Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Bettan - 25 maj 2012 23:00


 

Lennart och jag fick en timmes promenad och en varsin glass idag på vår egentid.

Hur mysigt och gött som helst.

Vädret är ju verkligen på topp numera :)


Och egentid med hundarna är viktigt för mig,

önskar de fanns tid till sånt oftare för mig

med alla de fyrbenta.


Men idag blev de iaf med Lennart.

Och mycket pga att han inte är hemma i helgen.

Först på Söndag kommer min lille guldklimp hem.


Stefan är på utställning i Hasslarp med Bodil & Lennart.

Då jag inte hade råd att köra fram & tillbaka två dagar

i rad till Helsingborg, fick de bli att Stefan tog han med.

Han skulle ju ändå ställa Bodil.


Kul och bra att vi kan lösa det så.

Kommer säkert bli så mera gånger.

Jag hade ju Bodil med i Lördags så :)


Gäller att göra de bästa av varje situation.

Jag gör allt för hundarna så,

allt är för deras skull..


 

I helgen är det jag och dessa tre guldklimpar här hemma.

Mysigt värre!

Alla kan vara tillsammans, ute som inne.

Det är skönt, dörren kan bara vara öppen ut

och de kan gå som dem vill.

Frihet på högnivå!


Lite svårt nu när Bodil löper att ha de så när hon är hemma.

Men det är ju så de är med tikar :)


Kvällen bjöd på en härlig lååång runda i skogen.

Alla tre huliganerna lösa,

även detta sån underbar frihet!


Koppelrunda med alla tre är inte lika underbar, haha! ;)

Så de gäller att gå i skogen med dem.

Eller så klart dela upp dem på

två rundor, de går det med.


   


Ska se om jag kan köra och bada de tre vildarna imon.

Årets första dopp såna fall, mysigt!

Och dem bara ÄLSKAR det ju.


Gäller att aktivera dem väl imorgon,

då jag inte kommer vara hemma imorgon kväll ;)

Men de klarar sig fint själva,

vare sig de är aktiverade eller inte.

Men för mitt samvetes skull,

ska dem vara trötta och nöjda.



Av Bettan - 25 maj 2012 13:00

Spelar ingen roll att jag vetat om det,

att jag visste det skulle komma.

Det kom som en käftsmäll!

Som en spark i ryggen när

jag redan låg på marken...


Fotografen var här idag.

Tagit kort Överallt.

Det kändes.

Det var sjukt.

Det ÄR verkligen sant.


Nu ska det ut på marknaden.

Huset ska säljas.

Folk kommer se hur vi har det,

folk kommer köra förbi.

Glo och stirra.


Panikångesten kom och jag

fick svårt att andas.

Ville bara gråta.

Ville be han sluta ta kort,

be han gå och kunna säga att

"nej de ska inte säljas längre"


Men i vilken drömvärld tror jag att

jag lever i egentligen?!

Finns ingen möjlighet i världen

att jag har råd att bo kvar.

Helt Omöjligt!

OM jag inte vinner på lotto, haha!


Kan ju säg att drömmen om rikedom

har jag alltid haft.

Men nu, NU är den starkare än

någonsin innan...


Måndag eller Tisdag kommer huset

finns ute på Hemnet.

Husvisning är redan inbokad.


Behöver jag säga att jag är

ett nervvrak!?

Stress och psykbryt...

Känslan är så sjuk.

Känslan gör så ont.


Jag visste dagen skulle komma,

och även om de känslomässiga känslorna

i detta uppbrottet är som borta.

Så har jag fasat inför detta!

De praktiska. Sälja huset.

Jag är tillbaka på ruta ett,

första rutan i mitt svarta hål..

Första rutan i mitt brädspel,

fin spel, ful spel eller fia-med-knuff?!

 

Allt som kändes så bra,

för bara en vecka sen kunde

jag skratta och le..

Nu är det bara tomt & svart.

 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards