Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

80år!

Av Bettan - 22 augusti 2010 10:45

Dagen började med hundutställning i Asarum igår,

mycket trevlig dag!

Tur med vädret hade vi oxå.

Och sällskapet var så klart bäst,

Irene & Gullvi!


Egon placerade sig två:a,

Bill blev dock inte placerad.

Men vad gör det?

Detta var en inofficiell utställning,

ser det som träning.

Dessutom vet jag att Bill

inte går så bra på utställning.

Domaren påpekade de sakerna,

vi alla redan vet..

Men vad gör det?

Han är ändå världens finaste <3


Eftermiddagen fortsatte med 80 års kalas.

80 år!

Det har fan respekt med sig.

Dessutom är Nisse så pigg och allert,

att han är 80 år..

Det tror man inte!!

Nisse är min farfar's halv bror,

han har ALLTID funnit i våra liv.

Blir ju pappas farbror, halv farbror.

För mig har han alltid vatt som en

extra farfar/morfar.

Blev kakor för min del,

då jag inte äter smörgås tårta..

Och Nisse's kakor skojar man inte om!

Så goda!!!

Speciellt spritskransarna han gör,

det är mina favvo kakor ever.


Önskar verkligen att den dagen

jag blir gammal.

Att jag får vara frisk,

och bo hemma så länge det går.

Vill inte hamns på ålderdomshem,

tycker deras sätt att behandla gammla

är skit dålig!

Tänker på Persgården här i Mörrum,

där Farmor är.

Katastrof!

De som stör mig mest är

att de bara duschas EN GÅNG i veckan.

Och dem som är på hennes avdelning

har alzimers och många har blöja.

Hur kan deras policy va dusch en gång i veckan???

SJUKT SJUKT SJUKT!

Mår dåligt vara jag tänker på det..


Så måtte jag få vara frisk,

så länge det bara går.

Även mina nära och kära!


För sjukvården av dem äldre,

nej den är hemsk!

Min åsikt.

Nu ska vi ut i backen,

lägga blodspår.

Hoppas på att regnet håller sig väck!

Trevlig Söndag! <3

 
 
Lisa

Lisa

23 augusti 2010 08:32

Måste bara tala om att där jag har jobbat innebär dusch/ 1 gång vecka inte att man inte får tvätta sej både morron å kväll de andra dagarna på veckan. :)
En dusch, men hårtvätt tar på krafterna när man är gammal å svag, men som sagt, där jag varit(å tivts) blir alla tvättade ändå! :D

http://lisoball.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards