Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2012

Av Bettan - 5 juli 2012 21:15

Huset som jag en gång älskat och trivts i,

håller just nu på att kväva mig.


Det är inte kul att vara hemma.

Det är inte avslappnande,

det är inte Hemma längre.


Dagarna ja dem går väl an,

det går att vara utomhus.

Aktivera dogsen lr dylikt.

Men kvällarna, fan så tradigt.

Så jobbigt...


Och det blir värre och värre,

jag vill bara ut, bara bort.

Gör något annat, vad som helst.

Bara för att få komma hemifrån

för en stund..

Ett par timmar. En kväll.


Samtidigt som jag vill bort,

vill iväg skriker mitt dåliga

samvete över att lämna dogsen hemma.

Jag Vet de klarar sig och har det bra,

men jag är en mes vad gäller dem,

gillar inte att de ska behöva vara

hemma så mycket hela tiden.

Och nej de är dem inte heller ju,

men den senaste tiden har dem,

mer än någonsin innan...


Förr var jag en hemma freak,

älskade hemmet och bara vara.

Men som sagt är det annorlunda nu..

Men jag hoppas & tror att när jag

väl kommit ut ur kaoset,

väl flyttat och fått Mitt Egna Hem.

Då, då blir jag ett hemma freak igen :)

Då jag faktiskt är en lugn och i vissas

ögon en tråkig person,

MEN fuck you! säger jag till dem!


Jag är jag.

Och det är jag jävligt glad för ;)







Av Bettan - 5 juli 2012 16:17


   

Så vackert, så lugnt, så härligt

och alldels alldeles Underbart!


Älskar MörrumsÅn.

Finns inget vackrare.

Inget mera ro givande.


En promenad längs med ån

gör mig så glad.

Man finner ett inre lugn.

En sån lycka sprider sig genom kroppen.


Älskar Mörrum, av många andledningar.

Och aldrig ska jag flytta härifrån,

det är i Mörrum jag hör hemma.

   

Av Bettan - 5 juli 2012 13:15

Hämta posten är inte alltid jätte kul,

eller är det det nån gång?

Fan mest räkningar lr reklam.

Inte kul alls faktiskt ;)


Idag fick jag ett tjockt brev ifrån

sjukhuset, suck.

Det var fullt med labb-remisser,

blodprover ska lämnas EN gång i veckan

ända fram tills mitten på Augusti.


Så jävla drygt.

Men men, bara o gilla läget.

Sjukt man ska behöva kollas så

för att man äter mediciner som

kan påverka levern & blodet.


Trodde mediciner var till för

att hjälpa?!

Inte för att ge en andra problem,

men fan så fel jag hade.

Skrämmande!


En frisk värld vore härligt,

friska liv utan mediciner...


Av Bettan - 5 juli 2012 11:15

Alla talar ju alltid om hur snyggt

det är med en man i uniform

och ditten & datten..


Men jag har helt ändrat uppfattning

om sotar yrket idag.


Det är ju hur Jävla Hett som helst ;)

En snygg karl i svarta kläder,

skitig här och där.

OJOJ, verkligen sexigt!


Jag som alltid tyckt de vart obehagligt,

och hur äckligt de måste vara o ständigt

vara svart om händer och ansikte, haha!

Antar de är svårt att verkligen bli

Riktigt ren..

Och en annan uppfattning att de mest är

Gubbar som jobbar som detta.


MEN idag ändrade jag inställning totalt!

In i huset stiger en het snygg 30-plusare,

hur trevlig och glad som helst.

Svart i ansikte fläckvis och händerna

kolsvarta, men FAN vad sexigt asså ;)

JA.

Jag är något störd :)

Av Bettan - 4 juli 2012 23:30

Ett sms från en vän:

"sugen på däckhäng?"


Hur kan man tacka nej?!

Omöjligt!


Haft en toppen kväll med

mycket prat och skratt.

Så ljuvligt! <3


Och det stora pluset är att

vi suttit ute ända tills 23.00

Underbart!

En vacker och ljuvlig sommarkväll :)


Saknade dock VÄRME.

Om jag ska klaga, haha,

Så kunde ett par eller två par

plusgrader mera inte skadat.

MEN man kan inte få allt :)

Och dessutom finns de ju alltid

en filt att snå om sig, Gött!


Ser fram emot flera såna här

kvällar för det är verkligen toppen!

Gör gott, känns gott, är gott.

Det Går Bra Nu!

Känns bra Nu..






Av Bettan - 4 juli 2012 18:40




"Det bästa i livet är oväntat - eftersom det inte var förväntat"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards