Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under september 2011

Av Bettan - 5 september 2011 20:45


Öland.

Denna otroligt vackra ö.

Så lugnt och harmonisk.

Varje gång jag är där drömmer

jag mig bort...

En dröm om en sommarstuga precis intill havet med en

STOR tomt där hundarna härjar runt.

Jag Vet precis hur det kommer se ut,

dagen då min dröm slår in.

Dagen då jag vunnit X antal miljoner på lotto   



          


Helgen på Öland bjöd så klart på hundutställning,

vad annars lixom??!!


Bodil hon är verkligen en stjärna,

en lovande valp.

Som det stått på några av hennes kritik lappar.

Att vi just äger denna skönhet är verkligen kul!


I Lördags blev hon Best In Show 4

Så Jävla Kul!

En helt otrolig känsla när hennes namn

ropas upp inför ALLT folk runt stora ringen.


Av totalt ca 28 valpar blev vi 4.

Det är bra.

Riktigt Bra.

Då Labradorer aldrig brukar ha någon

tur i stora ringen.


Men Lördagen var vår dag   



   

Egon, våran svarta skönhet.

Han skötte sig kanon som vanligt.

Och snygg det Är han.


Sen att domaren inte tycker att han är SÅ snygg,

det gör inget.

Hehe!


Very Good blev Egons betyg.

Vilket vi är mer än nöjda med.


Det här med utställning är som ett lotteri.

Det går olika bra från gång till gång..

Domarna dömer så olika

och gillar så olika.


Egon han gjorde dock mer än att sprang runt

i utställningsringen.

Stefan och Egon tävlade även i lydnads klass 1.


            Efter tävlan belönas man med kattmat,

GOTTIS tycker Egon.


Även här skötte sig Egon bra.

Det blev tyvärr inget förstapris någon av dagarna,

men det är bara att träna vidare.

För det kommer komma,

det vet vi!


Dem är en god bit på vägen lixom.

Lite fix och trix här och där,

så sitter det där snart...

Som en smäck!


  



Av Bettan - 2 september 2011 08:47

Idag är meningen att de skulle

vara en bra och skön semesterdag

för min del..

Men fan jag är fortfarande förkyld

som satan och är allmänt kass!..


Men men de e bara att gilla läget.

Är det semester så är det?


Andledningen är ÖLAND.

Bilen går dit vid 12-tiden.

Vi blir av tills på Söndag.


Det som häggrar är så klart

hundutställning och lydnadstävling.


Ser fram emot helgen.

Trots min förkylning!...

Får göra det bästa av

situationen helt enkelt.

 

Har laddat upp med lite av

varje vad de gäller

bra-att-ha-förkylnings-apotek!


Bosse och Bill ska vara

hos mamma & pappa idag

tills imorgon.

Sedan tar Svärmor över.

 

Lennart ska vara hos våra

goda vänner i Hopatäppet

och istället tar vi med oss

Malin. (valparnas mamma)


Så härligt när man kan lösa

allt med hundvakt så smidigt

som möjligt!...


TREVLIG HELG!   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards