Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Bettan - 2 augusti 2011 22:34


"finns det någon som kan höra min röst

som kan hjälpa mig lätta stenen från mitt bröst

inga tårar tränger igenom mitt skal

men jag undrar ibland om jag är dömd från start"

Av Bettan - 2 augusti 2011 05:45

För de Läkare som jag har träffat

de senaste året.


Claes Magnusson som jag hade när

jag hade vätska i lungan.

UNDERBAR människa.

Så härlig och rolig!


Och nu tummen upp till Saad.

Som har hand om mig i detta

med magen och allt.

Igår ringde han mig,

under sin semester.

Helt otroligt!


Mamma hade träffat han

i Söndags på Coop.

Då frågade han hur läget var

med mig & mor min berättade.

Han sa då att han hade

ärrende in till sjukhuset

som igår.

Och lovade då att ringa mig.


Jag blev skeptisk,

tänkte att de gör han säkert inte.

Men jodå!

Kvart över fyra igår pratade

jag med denna trevliga mannen.


Vi diskuterade vilka tabletter

som jag skulle fortsätta med

och mängd.

Även så ska jag in och hämta

mera piller idag.

Smärtstillande för magen.

 

Ber till gud att dem kommer

hjälpa mig.

Då varken panodil lr alvedon

gör någon nytta...

 

Ska även upp på mottagningen

och hämta provrör för avföringsprov

och besöka labbet för att lämna blod.

 

Skulle fortsätta som vi bestämde igår,

tills han kontaktar mig igen.

Då han har semester i två veckor till.

 

Blir även att jag kommer jobba

halv tid ett tag till.

Hur länge sa han inte.

De återstår att se på sjukintyget.

Kanske är de klart att hämta idag,

när jag ändå är där inne.


Eller får jag vänta på att med posten

helt enkelt.

Ingen brådska egentligen,

bara de att jag vill skicka så fort som

till F-kassan.


Tror även jag måste ringa F-kassan idag.

Jobbigt!

Då teletiden alltid brukar vara si sådär

150 personer före i kön.

 

När jag ändå skriver tummen upp

för bra läkare ska jag även nämna

Katarina Glad.

Min så kallade "husläkare"

Hon hjälpte mig när allt började.

 

Vet inte varför jag blir så förvånd

över att de finns bra & trevliga läkare?

Men det blir jag.

Jag har inte haft så många dåliga?!

Eller har jag!?


Har dålig erfarenhet av tiden då man

gick till samariten i stan.

Där var de Olika läkare Hela Tiden.

Och de var så ointresserade, otrevliga

och allmänt kassa!...


Måste vara där ifrån jag känner

som jag gör..

Så när man väl nu träffat TRE

helt underbara läkare,

Då blir man Lugn.

Trevlig Tisdag!





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards