Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Bettan - 19 juni 2012 20:00


                                 


Den ena värre än den andra,

den ena mera vild än tam.

Och satan vilket håll i gång!


Nästa gång får de banne mig bli

badkläder på mig.

Haha, då jag vart lika blöt som dem.

Ja jisses, man kan inte annat än skratta.


Deras glädje och lycka gör mig så otroligt glad!

Det är så kul att se dem.

MEN oxå väldigt tålamods krävande...

Då de gärna ska "slåss" om samma saker,

försöka dränka varandra eller bara totalt flippa ut.


Men Lennart han är duktig han,

då han gärna tog TVÅ leksaker samtidigt.

Som någon av de andra missat,

eller bara struntat i.

Perfekt!

Inget leksaks slöseri där inte,

han hämtar dem alla och var de än hamnar.


Nästa gång ska jag dock försöka hitta ett bättre bad ställe,

här vart de så möt tång.

Så jag kan ju säga att de inte luktade så gott efteråt, haha!

Inte för att dem brydde sig, men iaf :)


Havet är inte Jätte bra att bada för möt i heller,

en sjö är klart bäst.

Men ån den går den med,

om man hittar ett hyffsat lugnt ställe lixom.


Ska fundera på detta och leta vidare.

Bara de bästa är gott nog för mina vildar <3




Av Bettan - 19 juni 2012 12:00


Vännerna.

I vått och torrt finns dem där.

Alltid.

I med och motgång.

Dagar som nätter.


Det är dem som betyder mest!

Det är dem som format en

under barndomen, ungdomen och så nu.


Mina vänner har alltid betytt mest.

Och kanske har jag inte alltid visat

eller ens hört av mig så pass mycket som jag velat.

Saker och ting händer,

alla får vi olika liv.

Men de sanna vännerna består!


Det kan går dagar, månader till och med år.

Men ändå finns de där,

De sanna vännerna.

Man vet vart man har dem,

hur länge den än är sen sist man sågs.

Det är Äkta vänskap det.

En känsla och glädje som inte kan beskrivas,

den måste upplevas!

 

  

 

Igår träffade jag en god vän.

En vän jag lärde känna på jobbet för många år sen.

Vi fann varandra direkt.

Och vi blev verkligen Bästa Vänner.


En vänskap som betytt så mycket,

en vän som jag delat glädje och tårar med.

Jag började jobba skift,

och vänskapen svalnade en aning.

(Ett beslut jag ångrar Så Starkt!)


Jag blev sjuk och sjukskriven,

och i höstas slutade hon på jobbet.

En gång har vi setts de senaste året.

Men igår, igår träffades vi äntligen.

Vilken glädje och lycka!


Och hon är verkligen en sann vän.

En vän som består.

Då de kändes som vi träffats bara dagen innan,

allt var som vanligt.

Vi visste direkt vart vi hade varandra.

Inget hade förändrats.

Vänskapen som en gång vart så stark,

ja den fanns där än.


En otrolig känsla.

En glädje.

En underbar vän.


Söndags Fika med Alex och Tilda.

 

I söndags träffade jag min underbara kill kompis Alex,

och hans sprallig och goa dotter Tilda

 

Alex är även han en vän som består.

En vän som jag träffade i höstas på Brors 30års fest,

och innan dess vart det MINST 7-8 år,

när vi gick på gymnasiet.

 

Vi umgicks en del på högstadiet och alltid

har vi haft sjukt kul ihop.

Gymnasiet blev de samma klass,

och ja det hade inte vart samma sak utan Alex i klassen.


Han är en tjabbig själ,

och även jag.

Därav tror jag vi går så bra ihop.

Lika tjabbiga och stor käftade.

Så jävla roligt!


Och att efter så många år fortfarnade känna

en sådan vänskap och glädje när man ses.

Det är så jävla nice!

 

Och hur det än är så är ju en kill kompis just en 

Kill Kompis!

Det blir inte samma sak som med en tjej.

Då alla vet ju att vi inte tänker likadant.

Så att äntligen fått upp kontakten igen och

börjat umgås känns så jävla roligt. 



Idag blir det en träff med ännu en vän.

En vän sedan ungdoms åren.

En vän som alltid fanns där då.

Och trots så många år ifrån varandra,

finns hon fortfarande där.


En vän som betyder så mycket

och alltid gjort..

Trots vi setts för lite.

Men det är aldrig försent för att ses!

Aldrig.

Aldrig försent att få upp vänskapen och

att börja umgås.


  

VÄNNERNA BETYDER ALLT.


 

 

 

Av Bettan - 19 juni 2012 01:11


"jag hatar honom för hur han får dig att må" 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards