Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under september 2011

Av Bettan - 13 september 2011 06:00

Shopping är ju som bekant

VÄLDIGT SKOJ!

Speciellt när de kan göras med

extra bra erbjudanden!

 

REA är ju det BÄSTA!

Men även att handla

där det är tag

3 betala för 2 !!!

Men det är ju en typ

av REA oxå, haha!

 

Igår ramlade jag in på

en av mina favvo sidor

här på internet.

www.sportamore.se


Där hade de detta

roliga erbjudandet

på skor...

Tag 3 betala för 2 !!!

 

Och givetvis ramlade jag

dit direkt och blev tokkär

i dessa LJUVLIGA vinter

kängor...

  

I LOVE!!!


Kanske skulle jag flirta in mig hos

min älskade sambo...

Om att vi kan dela på att.

HAHA!


Jag köper två par skor

och han får ett par...

Rättvist?!


OHH JAAA!

  


Av Bettan - 12 september 2011 21:30

Gillar inte oväder.

Gillar inte regn.

Gillar inte blåst.

Gillar inte kyla.


Det första jag hör på radion

när jag kom hem idag var

att en STORM var påväg in.

USCH!!!


Vi i Sverige är ju helt klart

lyckligt lottade som slipper,

orkaner, översvämningar,

jordbävningar & jättevågor...


Hade såna hemska saker funnits

här hade jag bytt land.

jag hade flyttat!!

Helt klart.

Mina nerver hade aldrig klarat

av att leva med sådant...

Ovissheten. Rädslan.

 

När det pratas om storm här i

Sverige är det ju en piss i missisippi

jämnfört med så mååånga andra länder.


Visst förde stormen Gudrun med sig

förödelse...

Men inte ens i Närheten av vad många

andra länder får genom lida.

 

Så inför nattens storm finner jag ingen

större rädlsa precis.

Jag bara OGILLAR när det blåser.

Så jävla jobbigt...

Vinden den känns långt in i benmärgen,

brrrrr!!!


SOMMAR året runt,

Ja Tack!   

Av Bettan - 12 september 2011 13:48

Ja jag pratar så klart om solen.

Morgonen började med regn,

vid 9-10 tiden sken solen

men så klart när jag väl är hemma....

Skiner INTE solen.

Himmlen är helt GRÅ!


MEN det regnar inte,

och det är bra.

Det är positivt!

Det gillar vi!


Därför ska jag ge mig i kasst

med att klippa gräset nu.

Fan så låååångt det är,

jobbigt!

Kommer ta tid, onödigt lång tid.


Lika bra att att börja,

få att gjort..

Hoppas jag hinner allt IDAG,

så slipper jag att resten av

veckan sen ju, jippie!!


Av Bettan - 12 september 2011 05:58

Känner en viss stress inför denna vecka.

Då det är något att göra varje kväll!

Själv klart bara kul saker.

Men ändå finns stressen där.


Tror dock den beror mycket på

allt annat oxå...

Allt annat jag TÄNKT göra,

VILL göra.

Innan vi ska iväg lixom.


Och som vanligt när jag TÄNKT

göra något brukar de rinna ut i

sanden eller dylikt....

Typiskt Mig!


Mycket beror på hur vädret är i veckan,

det spelar in på några av sakerna

jag behöver göra...

Och detta är ju inget jag kan styra över.

Tyvärr!


Men jag måste skärpa mig!!

Jag får ta en dag i taget!!

Göra det jag hinner!!

Igår fick jag ett erbjudande.

Ett erbrjudande som gör att

jag kan förverkliga en dröm

som jag haft sen barnsben...


Det vore så kul!!!

Men fråga är,

har jag tiden???

 

Vill jag tillräckligt mycket,

så har jag ju tid!!!

Ska ta mig en funderare   

Trevlig Måndag!

 



Av Bettan - 11 september 2011 21:39


 

Jag har lite av en regel vad det gäller

promenader under sommaren.

Jag undviker skogen!


För att slippa fästingar så gott det går,

även för att undvika ormar.

Detta gör jag för hundarnas skull!


Även att dem har fästingband och

andra fästing-preparat kan man

aldrig vara 100% säker ifrån dem.


Men jag tror att genom att undvika

skogen under högsäsongen för de småkrypen,

sparar jag en hel del plockande på dogsen.


Sen är de ju alltid så uppvuxit över allt.

Stigar man går annars syns knappt.

Så nej skogs rundorna sker under

ALLA andra årstider än sommaren för oss.

Tråkigt, men sant...


Man kan väl säga att sommaren är över nu?

Hösten är här.

Eller iaf SENsommaren.

 

Härom kvällen tog jag och Bill en sväng

längs med ån uppe i Hopatäppet.

Och jisses vad jag SAKNAT SKOGEN.

  

Lugnt.

Den vackra naturen.

Den friska luften.

Bruset i från ån:s forsar.

 

Helt plötsligt kändes de inte alls så jobbigt

med en kommande höst/vinter.

 

Bara att få njuta av detta vackra,

SKOGEN.

Kommer göra de hela lättare att stå

ut med kyla, regn & rusk.

 

  

 

Denna eftermiddag har jag njötit i två timmar av skogen.

Två timmar svampplock och skit prat med

finaste Fija.


Resterande sällskap stod Bosse & Bill för.

Vi utforskade verkligen skogarna i Ekeberg.

Vårat mål var nya rid/promenad stigar.


Tror vi hittat en ny.

I veckan ska vi snitzla upp att.


Och givetvis blir det mera svampplock då.

Haha!

Det var fan riktigt skoj!

Första gången jag provade på detta.


Dessutom hittade vi MYCKET.

Och mera kunde vi tatt,

om de inte varit för att påsen den blev full.


  


Fan de var så harmoniskt i skogen.

Så tyst och stilla.

Vackert och fridfullt.


Helt jävla underbart!

Jag bara älskar det.

Och jag ser verkligen fram

emot att ge mig ut

i skogarna nu igen för promenader.

  


Kill Bill gillar med skogen.

Springa fritt och ha att gött.

Jobbiga med homom är att

han GÄRNA badar,

badar i allt.

Minsta lilla blött/gegga..

 

Det är nog det jobbiga med honom,

men jag vet om detta problem så

jag orkar inte bry mig så möt.

Inte ofta jag KAN stoppa honom.

 

Han vädrar sig till vattnet,

sen så är det kört.

Haha!

Men som tur är har vi ju dusch och schampoo

här hemma.

  

 

  Kungen av Skodan





Av Bettan - 11 september 2011 11:48

Satte mig vid datorn för X antal timmar sen,

i hopp om att ladda upp mina bilder

och framkalla dem till kort.


Men fan jag gav upp!

Alldeles för många!

Tar alldeles för lång tid!


Nu letar jag ett ställe där

man kan skicka in en Cd skiva,

sen att dem där ifrån laddar

upp mina bilder och gör dem

till kort.


Dock inte funnit något sådant ännu.

Jobbigt!


Ska leta vidare.

Om inget annat för jag

fortsätta sitta här vi datorn

och bara ladda upp de

VIKTIGASTE korten...


HAHA men det är med jobbigt.

Då det är så MÅNGA kort att

gå igenom...


Att jag aldrig lär mig och

ladda upp ofta?!

Ta lite efter hand lixom...


Nej nej här går det ett

år mellan gångerna,

haha!

Typiskt mig, JA!


Några bilder ifrån gårdagen,

på Egon och husse i ringen.


      


Även att par bilder på

husse och Bill.

Bild-bevis så att säga

på att Bill han ÄR

lugn och harmonisk!


Ohhh, jag blir så glad

bara jag ser bilderna!

Eller tänker på gårdagen,

hur BRA han skötte sig

till slut!...


Kill Bill han kan han,

Om Han Vill!

 

   


Av Bettan - 10 september 2011 21:35

Årets sista utomhus utställning är idag gjord.

Tur med vädret hade vi oxå.

Mulet men inte en enda droppe kom,

och härligt var det.


Vi är nöjda med dagen.

Egon som vi vet, haha!

Är ju en snyggning,

men kanske inte domaren

är lika övertygad.


Vi har fått lite samma kritik

nu ett par gånger på utställningarna.

Och vi har kommit fram till att

låta Egon vila på det här med

utställning över hösten/vintern.


Vi ska låta han växa till sig

nu över höst/vinter.

Hoppas på att han gör det med.

Då det är det han behöver.

Iaf i utställningsringen.


För övrigt är han ju tipp topp.

God kondition sa domaren idag,

det är kul att höra!


Får bli mycket aktiv/fysisk

aktivitet med honom nu

i höst/vinter.

Så Klart för alla våra fyrbenta!


Trots allt är det de jag gillar mest!

All aktivering med dem på olika sätt.

Jobba med dem, se deras glädje

och lycka.

Det Gör Mig Glad och Lycklig!

Bill var med på utställningen idag.

Shit vad stolt jag är över honom!

Visst var han jobbig i början,

men det var bara i början..


Han lugnade sig fint efter ett tag

och brydde sig inte alls om ALLA

andra hundar...


Lycka för mig det.

Bill han kan betee sig,

det vet jag!

Jag ligger här i soffan med migrän.

Det är priset man får ta efter en

dag på utställning.

Inte alltid de blir så,

men rätt så ofta känner jag av att.


Idag är en sån dag.

Tyvärr.

Då grannarna har kräftskiva idag.

Den årliga vi har med grannarna.

Men men, så är det...


Stefan & svärmor får bidra med

besöket från 113 ikväll.

Hoppas alla har en trevlig kväll

där borta iaf!

Nu ska jag strax sova.

Var uppe vid halv 4 idag.

SÅ man är rätt sleten...


En dag imon med,

och då hoppas jag på

en pigg & smärtfri.


Har lite saker jag TÄNKT

göra under dagen nämligen.

NEJ inte planerat, haha!

Bara tänkt göra...

Natti natt.





Av Bettan - 9 september 2011 06:06

Det är inte alltid så lätt att

varken tänka lr hoppas på

något positivt...


Speciellt inte när man saknar

en förbättring.

När det är upp & ner,

fram & tillbaks..


Min förhoppningar minskar

med varje dag som igår...

Även att jag inte vill!


Lika bra att vara förberedd på

värsta tänkbara...

Även att jag inte vill!

 

De onda tankarna gör mig

panikslagen.

Jag får svårt att andas,

det känns som om jag

ska kvävas...

Jag vill bara skrika & gråta.

 

Jag vill bara ha ett svar.

Rätt svar.

Så allt kan fortsätta,

fortsätta där vi slutade..

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards