Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Jag har en bokstavskombination.

Av Bettan - 4 juni 2012 22:15

En jag faktiskt vetat om länge.

Och den har oxå Plågat mig länge.

PMS heter den.


Något av de sjukaste och jobbigaste

en kvinna kan vara med om.

Fy fan asså.

Räcker de inte vi kvinnor ska ha mens?!

Var vi tvungna att drabbas av detta med!?

Måste vara djävulens påfund, helt klart!


Men fråga mig inte hur jag kom in på att,

men de gjorde jag helt plötsligt.

Något text om PMS här på the world wide web.

Och där, ja där mina vänner lärde jag mig att

det är inte PMS som jag alltid trott jag har,

ÅHH NEJ!


Jag har PMDS!

 


PMDS - PREMENSTRUELLT DYSFORISKT SYNDROM
Det har länge stått klart att det är stor skillnad på i vilken utsträckning kvinnor upplever PMS-symtom, men det är inte förrän ganska nyligen som man gett den svårare varianten ett helt eget namn – PMDS (på eng. PMDD).

D:et i PMDS står för dysfori, vilket bland annat står för nedstämdhet och retlighet. PMDS innebär nämligen inte bara att man har svårare symtom än vid PMS, utan även att det är de psykiska symtomen som är värst. Främsta anledningen till att det finns två namn för i princip samma sak, är helt enkelt att det är praktiskt att kunna skilja de olika svårighetsgraderna åt.
 
 
Och jag som är tjejen som föddes utan tålamod,
den måste vara en liiiiiten liiiiiten del i hjärnan min
som saknas, för tålamod. NEJ det har jag inget!
 
I vanliga fall....
Under PMS/PMDS så exploderar jag Direkt.
Jag hinner fan inte ens blinka.
Pinsamt & jobbigt!
Eller inte så pinsamt kanske, mest jobbigt som SATAN.
 
Dock pinsamt för min mamma när vi var på Kvantum idag,
jag fick totala utflippet för att jag inte fick upp påsen
som jag skulle stoppa bullarna i.
Ja jisses, det är sjukt! Så sjukt!
 
Såhär i efterhand kan jag skratta åt att,
det är ju så löjligt.
Men fan så jobbigt.
Då jag INTE kan kontrollera att,
helt omöjligt!
Det bara kommer, Pang På!
 
Sen efteråt är de bita i de sura äpplet som gäller...
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards