Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Ser inte tjusningen längre..

Av Bettan - 28 augusti 2010 09:30

...med att gå ut och äta.

Då jag inte kan äta så mycket.

Lämnde igår kvar mycket mos

och även en bit spättafile.

Det får lixom inte plats.

Vilket så klart är meningen,

och det jag valt själv.

Vilket har vatt mitt bästa

val i livet <3


Så det här med att ut och käka,

nej det händer väääldigt sällan.

För dyrt för att bara äta halva

portionen lixom.

Dyrt innan med, även att jag åt

upp allt.. haha!


Men klart blir man bjuden som igår,

går jag ju med.

Men jag ser inte tjusningen i det längre.

Så är det bara..


Beställer hellre en barnpizza hem,

som jag och stefan delar på.

Eller tar hem kinamat,

sånt som man kan ha i två dagar

hemma och käka.

Så går det givetvis bra,

men inte ut och äta på fin resturang.

Big No no, hehe!   


Finns ju dessutom sååå mycket gott

man kan laga hemma själv!

Varför äta ute då?

Och betala mer än dubbla priset?!


Vägga resturang var iaf väldigt fin,

ligger vid havet.

Utsikt över alla båtar,

som alla rikemans folk har.

haha, såna en annan bara

drömmer om..

Väldigt mysig resturang så,

kändes som att sitta på en

stor inglasad altan..

Mycket nice!


Inte farliga priser heller,

faktiskt!

Spättafile 85kr,

som jag åt.

Stefan käkade bakadpotatis med

skagen röra, 82kr.

Rimligt!

Faktiskt så jag sa till stefan igår,

att han och jag kunde gå dit..

För jag blev sugen på att prova

deras pastasallad med kräftstjärtar

och räkor, 79kr.

Och även deras spättafile-macka,

75kr.

Helt okej priser,

och inte överdrivet med mat då.

Kanske så man lämnar lite lite bara.

Men vi får se när de blir av..

Säkert inte förrens nästa sommar,

OM ens då   


Lämnade Bror i stan,

och jag körde vidare hem till honom.

Lovade rasta Bob,

mys! Meningen var en lite kiss & bajs runda bara,

men vädret var ju såå ljuvligt!

Att jag tog mig en promenad!

45 minuter fick jag ihop,

gött!

Finns ju en motions slinga vid Bror's

i skogen, så den blev det.


Idag skulle vi kört till Bosjökloster,

jakt & fiske mässa.

Och maaaassor av hundsaker,

paradiset för en annan, haha!

Men Stefan fick rycka in och jobba,

så kanske kör vi imon istället.

Eller hoppar vi det detta år..

Visst vill jag dit,

men ändå inte..

Haha, alltid så dyrt när jag åker,

iväg på såna där tillställningar..   


Kan vara skönt med en hemma helg,

då de kommande helgerna är FULLbokade..

Vi får se imon helt enkelt.

Risken finns att Stefan är kass imon,

haha!

Kräftskiva ikväll nämligen med grannarna.

Ska bli kul!

Tradition varje år,

i år står tältet på våran gräsmatta dessutom.


Nu ska jag rasta Bosse & Egon,

blir in till byn.

Köpa harry boy,

för att sen gå vidare till mamms & pappas.

Ska låna mammas muffinsplåt,

och sockerkaks form.


Bakning står på mitt schema sedan.

Kul!

Ska prova bärrensaren med,

hoppas den funkar så jag får

ihop mera blåbär.

Kan ju till och med bli MYCKET

bak idag i så fall   


Trevlig Lördag!


"somliga ljus brinner aldrig ut"





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards