Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juni 2011

Av Bettan - 7 juni 2011 00:45

Jag är så jävla nöjd med min nya tatuering.

KUL!

Och inte gjorde de så jävla ont heller,

förvånad Faktiskt.

Visst kändes DET..

Men inte alls så farligt som jag föreställt mig.

Positivt när de är på de hållet, helt klart!

BILD KOMMER!!!   


Något som där emot kändes, AJ AJ!

De var Egon's tassavtryck.

  

(NY BILD KOMMER, DÄR DEN ÄR MED)

Helt ärligt, de gjorde så ont att jag

ville börja gråta!

Men vad hade de hjälpt, haha!


Och så klart slutade jag me den värsta,

ifyllnad på handleden, bara lite färg i tre blommor.

AJ AJ AJ!!!

Vilken jävla smärta, kändes som om blodet de forsade.

Går inte att beskriva, de måste upplevas!


Ska bli spännande den här natten,

kommer jag kunna sova?

En tatuering på ryggen, en på underarmen

och en svullen handled!?


Men efter allt så är de värt det, hihi!

Föööör,

vill man vara fin får man lida pin   






Av Bettan - 5 juni 2011 23:40

Nog kan det kanske vara enkelt att rita

ett helt vanligt tassavtryck.

Min så vill inte jag göra!


Mitt tassavtryck som ska pryda min rygg,

ska ju tillhöra Just Min hund.

Så har jag gjort me de redan tre tassarna

på ryggen.

Och detta är inte helt enkelt.


Med vattenfärg har vi så klart gjort vårat

lilla experiment.

Och helt ärligt har inte något blivit perfekt.

Inte av de andra heller.

Nu menar jag tass-mallarna, de som trycks på

pappret. De har inte varit perfekta!!

Men det är då inte jätte enkelt,

så de blir som de blir.

  

Min tjejen jag ska gå till imorgon,

är så BRA på att RITA att jag inte är orolig.

Aldrig för mött någon som ritar så BRA

och VACKERT.

Helt otroligt!!!

Verkligen gåshud varning över det tecknandet.

 

Än är jag inte speciellt nervös över morgon dagen.

Men jag vet att det kommer!
Vet egentligen inte varför jag alltid blir nervös?!

Är mina dåliga nerver som spelar mig ständiga spratt.

Kan i och för sig vara smärtan oxå,

usch och fy så ont det gör!!

Men men inget och gnälla över,

helt frivilligt lidande ju, HAHA!

god natt.

 

 

Av Bettan - 5 juni 2011 11:00


  

Lennart han saknar bekymmer.

Härligt är väl det!

Han rullar runt på rygg och

bara njuter av livet...


Någon som njöt lite extra igår,

de var Bill.

Han somnade gott i solen efter badet.

  


Valparna de badade i havet igår,

när de väl fått kläm på att simmade

och härjade de som galningar.

SÅ jävla roligt!!

 

Mindre roligt var att jag glömde kameran,

suck!

Blir så irriterad på mig själv vid såna tillfällen.

 

      

Söta eller vad??

Västgötaspetsvalpar ca 9 veckor gammla.

Så jävla härliga små energi knippen!

  


Gårdagen ängnade jag åt att städa altanen.

Blev helt klart nöjd med resultatet.

Jag är bara så jävla GLAD att vi har

en altan.

Sitta ute sommartid trots regn är guldvärt!

(Sen att jag gärna vill bygga ny altan

är en helt annan femma.

HAHA!

Detta får ske i framtiden!)


Hanna med kelpies kom,

och även Olof med mini Kira.

Vi grillade och käkade gott,

följt av spårning med dogsen.

 

MYCKET trevligt som alltid!

 

Vi blev ju så klart en hel hög med hundar,

som vi delade upp mellan bilarna.

Valparna åkte i Olof's bil.

  Typiskt Olof att retas.

HAHA!

Inte behöver valparna ha någon varningsskylt,

men det tyckte Olof.


Som sagt hade vi en mycket trevlig kväll!

Och nu när altanen är invigd,

förklarar jag att Sommaren Är Här!

  




Av Bettan - 3 juni 2011 10:15

Något vi svenska är BRA på så är det ju att gnälla.

Vi gnäller på vintern för de e för kallt,

och nu sommartid gnäller vi för att det är för varmt.

Varför kan vi inte vara nöjda??


Jag ska inte säga något,

för jag är oxå en av dem som gnäller!!

Haha, så jag är inte bättre än nån annan,

nej nej...


Bara en liten tanke som slår mig vid varje årstids-skifte.

Varför vi alltid gnäller så!?

Vädret är inget vi kan styra över.


Jag försöker säg till mig själv varje sommar,

att jag inte ska gnälla på värmen...

HAHA, men jag gör att ändå!

Typiskt mig.

Av Bettan - 3 juni 2011 00:30

Suget efter en ny tatuering har funnits där läääänge.

Men nu kommer de snart minskas, iaf för en stund.

På Måndag är det dags, yes!!


Ska bli kul!

Men själv klart är jag nervös,

för smärtan ÄR förfärlig.

MEN helt frivillig,

så gnälla de hjälps inte!


Att längta till Måndag känns weird.

Måndag är ju den värsta av veckans dagar,

Iaf min mening.

Men just i detta nu, längtar jag till den.

HAHA!


Men det är många dagar dit,

och mycket ska hinnas med ihelgen.

HOPPAS iaf jag.


Måste börja någonstans nu i trädgården,

så är det bara lixom.

Mycket vi vill och SKA få gjort nu i sommar.


Någonstans måste man börja,

och detta hoppas vi på göra liiiite

imorgon eftermiddag...

Följt av HELA Lördagen.


På detta borde vi komma en bit!

En sak i taget så...

Denna dagen har bestått av hundträning,

lika trevligt och bra som vanligt har vi haft.

Spårat & kört lydnad.

NICE!!!

Tack Hanna för ännu en lyckad dag!

god natt.


Av Bettan - 2 juni 2011 10:00

Jag skulle nog vilja säga att sommaren är här, officiellt.

Då gräsmattan den saknar fukt, det är helt torrt och härligt.

Är inte de ett sommar tecken?!

Det vill iaf jag kalla det.

DÅ de betyder att man kan börja måla huset,

tidigt på förmiddagarna nu..

GÖTT!!

Det enda som saknas för detta endamål är

motivation och tid, hahaha!!!


Men tiden och motivationen MÅSTE komma,

för i år ska de fan målas klart.

Så är det bara!

Det är vårat mål, helt klart!

Det och lite annat utomhus arbete...


Den hus ägare som säger att han inte har något att göra,

ja han måste ju bo i ett palats, allt tipp topp och ha tjänstefolk.

 

Men trots att jobb med hus så skulle jag aldrig aldrig byta.

Allt man vill göra och borde göra..

Spelar ingen roll, jag skulle aldrig byta ut hus-livet!


Nu ska jag klippa gräset,

det tillhör ju oxå husarbete!

Jag och min hand-jagare,

vi är ett bra team   


 

 

 



Av Bettan - 1 juni 2011 21:15

              

De stora gossarna badar som galningar,

dem verkligen bara älskar det!

  

Lennart var inte alls lika galen,

blev endast två små simtag.

Men när han väl fått kläm på att

tror jag nog han blir lika galen i vatten han.

  

Bodil var ännu mindre galen,

hon doppade endast tassar & ben.

En liten badkruka såhär i början!

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards