Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Rastat paraplyet.

Av Bettan - 11 augusti 2010 19:45

Som hundägare får man ge sig ut i alla väder.

Och jag hade planerat rasta alla tre dogsen

var för sig idag, och inte ville jag bryta min plan.

Då de började regna när ja skulle klippt gräset,

tog jag paraplyet och Bill istället.

Och gick, blev en timmes runda.

GÖTT!

Tippar på en 6 km,

då de regnade som sagt.

Lämnde jag gps:en hemma.

Får mäta den rundan en annan dag   


Fan vad svårt det är med BRA regn kläder.

Jag har inga.

Har två STORA dock,

jackor.

Typ i XXXL, haha!

Dem går ju att ha i nödfall.

MEN, dem är i sånt jobbigt material,

ni vet barn regnkläder.

I galon, andas INTE.

Och läcker oftast i sömmarna.

Och även om dem inte läcker,

blir du blöt under.

Då dem INTE andas,

så de blir instängt och svettigt.

USCH!


Så jag provade lyckan med ett paraply idag,

gick hyffsat.

Med en hund går det ju,

och i o med de inte var ett riktigt ÖSregn..

Men byxorna och fötterna blev blöta till slut.

Inte godkänt det heller, haha!


Ska man köpa RIKTIGA regnkläder,

BRA regnkläder kostar dem MYCKET!

Så en annons i en av mina hundtidningar,

2000kr skulle dem ha för jacka och byxa.

BIG NO NO!

Alldeles för dyrt..

Nog för att jag en dag kommer få punga ut

med Mycket pengar för ett BRA en dag.

Men INTE så MYCKET pengar!


Tänk om det inte är bra sen då?

Haha, jobbigt de blir då!

Ska vänta in i det sista på att köpa

mig ett riktigt BRA regnställ   

Min älskade sambo,

som är sjukt duktig <3

Han är ute i garaget och målar.

HÄR sitter jag, haha!

Sån arbets-fördelning har vi!

Inte rättvist alls,

men vad gör man?   

Jag ska dessutom slänga

mig i soffan nu. (FILMDAX!)

Vilket Stefan vet,

men han skulle fortsätta måla.

Sån arbets-glöd, hehe!

Snickaren kommer 7.00 imon,

så han vill ha så möt som möjligt

målat o klart tills dess..

Min duktiga man det   

"i like the way it hurts"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards