Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Bettan - 6 augusti 2011 22:02


  

RallyLydnad kan vara nästa Big thing för mig och Bill.

Vi provade ju på detta idag.

Det var kul!


Helt annorlunda jämnfört med vanlig lydnad.

Detta är vad ska man kalla det,

lättare?!

Nej det är fel ord...

Eller ändå inte.


Detta kändes så mycket lättare.

Här får du prata med din hund,

du får berömma med rösten.

Det hela går ut på att ni ska ha

kul ihop under banan lixom.


Du kommer fram till skylten och ska utföra

det som står där lixom.

Du får hjälpa din hund med kroppspråket,

visa med händerna.


Ja jo, jag skulle kalla detta en

lätta sport jämnfört med vanlig lydnad.

Och jag och Bill vi ska gå en kurs!


Funkar de bra och allt går som planerat,

ska vi även ut och tävla.

Det är mitt mål!!


Nu är det ju en officiell hundsport,

där man kan få titlar.

Det är alltid kul   

 


Av Bettan - 6 augusti 2011 08:25

....det har min Bill.

Och detta är klart

mycket bra just i

tränings syfte.

Så som lydnad.

  

Men det kan oxå bli

jobbigt i andra lägen.

Samtidigt som han

kan köra fullt ös!

Kan han även koppla

av och sova en hel dag.

  

Klockan tio denna förmiddag

ska jag och Bill prova på en

ny hund-träningsform.

RallyLydnad.

Tror att detta kanske kan

vara något för oss.

Jag hoppas det iaf!

  

Fallar detta oss i smaken,

kommer jag lätt gå en

kurs och förhoppningsvis

tävla..


Efter prova-på-tillfället nu

så vet jag ju hur jag ska ta

ställning till detta.

KUL ska det iaf bli!!

  

Känner jag att Rallylydnaden

inte var något för mig och Billan.

Då fortsätter jag så klart med

den vanliga lydnadsträningen.



Vilket jag tycker går bra,


vi har kommit en bit på vägen.


Vi tar en dag i taget,


ingen panik!



  


Huvudsaken för mig är att

jag och Bill har kul när

vi tränar.

Och det har vi!!

 

Haha, han ger mig så mycket

skratt den gossen   

 

 

 

 

Av Bettan - 6 augusti 2011 08:25

....det har min Bill.

Och detta är klart

mycket bra just i

tränings syfte.

Så som lydnad.

  

Men det kan oxå bli

jobbigt i andra lägen.

Samtidigt som han

kan köra fullt ös!

Kan han även koppla

av och sova en hel dag.

  

Klockan tio denna förmiddag

ska jag och Bill prova på en

ny hund-träningsform.

RallyLydnad.

Tror att detta kanske kan

vara något för oss.

Jag hoppas det iaf!

  

Fallar detta oss i smaken,

kommer jag lätt gå en

kurs och förhoppningsvis

tävla..


Efter prova-på-tillfället nu

så vet jag ju hur jag ska ta

ställning till detta.

KUL ska det iaf bli!!

  

Känner jag att Rallylydnaden

inte var något för mig och Billan.

Då fortsätter jag så klart med

den vanliga lydnadsträningen.



Vilket jag tycker går bra,


vi har kommit en bit på vägen.


Vi tar en dag i taget,


ingen panik!



  


Huvudsaken för mig är att

jag och Bill har kul när

vi tränar.

Och det har vi!!

 

Haha, han ger mig så mycket

skratt den gossen   

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards