Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juni 2011

Av Bettan - 26 juni 2011 23:18

Trädgård är inte min starka sida.


Jag hatar att rensa ogräs,

så några rabatter har vi Inte.


Klippa gräset är helt okej,

det kan till och med vara avkopplande.

Lyssna på musik och klippa gräset får

tankarna att rulla fint!

 

Men idag hittade jag min favvo sysselsättning

i trärdgården, helt klart!


Att trimma.

Köra på stora ytor utan hinder.

Fan vad kul det var, HAHA!


Inte små trimma runt staketet,

nej usch!

De går bort då jag inte kan låta

bli att köra in i stolparna, hehe!

Och ny tråd måste gång på gång

dras ut..

INGET mitt tålamod klarar av!!!


Men så som jag kört idag,

det var för jävla skoj.

Och bäst av allt är att jag har

mera att köra imorgon, haha!



  

Hur kan detta vara så kul??

  

Av Bettan - 26 juni 2011 00:30


  Givetvis pratar jag om ViltspårsChampion!


Bill är redan det,

och nu är mitt mål att även göra

Lennart till denna fina titel.


Och jag vet att jag kommer lyckas, hihi!

Så fort han har åldern inne min

lille brun björn.

  

DÅ smäller det!

 

Av Bettan - 26 juni 2011 00:13

Midsommar igår och våran var

otroligt lugn & harmonisk.

I stort sett som vilken vanlig

kväll som helst.


Vi åt gott, pratade och hade

de allmänt gött som vanligt

när vi ses, Hanna & Vi.


Hundarna dem härjade loss omvartannat,

och hade de gött dem med.


Det enda vi inte gjorde som vi brukar,

de var att träna.

Haha, vi hoppade över detta och lät

dogsen köra fullt ut med lek bara.


     

       


Midsommar för mig är inget att fira,

inte heller några andra högtider.

Då jag inte är som alla andra och

ser varje högtid som ett skäl till

att dricka.

Patetiskt om ni frågar mig.

 

Det står Juldagen, midsommarafton

eller valborg i kalendern och då

åker alkoholen fram.

Hej & hå!

 

Sånt höll jag på med i den Riktiga

ungdomen.

14-17 år ungefär.

Då var alla högtider ett skäl till

alkohol & fest.

 

De var på den tiden när man inte

kunde ha kul utan alkohol.

Man visste inte bättre!!

Man var ung och dum,

men fan visst hade vi det kul.

Då var det kul!

 

Men tiden den går.

Och jag har lärt mig

ett och annat.

Sett ett och annat.

Saker har skett och synen

på alkohol har förändrats.

 

Jag avskyr alkoholen precis

lika mycket som all annan narkotika.

Så som kokain eller amfetamin.

Alkoholen är en precis lika stor bov

i samhället som drogerna.

Och frågar ni mig skulle den förbjudas.


En sak som jag är jävligt trött på är att jag

ska behöva försvara mig varje gång jag säger

att jag inte dricker alkohol.


Jag blir kallad trist och tråkig.

Varför?



För att jag har mitt liv precis så som jag vill ha det?

För att jag kan vara mig själv utan alkohol?

För att jag har kul, alltid?

Jag har ett kul liv och jag är nöjd med det

precis så som jag har det!?



Jag behöver inte nån jävla ursäkt;

"ett glas vin får mig att slappna av"

"det är kul att släppa loss lite ibland"


Tycker verkligen helt jävla uppriktigt

synd om människor som måste

dricka för att ha KUL.

Dricka för att kunna SLAPPNA av.


Och till alla er som tycker jag

verkar trist och tråkig BARA för

att jag aldrig dricker;

FUCK YOU!

 

Nej men usch så negativt

detta blev då.

Var ju inte alls min mening, haha!

Men ibland måste man få utlopp

för saker och ting.


Perfekt med en blogg för detta

enda målet ju!

  




Vi har även haft lite

midsommar firande

ikväll igen i Hopatäppet.

 

God mat, gott sällskap

och allmänt mys.

 

Livet är bra härligt!   

Av Bettan - 24 juni 2011 22:30


       

Han fyller 8 år i September,

men ikväll blev han som en valp.

  

Så jävla roligt att se han härja runt med Nessi.

Glädjen i mig går inte att beskriva.

Han börjar ju trots allt bli uppåt åren,

min gammle goe pojk!

Av Bettan - 24 juni 2011 21:45

Vissa får vara tjocka av naturliga orsaker,

HAHA!


Som att vara med valpar,

bilderna nedan visar en

riktigt söt & fin tjockis!

Frida   


    


Själv klart är Frida ifrån

 www.ritous.se

och plus är hon Bill's syster.

 

Så man har ju ett litet extra

gott öga till henne i och med detta.

Hon och Bill är så lika på många sätt,

det är så roligt att se.






Av Bettan - 24 juni 2011 20:45


       

Efter bad slöar man gärna,

och tuggar på ett gott ben!


   

Av Bettan - 23 juni 2011 23:00

Regnet började ösa ner i eftermiddags,

och fortsatt in på kvällen.

Så en MysKväll hade suttit på sin plats.


En bra film, lite gotte & allmänt slappt.

Det hade varit gött!

Emellanåt gör inte lite regn något,

för myskvällar är bra dem med.


MEN vid 20-tiden sprack himmlen upp

och den vackra klar blåa himmlen

lyste så grant.

Alldeles för grant för att sitta inne!..


Vi lassade in alla dogsen i bilen och

begav oss till våra träningsmarker.


Appotering med Bosse & Bill,

Egon och jag spårade.

Och puppisarna fick sig en liten

promenix i skogen!

Detta är vad jag kallar en ÄKTA

myskväll, hihi   


           


Av Bettan - 23 juni 2011 17:30

Vet inte vad jag trodde egentligen,

men inte att de skulle gå såhär Bra.

Att gå på stan med valparna!


Nästintill lite i chock, hehe!

Men fan så duktiga!

Skötte sig utmärkt!

Hela Tiden.


Otroligt att känna sådan

glädje nu över detta!

Så otroligt roligt!


Till och med under tiden

Stefan var inne på systemet.

Stod vi lugnt och stilla utanför.

Inte ett pip lr ljud ifrån dem,

de satt som ljus och kollade läget.

  

Haha, ja jisses så duktiga!

Så själv klart måste jag skryta Nu!


                

 

Måste oxå ta nya bilder på puppsen!

  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards