Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Jag måste börja tro..

Av Bettan - 10 augusti 2010 22:45

..tro på mig själv!

Jag måste börja tro på att jag kan.

Kan om jag vill.

Och jag vill,

därför kan jag?!


Pratar nu om utbildningen med Egon.

Försvarsmakt utbildningen,

där jag blir hundförare inom hemvärnet,

och Egon han blir tjänstehund inom försvaret.

Det klingar gott när man säger/skriver det   


Nu ikväll var jag på möte,

mycket trevligt och lärorikt.

Fick mycket tips & råd.

En hel del o öva på innan

det drar igång på riktigt.

Nu vet jag vad jag måste öva,

och det är mycket.

Och det kommer bli jobbigt.

Eller?

Överdriver jag?


Det kommer inte gå på en vecka lr två,

men lite varje dag.

Lite varje dag så ska jag och Egon fixa detta.

Jag vet hur jag ska träna in att,

vet att Egon är duktigt och lätt lärd.


Men det är hos med det brister.

Jag måste våga tro på mig själv!

Tro på att VI klarar detta!

Tro på oss som ett team,

lita på Egon.

Jag måste börja tro..


Den 22 September drar vi igång,

kommer bli Onsdag kvällar

sen ett tag framöver.

Så länge vi har ljuset med oss,

sen drar vi igång på helgerna.

En gång i veckan kommer det bli.

Men själv klart är det mycker

JAG & Egon ska träna emellan

gångerna vi ses.


Det kommer bli tufft,

men kul!

När man går utbildning så

är man mer motiverad av att träna.

Då MÅSTE man lixom.

Man har press på sig,

och det är BRA!


Jag ser fram emot det här,

det ska bli kul.

Det ska bli en utmaning,

ett äventyr..


         

                                                                                         

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards