Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juni 2011

Av Bettan - 11 juni 2011 15:55

Det var ett tag sen sist,

vädret har ju inte passat

alls till att klippa gräset..

Men nu ska jag banne mig

ge mig på det, får bli baksidan

denna eftermiddag.


Framsidan sparar jag tills imon.

Kan ju inte hinna allt, haha!


Tid att passa, vid 19.00 ska

jag & familjen Parnfelt ner

till Rock Festivalen en sväng.


Ska bli trevligt att åka dit

en sväng, faktiskt.

Äta något gott och onyttigt

är vårat mål, haha!


Kanske kan man träffa några

känningar ifrån förr.

Vem vet?

Den som lever får se...

KUL ska det iaf bli!


Av Bettan - 10 juni 2011 14:25

Vi medlemmar på klubben,

alltså brukshundklubben.

Har en städlista som vi följer,

vi delas in två och två.

Och får en vecka per år,

då vi ska städa klubbstugan.


Givetvis bara en dag den veckan,

vilken som.

När det passar lixom.


Jag har städat idag, med Janne.

Hur snabbt och smidigt som helst,

då de inte alls var smutsigt där.

Inga kurser eller dylikt nu,

utan bara dem som är där och tränar

ensamma så att säga...


Sen när det är torrt ute,

blir de ju inte lerigt lr så.

utan nu var de ju bara lite

grusigt...


janne och sonen samuel sopade

och torkade golven.

och jag städade toaletterna.

sen hjälptes vi åt med resten!


Kanon att få en vecka på sommaren,

då man ska städa.

HAHA!



Av Bettan - 10 juni 2011 11:00

just kollat klart på tredje narnia filmen,

bra var den oxå   


men gud vad jag grät i slutet,

haha!

så sorglig ju...


kan man kalla den barnfilm?

tillvisdel tycker iaf jag...

men jag gillar den!

gillar barnfilm överlag, haha!¨



Av Bettan - 10 juni 2011 08:17

Jag är ju en glasögonorm.

eller ska jag säga lins orm?

haha.


aldrig bär jag glasögon,

jag har aldrig trivts i det.

första året som glasögonorm

hade jag glasögon,

men sen har jag haft linser.

alltid.


bär linser som man sover med.

passar mig och mina ögon perfekt.

härligt att kunna se när man

öppnar ögonen, hihi!


drömmen är så klart att operera

ögonen en dag och även slippa linser.

men det tillhör framtiden...


skulle egentligen varit på synsam

nu klockan 9.00 men avbokade just.


såhär i efterhand undrar jag hur

jag tänkte.

varför bokade jag en så tidig tid,

när jag vet att magen är som

värst morgon/förmiddag.

jag är ju störd!!!


Perfekt när man kan sköta bokningar

och avbokningar via nätet.

nästa vecka fick de bli en ny tid,

framåt eftermiddagen.

Hoppas på att jag vågar mig

utanför dörren den tiden...


Regn här idag.

gött!

något jag längtat efter.

längtat efter att se på film.

så det får det bli,

mjukstarta dagen nu med

ett par timmar i soffan.

mys!!!


vid middagstid ska jag hem till

bror min och rasta bob.

följt av städning på bruks.


och förhoppningsvis hinner jag

med en eller två filmer till sedan.

haha!

det är min önskan iaf!   




Av Bettan - 9 juni 2011 13:45

helt otroligt.

men det är exakt två år sen idag,

två år sen jag opererades i stockholm.

gastric-by pass !!!


absolut mitt livs bästa beslut!

68kilo lättare och livet har fått

en helt annan mening.


jag ser positivt på allt numera.

allt är så jävla lätt att göra,

inget är jobbigt längre.

fysiskt alltså.


det enda som inte hänger med

i min viktnedgång är huet.

där är det jobbigt!


då jag inte känner mig så

smal som jag är.


varje gång jag ser mig i speglen,

tänker jag fan fortfarande:

"fan vad smal jag är?"


men vaqför känner jag mig

fortfarande tjock?


Varför kan kan jag inte få känna

mig så smal som jag är?


Ska jag behöva ha en spegel framför

mig hela tiden för att huet ska förstå?


nej jag är inte sjuk pga detta!!!

jag äter och har hälsan med mig..

det är BARA huet som inte förstår.


Vet att jag nog hade mått bra

av att gå och prata med någon.

typ en psykolog lr dylikt.

men jag har inte tatt tag i den biten!

Får se om jag någonsin gör det ens....


En annan sak som stör mig,

men de har kommit nu på senaste.

sen jag blev sjuk me det här med

magen som spökar nu...


Jag är trött på ALLA som säger

att min gastric-by pass är orsaken.

Det är det inte!!!


Det var något av de första jag

frågade min läkare ska ni tro.

och det har inte med operationen

att göra...


tarmsjukdomen kom 1½ år efter

operationen och skulle dem ha samband

med varandra skulle tarmsjukdomen

kommit tidigare.

så sa läkaren, bara att lita på det?!


Men jag har oxå frågat mig frågan,

hade jag fått tarmsjukdomen även

om jag inte opererats?

Inget jag någonsin kommer få svar på...


hur som helst ångrar jag inte min

operation, aldrig.

det är som sagt det bästa som hänt mig.

en dröm har blivit sann.

jag har blivit smal,

jag kan gå in i vilken jävla affär jag

vill och köpa kläder...

känslan är helt otrolig,

glädjen jag känner går inte att beskriva...


livet är vackert    





Av Bettan - 8 juni 2011 13:17

Inte nog med att jag sov till tolv,

och hela jävla dagen är fördärvad

med huevärk..

Som jag givetvis har mig själv att

skylla på...


Inte så jävla lätt att stiga upp när

man är så trött att ögonen knappt

öppnas...

Va fan är de för fel??


Ständigt trött!!

Saknar helt motivation!!

Ork & lust att göra något!!

 

Och ju mer jag tänker på allt

som JAG borde göra,

kan göra.

Kommer paniken smått smygandes

bakom ryggen på mig...


Sen är det magen.

Igår var det kasst...

Idag är det ännu värre.

ONT!


Börjar tröttna som fan på detta nu.

Får nog bli att ringa läkaren imon,

orkar lixom inte hur möt som helst.


Och när de man fått inte hjälper,

då blir man lätt frustrerad.


Kan ju lätt säg att allt

känns upp & ner nu.

Humöret det sviker mig

starkt just nu...

SUCK!



Av Bettan - 7 juni 2011 11:45


  Varje tatuerare säger klart olika saker.

Alla har olika råd & tips.

Det är bara att välja och vraka.


Jag har alltid smörjt mina tatueringar med Helosan

under läkningstiden.

Men denna gången testar jag något annat.


Något som tjejen tipsade om igår.

Och givetvis följer jag MIN tatuerares råd.

Omväxling förnöjer ju   


Det var INTE mindre folk på labbet än sist, SUCK!

Helt smock fullt i väntrummet,

och 16 nr före.


Jaja, de gick rätt snabbt.

Jag var ute på en timme.

BLÄ!


Under mitt besök på Coop efteråt,

fick jag ett samtal från F.kassan

Himmla trevlig handläggare jag har fått.


Mycket information att ta in bara,

hon babblade massa om olika saker och ting.

Jaja, svarade jag...

Blir säkert bra, haha!


Lovade att ringa henne nästa vecka

när jag pratat med Läkaren min.

Och de har jag inga problem med att göra.


Nu får de bli lite lunch,

bestående av en grov nybakad baguette.

Smör, skinka & paprika som serveras med ett kallt glas mjölk.

GÖTT!




Av Bettan - 7 juni 2011 08:15

...på att sova inatt, tillskillnad på andra nätter.

Jag överdrev nog det hela.

Går ju så lång tid mellan tatuerings gångarna,

att jag hinner glömma smärtan och dess svårigheter

att sova.

Beror ju klart på Vart tatueringen sitter...


Men inatt gick de kanon.

Idag känns de inte möt,

härligt!!!


Ska snart köra till apoteket och

köpa smörjmedel till dem.

Helosan är visst ute, haha!

Där ser man vad lång tid de är

mellan mina tatuerings-tillfällen...

 

Mitt Karlshamns besök består först och

främst av ett besök på labb.

Dags med nya prover!


Spännande och se vad som hänt,

ska jag vara ärlig tycker inte jag

medicinen jag fick hjälpt.

Det är fortfarande likadant!....

SUCK!

Dock bara att avvakta till läkaren

ringer nästa vecka..


Han sa jag skulle höra av mig OM

jag blev sämre...

Men nej sämre har jag inte blitt,

det är lixom bara likadant som sist.

Inte behöver jag ringa han då??

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards