

mycket trevlig dag!

Tur med vädret hade vi oxå.

Och sällskapet var så klart bäst,

Irene & Gullvi!


Egon placerade sig två:a,

Bill blev dock inte placerad.

Men vad gör det?

Detta var en inofficiell utställning,

ser det som träning.

Dessutom vet jag att Bill

inte går så bra på utställning.

Domaren påpekade de sakerna,

vi alla redan vet..

Men vad gör det?

Han är ändå världens finaste <3


Eftermiddagen fortsatte med 80 års kalas.

80 år!

Det har fan respekt med sig.

Dessutom är Nisse så pigg och allert,

att han är 80 år..

Det tror man inte!!

Nisse är min farfar's halv bror,

han har ALLTID funnit i våra liv.

Blir ju pappas farbror, halv farbror.

För mig har han alltid vatt som en

extra farfar/morfar.

Blev kakor för min del,

då jag inte äter smörgås tårta..

Och Nisse's kakor skojar man inte om!

Så goda!!!

Speciellt spritskransarna han gör,

det är mina favvo kakor ever.


Önskar verkligen att den dagen

jag blir gammal.

Att jag får vara frisk,

och bo hemma så länge det går.

Vill inte hamns på ålderdomshem,

tycker deras sätt att behandla gammla

är skit dålig!

Tänker på Persgården här i Mörrum,

där Farmor är.

Katastrof!

De som stör mig mest är

att de bara duschas EN GÅNG i veckan.

Och dem som är på hennes avdelning

har alzimers och många har blöja.

Hur kan deras policy va dusch en gång i veckan???

SJUKT SJUKT SJUKT!

Mår dåligt vara jag tänker på det..


Så måtte jag få vara frisk,

så länge det bara går.

Även mina nära och kära!


För sjukvården av dem äldre,

nej den är hemsk!

Min åsikt.

Nu ska vi ut i backen,

lägga blodspår.

Hoppas på att regnet håller sig väck!

Trevlig Söndag! <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards