Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Prisskillnad som gör en förbannad.

Av Bettan - 25 mars 2010 20:15

Jag har haft ont i lederna denna vecka,

lustigt tänkte jag.

Nu när jag gått ner över 60 kilo,

ska jag NU få led besvär!?

Men NEJ, inatt kom mitt svar.

Feber.

Var en jobbig natt ska jag erkänna,

sovit i dvala mest känns de som.

Frösit och svettats om vart annat.

Men dagen den har vatt hyffsat bra,

förutom nu på eftermiddagen/kväll.

Nu är den tillbaka.

Och varje led skriker av smärta,

sjukligt trött är jag oxå.

Gnäll och gnäll,

men fan vad jag HATAR att ha feber och må dåligt..

 

Dagen idag började tidigt,

redan klockan 6 var jag uppe.

Och lite efter 7 var vi på väg till Vesslarps veterinär, Pelle.

Vaccinerade Bill och Egon.

Blev bara vaccination,

då vi struntade även i kemisk kastrering på Bill.

Vi älskar han ju som han är,

trotts han är jobbig med andra hundar.

Har jag lärt mig leva me de i 4 år nu,

ska jag står ut i minst lika många år till   

 

Willys i Olofström fick sig ett besök,

 på vägen hem från Pelle.

Blev stor handlning, gött de!

Nu har vi mat så vi klarar oss i säkert 2 månader,

hehe!

Härligt med billigt matkonto numera   

 

 

Sedan fick Karlshamn sig ett besök,

jag tog med mig Billan för att miljöträna han lite.

Det gick bra, utöver mina förväntningar.

Han är så duktig när han väl vill, hehe!

Kan nog säg att jag är nog den enda som INTE

besökta HM denna dag.

Men shopping i affär är ännu inte min grej!

Så jobbigt med massa folk,

prova och hålla på...

Nej usch!

Det blev djuraffären och hälsokost,

räckte gått och väl   

 

Prisskillnad som gör mig förbannad.

Den finns på Granngården.

SATAN så dyrt de blivit!

Kattströ 89kr, samma på Coop 57kr

Kattmat torrfoder 2kg, 69 kr på Granngården

och 42kr på Coop, exakt samma sort!

Va fan är de för fel på den affären???

Hur kan man ha sådana prisskillnader???

Helt obegripligt!

Behöver nog inte tala om att jag ska

fortsätta handla på Granngården.

Endast i nödsituationer, haha!

Hittade dock ett vettigt regnställ där, 399kr.

Får se om jag kör och köper detta,

lr letar vidare efter nåt liknande & billigare   

 

 

Ljuvligt att vara ledig imon igen,

speciellt nu när jag mår som jag mår.

Tradiga är dock att jag fick

ställa in mina ridplaner och lite annat.

Vilket gjort mig sur!

Sett fram emot detta ju...

Så fort jag är fit for fight igen,

då blir de ridning min själ!

 

Gymkorteten ska vi hämta imon,

fick lapp i brevlådan idag.

Dem trodde på en helg med mycket folk,

så vi som ska bli medlemmar

skulle komma imon redan istället..

Gör la inget.

Tar vi dogsen, går in dit o hämtar.

Sen tar vi vägen ner om ån hem,

så vi får se lite fiskepremiär.

Det är allt jag ska anstänga mig med imon,

om jag ens pallar dessa planer..

Vi får se hur dagen den yttrar sig!

Reklamen är oxå kommer,

9 sorter som ska packas.

Och sedan delas ut,

ska försöka ta de på Lördag Om jag mår bättre.

Då vill jag ha sol och mycket plusgrader   

 

Tårtbakning står på schemat imon oxå,

då Egon fyller 1 år.

 Kommer bli en GOD tårta känner jag på mig,

mycket chocklad och andra godsaker.

Längtar redan efter den, haha!   

 

Nu ska jag sova,

tragiskt men sant.

God natt! <3

  

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards