Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Bettan - 4 juni 2012 22:15

En jag faktiskt vetat om länge.

Och den har oxå Plågat mig länge.

PMS heter den.


Något av de sjukaste och jobbigaste

en kvinna kan vara med om.

Fy fan asså.

Räcker de inte vi kvinnor ska ha mens?!

Var vi tvungna att drabbas av detta med!?

Måste vara djävulens påfund, helt klart!


Men fråga mig inte hur jag kom in på att,

men de gjorde jag helt plötsligt.

Något text om PMS här på the world wide web.

Och där, ja där mina vänner lärde jag mig att

det är inte PMS som jag alltid trott jag har,

ÅHH NEJ!


Jag har PMDS!

 


PMDS - PREMENSTRUELLT DYSFORISKT SYNDROM
Det har länge stått klart att det är stor skillnad på i vilken utsträckning kvinnor upplever PMS-symtom, men det är inte förrän ganska nyligen som man gett den svårare varianten ett helt eget namn – PMDS (på eng. PMDD).

D:et i PMDS står för dysfori, vilket bland annat står för nedstämdhet och retlighet. PMDS innebär nämligen inte bara att man har svårare symtom än vid PMS, utan även att det är de psykiska symtomen som är värst. Främsta anledningen till att det finns två namn för i princip samma sak, är helt enkelt att det är praktiskt att kunna skilja de olika svårighetsgraderna åt.
 
 
Och jag som är tjejen som föddes utan tålamod,
den måste vara en liiiiiten liiiiiten del i hjärnan min
som saknas, för tålamod. NEJ det har jag inget!
 
I vanliga fall....
Under PMS/PMDS så exploderar jag Direkt.
Jag hinner fan inte ens blinka.
Pinsamt & jobbigt!
Eller inte så pinsamt kanske, mest jobbigt som SATAN.
 
Dock pinsamt för min mamma när vi var på Kvantum idag,
jag fick totala utflippet för att jag inte fick upp påsen
som jag skulle stoppa bullarna i.
Ja jisses, det är sjukt! Så sjukt!
 
Såhär i efterhand kan jag skratta åt att,
det är ju så löjligt.
Men fan så jobbigt.
Då jag INTE kan kontrollera att,
helt omöjligt!
Det bara kommer, Pang På!
 
Sen efteråt är de bita i de sura äpplet som gäller...
 

Av Bettan - 4 juni 2012 20:40

Att få en sådan här kommentar,

det värmer så Gott In i Hjärtat!

Tack Linda, du är för Go :)


"Jag vet precis hur du känner dig! Nu hade jag ingen sjukdom som du har men jag kan ändå förstå hur du tänker och känner. OM man för en gångsskull känner sig piggare och kan få lite friskluft så är samvetet där snabbt som faan! MEN det är bevisat att motion gör dig friskare och goda vänner är alltid bra, fets eller inte!!


Så kör på vad som känns bra för dig och försök att skita i de som bara är förvetna för DU vet ju sanningen, inte dom!!


Bamsekramar på dig fina Bettan!
Linda"



Av Bettan - 4 juni 2012 17:45

Folk frågar hur jag mår,

folk frågar mig hur det går,

folk frågar mig HUR LÄNGE

är du sjukskriven.


Folk frågar inte i välmening.

Folk frågar inte för att de bryr sig.

Folk frågar för de är FÖRVETNA,

nyfikna och inte har något annat

att bry sig om..


Och själv klart är det kanske skillnad

på folk och folk?!

Jag vet iaf skillnaden när de gäller

mig och de som frågar mig.

Vet Precis! Exakt!


Skrämmande.

Irriterande.

Ledsamt.

Sjukt.


Gick en liten runda med Bosse & Lennart innan.

Tvungen.

Tvungen att komma ut,

få luft.

Och för att lätta mitt dåliga samvete emot dem.


Stefan rastade alla härom dagen.

Idag gick han med tre och jag två.

Tur det.

För den lilla lilla rundan kändes

som en heeeeel mil.


Och jag vet att man inte ska ut när man har feber.

Men måste man så måste man.

Jag borde ju inte bli sjukare bara för

2½ km i friskluft, eller?!


Kom och tänka på att de måste vara MINST

ett år sedan jag var drabbad av feber & förkylning.

För jävla härligt, verkligen.

När man tänker på att så, eller hur!?


MEN sen slog det mig,

jag har ju haft en blödande mage i ett halvår.

Vad är värst?!

Tror fan jag kunnat vara förkyld en Hel Vecka,

sisådär vad tredje månad.

BARA magen fick vara bra.


Mår magen dåligt,

gör hela kroppen det.

Jag vet.

Jag lever med det.


Och NEJ det är inte synd om mig

eller något för detta.

Men folk ska ju alltid ifrågasätta så förbannat mycket.


ÄR du sjukskriven, SKA du ligga hemma pall i soffan/sängen.

Inget ska eller fås göras.

Du ska vara som en fånge i ditt hem,

DÅ är du riktigt sjukskriven och en bra sjukskriven.

Vadå om vårt samhälle är skadad!?


Vet hur snacket går nu bara för jag varit ute ett par gånger.

Jag vet, jag kan höra det.

Men det är inte med en lugn och go sinnesstämning som

jag lämnar mitt hem, full eller inte.

Jag måste Alltid ha en plan B.

Måste alltid finnas någon som kan köra, OM något

skulle gå snett med magen.

Toaletterna måste kollas de första som görs.


Och min mage har varken blitt sämre eller bättre,

bara för att jag vart ute ett par gånger nu.

Vilket är skönt.

Det har kännts bra.

MEN jag vet aldrig.

Allt kan hända, och det vet jag.

Så att gå ut helt avslappnat med bara Ren & Skär glädje,

åhh nej det är så icke möjligt..

Jag har mina andledningar till att tro

att den goda mänskligheten är förbi.

Det finns ingen som menar väl längre,

de finns ingen som inte bryr sig om någon

annan än sig själv längre.


Det är fan pinsamt.

Det är fan hemskt att man är människa.

Iaf när man ser dessa onda sidor hos

människan & dess ego.


Och nej jag är inget helgon.

Jag är ingen ängel.

Emellanåt ingår jag med i de där facket,

facket om att hoppet är ute för mänskligheten... 




Av Bettan - 4 juni 2012 14:55


 

Av Bettan - 4 juni 2012 11:02


Blidde en nybeställning på en sådan här.

Gick & förlänga mitt abonnemang,

mycket bra.


Då man känner sig sjukt naken ut mobil,

en riktig mobil asså.

Pinsamt, men sant!


Tog även en försäkring på den,

haha!

En försäkring som täcker ALLT!

Perfekt! Verkligen Perfekt!

Speciellt med tanke på min klumpighet

eller om det är otur ?!


Så fort mobilen är kommen ska jag lusläsa instruktionsboken,

ska verkligen lära mig den.

Helt själv!

Försöka iaf, haha :)


Med en ny mobil måste man så klart ha ett skal,

synd bara de finns så förbannat många och välja mellan.

Jisses, inge bra för någon som mig ;)


         


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards