Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Bettan - 5 juli 2009 21:55

...det var att dammsuga nu.

Har ett nytt munstycke,

det bara svävar över golvet.

Så mycket roligare att dammsuga nu :P

Har även bytt de två filter som finns i den,

så nu suger den bra oxå  ;)

Detta blev så mycket billigare än att köpa en ny,

och nu är den ju bra med så.

Nu ska den nog hålla ett par år till i alla fall.

Får byta ut samma saker på den vi har där upp sen med,

när vi börjar använda övervåningen.

Gött med två dammsugare,

slippa bära upp och ner :D


Dagen har varit bra,

men ack så snabbt den har gått.

Som alla dagar nu tycker jag, jobbigt!

Gäller att stiga upp så tidigt man kan,

så man får ut så mycket som möjligt av dagen :D

Så får de banne mig bli denna veckan,

stiga upp tidigt!


Har i alla fall målat klart i datorrummet nu,

helt underbart att ha det klart.

Har dock tre gardrobsdörrar & elementen kvar,

men det är ju inget jobbigt.

Dem ska jag ta nu efter hand,

huvudsaken väggarna och taket är klart.


Så imon kommer snickarna,

ska bli så uuuuuunderbaaaaart med nya fönster!!!

Jag som gillar att putsa fönster med,

det gör jag helt ärligt.

Det är kul!

Men med dem vi har nu har det inte varit det,

såna man måste dela och härja satan med för att få rena.

Fönstrena på framsidan har jag inte putsat sen förra våren säkert :D

Har inte pallat, inget skoj.

Dem går knappt att få rena heller för den delen,

de som bodde här innan har målat dem,

och när man putsat och kommit emot det har det kletat av sig på hela fönstren, så nej tack! Jag hatar de fönstrena!

Nu med dessa nya kan jag stå inne och ta både in och ut sidan ju,

njuter av bara den tanken :D

Dessutom kommer de ju så klart bli skit snyggt med nya,

det gör en sådan enorm skillnad.

Nästa år får de bli alla fönster på baksidan,

gör inget att vi väntar med dem,

dem är de ju bara typ vi som ser :P


Nahe nu ska jag upp och förbereda för snickarna på övervåning,

tradigt men sant.

Dem måste ju kunna ta sig fram,

vi har två rum där uppe som förråd typ, haha!

Stått så sen vi flyttade in för över 2 år sen.

Men så snart tv & sovrum är klara där uppe,

kommer allt att försvinna från dem rummen..

Allt tar sin tid :D


"varför måste alla vara som alla andra?"


Av Bettan - 5 juli 2009 10:15

Ohhh, jag måste verkligen erkänna att jag älskar vädret idag.

Det är svalt och skönt,

ingen sol och inget regn.

Precis vad jag behöver idag,

efter min röda och varma kropp.


Har precis haft ett förhandlingssamtal med min man :D

Jag måste ju måla sista gången i datorrummet idag.

Och Stefan han ska köra till Broby och hämta hundmat,

sen till Byggmax och köpa nåt till hundgården.

Han ville jag skulle hänga med han,

men jag känner väl inte riktigt för det.

Tar sån tid ju..

MEN, jag sa att om han hjälper mig att måla när vi är hemma.

Så följer jag med! :D

Och det gick han med på, UnderBart!

Det kommer gå så när vi är två som målar, jippie!

Dagen den är räddad,

och jag har världens bästa man ;)


"love, hate can't you see wha't I see?"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards