Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Bettan - 20 maj 2012 22:45

Dagen började kasst.

Huevärk från helvetet.

En släng av baksmälla och migrän.

Ett par, tre tabletter och försöka

se glad ut.


Efter att ha sovit alldels för länge.

Var de bara att försöka göra de bästa

utav situationen.

 

Började med två blodspår med

Bodil & Lennart.


Följt av SOLNING en timme.

Tänk att idag kunde man sola,

jag kunde ligga ute i bikini utan

att frysa, helt otroligt!

För mig ÄR det sommar från

och med IDAG.


Huevärken släppte efterhand

och humöret det kom åter.

"Svärmor" frågade om jag ville

med till Krokås och käka sill.

SJÄLV KLART!

Men för mig blidde de

torskfile med mos,

satan så gott!!!


Efter mat och en stund vid havet

blev de Mjällby och dess nya utemarknad.

Stort och fint.

Och blommor till Farfars grav köptes.


Väl hemma gjorde jag inte möt.

Mest bara gick och njöt av vädret.

Så otroligt varmt och härligt ikväll!

FANTASTISKT!


Så det blev hela tre promenader nu ikväll,

två korta och en låååång.

För jävla nice!


Jag är av den sorten att jag har mycket

svårt för att både sitta stilla eller

sitta inne under sommartid så länge

det är ljust och fint väder.

Det går bara inte, det är så INTE jag.


Dagen började ju som sagt sjukt dåligt,

men tack vare de fina vädret & värmen,

Slutade den bra.

Helt otroligt vad sommar och sol

kan göra underverk för en skadad själ.

Av Bettan - 20 maj 2012 12:15

...som jag lagt och tatt blodspår här hemma.

La ut dem vid 18.00 igår,

och tog dem nu vid 11.00 tiden.

 

Nästa vecka är det dags för prov igen.

Klarar syskonen Brunbjörn dessa,

blir dem CHAMPIONS!

 

Så klart håller vi alla tummar och tår för detta!

Dem är duktiga.

Och spåren idag gick bra.

Jag är inte speciellt orolig.

 

Och inte blir jag sur och sne OM de inte klarar dem.

Aldrig.

Tränar man hund kan man inte bli besviken!

Aldrig.

Så ser jag på saken!

 

Andra "tävlings nördar" ser de säkert annorlunda.

Och i många fall är de tråkigt att se/höra deras

besvikelse för att de inte Lyckades med de dem ville.

De behöver inte säga något, besvikelsen syns..

Och hundarna känner av att, oavsett vad vi tror.

Så känner hundarna det..

 

Och jag anser att det är ALDRIG hundarnas fel.

Det är ALLTID oss det är fel på när något

går snett, när vi inte får dem dit vi vill.

Det är vi, inte hundarna.

 

Min åsikt inom hundträning,

enkelt och helt Rätt ;)

Om ni frågar mig, haha!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards