Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Bettan - 12 juni 2012 23:30

En människa som säger att den

ÄLSKAR en annan person,

och sedan går och knullar någon annan,

Det är en Sjuk Människa.


Det är helt Omöjligt att man kan Älska

en person av hela sitt hjärta men ändå

knulla med någon annan.


Det är ju inte så att man precis ramlar

över någons kuk eller att den bara skulle

glida in, hux flux.

Och de som försöker skylla på alkoholen.

Ja dem är med sjuka människor!


För är du så pass full att kuken står,

då kommer du oxå ihåg att du faktiskt

delar ditt liv med någon annan.

Och hur full du än är och ändå klarar

av att genomför ett samlag med någon,

ja då är du oxå så pass "nykter" att du

vet att du är i ett förhållande med någon.


Det finns INGA ursäkter för otrohet.

ALDRIG.

Och nej det går inte att förlåta.


Har du ett förhållande och måste ligga med andra,

GÖR SLUT först!

Vet du att du inte kan hålla dig till bara en,

Ha Då INGET förhållande!

HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET LIXOM?


Detta är mina tankar och åsikter om otrohet.

Ett svek så stort att de inte går att sätta ord på.

Ett svek jag Hoppas Jag Aldrig Någonsin kommer

behöva uppleva i mitt liv.

För jag tror jag skulle kunna döda,

i en sådan situation.


MEN, men...

Jag funderade lite idag.

Haha, dessa tankar & funderingar

på ditten och datten, hit & dit :)



Om jag ligger med någon som har ett förhållande.

Hur blir situationen då?

Antingen så vet man så klart om det,

blundar man bara då?

För att JAG har ju inget att förlora,

det är inte jag som ÄR otrogen.

Jag bara ligger med någon som är det ju?

Det borde inte vara något som påverkar Mig.

Faktiskt!

Och NEJ detta påverkar inte mig nu ;)


Jag är ju Fri som en Fågel!


Jag måste nog säga att jag har ju inga plikter.

Inget Ansvar. Jag har inget som säger att

"nej du får inte"


Och sunt förnuft så skulle man ALDRIG ligga

med en väns partner. Aldrig.

Saker & ting beror så klart på hur & hur mycket

man känner personen i fråga, och dess partner.

OCH nej jag skulle aldrig leta efter karlar som

är i ett förhållande.

Det är inte det jag menar.

Jag spekulerar bara nu, funderar och tänker.


Och jag tror faktiskt att jag kör på min linje där,

att så länge DU inte har något förhållande.

Då kan & får du ligga med vem du vill.

Har personen i fråga ett förhållande, ja då är

det bara DEN som är en sjuk människa.

En sjuk människa utan hjärta & hjärna, haha!

Men det är INGET som bekommer dig ändå ;)


Garanterat kluddigt & luddigt att läsa, haha!

Men nu har jag fått ur mig dagens gräsklippar

funderare iaf, GÖTT!




Av Bettan - 12 juni 2012 10:15

För bara nån vecka sen tänkte jag på

att de gör inget om de tar lång tid

att sälja huset.

Då jag gärna hade bott kvar,

så länge som de var möjligt.

Älskar ju huset, tomten ja allt

som har med huset att göra,

jag totalt Älskar det.

I ett annat liv, en annan tid,

hade de var Perfekt!

 

Jag VET de kommer ta tid

att sälja huset.

Det är inte säljarens marknad.

Och med ALLA hus till salu just nu,

ja det kommer ta tid!

Vilket jag vart inställd på Hela Tiden!


Men nu känner jag annorlunda,

totalt annorlunda.

Jag vill inte bo här längre.

Det är inte kul.

Jag kvävs.


Och att göra något med huset,

de finns inte.

Så pass omotiverande.

Varför göra nåt nu när det inte

är till sig själv??

Totalt meningslöst...


Men de finns säker som måste göras,

gräset klippas, ogräs rensas.

Men istället för att jag nu tycker

det är kul att göra, gör jag de nu

för att jag Måste.

Måste för att det ska se bra ut,

se bra ut för någon annan,

för dem som kör förbi och stirrar.

För dem som kommer på visning.


Allt som jag gör är för någon annan,

och det är så pass sjukt.

Så pass irriterande.

Så jävla sorgligt.

Så pass påfrestande.


Och trots jag älskar huset,

håller det nu på att kväva mig.

Jag vet inte hur jag ska komma vidare!

Hur ska jag kunna ta nästa steg när

jag fortfarande går kvar i det gamla och stampar!?

Jag kommer ju för fan inte ut...

Allt är en ond jävla cirkel,

en cirkel som jag kommer få fortsätta vandra i.

OM inget mirakel sker..


Mina tankar på framtiden får jag ibland stoppa.

Då jag drömmer mig iväg så pass mycket,

och det är inget jag kan göra i nu läget.

EN DAG I TAGET, är det som gäller...


Men drömmarna & fantasierna finns där.

Ett hus, ett litet litet hus till mig och hundarna.

Jag kan INTE bo i lägenhet,

totalt OMÖJLIGT.

Bara den tanken får min hjärna att slå bakut!!!


Ett hus är ett måste,

och rädslan för att inte ha råd ÄR stark.

Men att hyra då!?

Ja det är en möjlighet.


MEN detta är bara mina drömmar just nu,

och drömma de måste man få.

Och jag kommer fortsätta drömma,

drömma fram tills dess att en köpare finns.

Innan dess är de totalt OMÖJLIGT att

förvandla min dröm till verklighet.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards