Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Bettan - 3 augusti 2011 13:56

Känner mig helt uppsvälld,

och magen ser verkligen

ut som en gravid-mage.

DET STÖR MIG!

 

Tycker inte mina nya

tabletter hjälper mot

smärtan i magen.

De stod på dem att

dem var lixom mot

muskelaturen.

"muskel-avslappnande"

 

Men det är inte musklerna

jag har ont i.

Det är ju tarmarna!!!

Det känns så jävla tydligt,

obehagligt som satan.

Och ont gör det med,

så klart...


Nu de senaste dagarna har

de varit efter VARJE gång

jag ätit.

De har blitt värre.

Varför?


Vad jag ätit spelar ingen roll,

varit olika saker varje gång.

Så något mönster ser jag inte!


Och varit på dass har jag inte

varit sen gud vet när.

Inte lustigt man är uppsvälld

och ser gravid ut.

Extra typiskt nu när prov

ska lämnas...

Och ändå tog jag mitt

tarmreglerande-medel igår.

Till vilken nytta??

 

usch, jag blir så arg

på detta här...

 

 

Tog just ett mag piller,

tredje och sista för dagen.

Max tre om dagen är dosen.


Just käkat lite lunch,

och med de fick jag ont

i magen...


 

Så nu funderar jag på att

sova en stund eller två..

Så jävla nice att sova

på dagen ju   


 

 

 



Av Bettan - 3 augusti 2011 05:45

Klockan ringer som vanligt klockan 4

varje morgon.

Och jag är precis lika trött varje dag!

MEN jag stiger upp.


Jag trottsar tröttheten,

tänker på mina fyrbenta vänner.

Motionen till mig själv.


Hit intills har de bara blivit

en halv timmes promenad

varje morgon.

Jag hade velat gått längre.

Men så är de när man inte

stiger upp DIREKT när klockan ringer.


Men jag får vara nöjd med det lilla,

en halv timma är bättre än inget!


Jag har även bestämt nu att varje

kväll innan mörkret ska jag gå en

sväng igen med dogsen.

Det mörknar tidigare och tidigare,

hösten närmar sig.

Den mörka tiden är påväg.


Och går jag inte nu om kvällarna,

kommer jag ångra mig så jävla

myckt när väl hösten & mörkret

har kommit.


Jag får helt enkelt avsluta mina

projekt jag sysslar med om kvällarna

ett tag tidigare, just för att kunna

gå med dogsen.

Trotts allt är sommar kvällarna,

så jävla härliga att promenera i ju.


Sen är de ju det här med

att jag skulle börja springa.

Detta är inget jag vågat göra

på morgnarna ännu.


Då jag inte har någon aning

om hur magen den är så

pass tidigt...


Mina förhoppningar är att

kanske kunna prova nån kväll

här framöver iaf.

Vi får se hur saker och ting

utvecklar sig...


Allt beror på hur magen

den är och hur dagen varit.

 

Var ju inne på sjukhuset igår,

hämtade provrör och lämnade blod.

Och jag vet iaf nu framöver vilken

tid man ska köra till labbet.


Efter middags tid.

Jag var väl där vid kvart över ett.

INTE EN ENDA MÄNNISKA!


Jag blev helt paff, haha!
Fan när man kommer dit om morgnarn,

innan de ens öppnat så sitter de

redan 20 personer före i kö.


Min förhoppning är så klart att

slippa besöka labbet framöver.

Helst inte alls lixom.

 

"så många frågor men utan svar"



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards