Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Bettan - 12 april 2011 21:45

Solen lyste så grant här i förmiddags,

det var riktigt gött väder.

Men jag anade oro,

då de var grått på himmlen

långt bort...


Men de hade ju lovat regn idag,

och regn fick vi i eftermiddags

och ikväll.

Inget ös regn, bara dugg.

Och det är iaf positivt!


Det går ju an att vistas utomhus

när det bara dugg regnar.

Inte så farligt jobbigt,

faktiskt!


Ikväll har vi tränat lydnad i Sölvesborg,

på deras skjutbana vid ryssberget.


Jag är nöjd.

Det går bättre och bättre,

vilket glädjer mig.

Egon är en lättlärd gosse   


Det är bara jag själv som

behöver jobba på min attityd.

Mitt kroppspråk, min utstrålning,

mina nerver...

Ja mycket helt enkelt!..

 

Det är svårt.

Men jag gör mitt bästa.

Det känns jobbigt när jag inte

känner mig hemma i att.

Aldrig hållit på med lydnad innan,

helt nytt för mig.

Vilket gör mig otroligt osäker.

 

Nya saker är inte min grej.

Men som sagt,

jag kämpar på och gör

mitt bästa.

Mer kan jag inte göra!

 

I will keep on rocking   



Av Bettan - 12 april 2011 08:45

Det känns verkligen som om tiden går emot mig.

Jag hinner knappt med hälften av allt jag vill.

Allt jag borde, allt jag skulle, allt jag måste....


Det är träning varje dag, varje kväll med Egon.

Och själv klart är det kul,

det är de jag lever för.

Mina hundar.


Och nu måste jag lägga tid på Egon,

inför provet lixom.

Det är träning varje kväll som gäller,

punkt slut.


Och det är ju bara så nu inför provet,

jag hoppas jag kan slappna av mera

när provet är klart.

Och OM jag klarar de så klart!!....


Inte de att jag ska sluta träna,

ALdrig!

Nu har jag kommit igång,

och fått toppen hjälp.

Allt tack vare Hanna   


Och själv klart ska vi fortsätta

träna tillsammans.

Egon ska fortsätta tränas,

och valparna ska vi börja med lixom.

Och vi ska hjälpa Hanna och Nessi

så mycket vi bara kan   



Det jag känner är en släng av

dåligt samvete för att jag inte

hinner med vännerna...

Har inte en enda kväll över

att umgås med dem.

"Hinner" inte ens ringa.

DÅLIGT!!!!

 

Fast och andra sidan är de ju

inte så att jag själv blir ner

ringd eller inbjuden.

Tror vi är lika dåliga på att

höra av oss, vänner emellan!

 

Men det bästa med mina vänner

är ju att vi vet var vi har varandra!

Spelar ingen roll hur lång tid

det går mellan gångerna....

Vi är vänner oavsett vad!

Och vi har alltid lika roligt

när vi ses eller bara pratas vid.

 

Ni vet vilka ni är mina ljuvliga vänner,

Love You All    

Nu ska jag ut och

träna med Egon.

Första lydnads passet

för idag här hemma.


Fullt Ös!

TREVLIG TISDAG!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards