Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Bettan - 11 april 2011 23:15

Varit en helt ljuvlig dag,

det har varit så varmt

och gött ute!


Humöret det stiger direkt!


Solen har visat sig hela dagen,

fåglarna har kvittrat så grant,

jag tror och vågar hoppas

att våren Äntligen är här!


Lämnade hemmet vid 3-tiden,

och var inte hemma förrens 21-tiden.

5 av de 6 timmarna har jag varit utomhus,

för jävla nice!


Hundträning är kul!

Speciellt nu när man kan klä av sig,

slippa ha så möt kläder på sig.

Och för första gången i år,

kunde jag vara utan vantar.

Otroligt skönt!!!

Det glädjer mig så sjukt mycket.

Enda som stört min dag,

har varit lite skit snack

jag fått reda på.

Och det har verkligen

stört mig, Hela dagen.


Vet inte varför jag hängt

upp mig så mycket på detta.

Jag brukar ha lätt för att

skaka det av mina axlar.

Men jag kan inte det nu...


Jag snackar så klart oxå

skit emellanåt...

Det gör vi ALLA mer eller mindre.

Sådana vi människor är,

elaka egentligen när man tänker på det.


Men detta skit snacker gjorde mig

verkligen förbannad.

Varför?!

Jobbigt att jag känner så.


Speciellt när det är en människa

som jag INTE gillar som sagt att.

USCH!


Kanske därför de stör mig mera?!


Jag hade inte brytt mig om de sagts

när jag varit överviktig.

Då hade de stämt in såååå bra.

Men nu!?


Jaja, jag vet inte.

Ska iaf släppa det nu.

Inte lägga ner mera dålig

energi på de skit snacket.

Eller den störda människa

som sagt att..


Man kan inte gilla alla,

och man behöver det inte heller.

TUR ÄR VÄL DET!!!






Av Bettan - 11 april 2011 10:45

Sovmorgon idag,

visst är det skönt.

Men jag känner att

hela dagen gått förlorat.

Jobbig känsla!!!


Trodde aldrig valparna

skulle sova tills halv tio.

Själv klart har de vatt uppe

innan, jag hade de ute vid 5-tiden.


Stefan tog dem vid halv 7-tiden,

mat dax och hade de ute igen.

Och i vanliga fall är det fullt ös

på dem då, flera timmar i sträck.


Men inte idag, för de sov ju tills

halv tio som sagt.

Otroligt!...


Nu är det där emot fullt ös på dem

ute på gräsmattan, så jävla roliga

att kolla på, haha!


Jag ska snart ut och träna lydnad

med Egon.

Då ska jag sätta valparna i hundgården.

Dags att vänja dem nu, tyvärr.


Men det är ju sista lediga veckan nu,

så hundgården it is sen när vi jobbar.

Hoppas det ska gå bra!!!

Rädd för de kan bli lite skrik och gnäll,

men vi har BRA grannar.

Tålmodiga och de klagar aldrig.


Och när de väl kommit in i de här

med att vara i hundgården blir dem

tysta så klart...

SÅ var det med Bill och även Egon.

De mognar ju, hehe!

De vänjer sig!


Fan så gött väder det är idag,

helt ljumet i luften när man kom ut.

Så otroligt härligt!!!

 

Varmare och ljusare,

underbart!!!

 

Ser så otroligt mycket

fram emot denna vår och sommar.

Vet egentligen inte varför,

jag bara gör det!!!

 

  

Bodil

  

17 veckor är puppylurisarna idag.


Och på Söndag är det dags för deras

första utsällning.

SPÄNNANDE!!!


Utställningsträna hela veckan nu,

ett måste!!!

  


  

Lennart

  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards