Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Bettan - 9 juli 2009 15:30

Idag är det en månad sedan jag blev opererad,

och fan vad glad jag är att sjukhus tiden den är över.

Det var hemskt!

Jag mådde dåligt hela tiden, usch!
Men tack gode gud att Mammsen hon var med mig,

hon är bäst Mamma!


Jag vet inte hur jag trodde tiden efter operationen skulle bli,

hade faktiskt inte tänkt på det alls.

Alltså det här med ätandet och allt där till.

Det är jobbigt, jävligt jobbigt!

Kan nog säg att jag tycker det är jobbigare än väntat.

Men jag överlever!


Och jag mår bra.

Det går bra tycker jag.

Bara jobbigt med hur mycket och ofta jag ska äta.

Jobbigt att jag måste äta så sakta och tugga så väl.

Men jag lär mig,

det går bättre och bättre.

Jag kommer ju komma in i detta och lära mig leva helt normalt,

förutom att mat portionerna alltid kommer vara små.


Jag har inte alls samma mättnads känsla som innan,

känner mig inte mätt på samma sätt.

Så jag äter alltid lite lite!

Vill inte må illa lr få ont i magen i onödan.

Har inte heller samma hunger känsla,

så jag äter med jämna mellanrum.

Tycker det funkar bra,

jag gör så gott jag kan.

Jag gör mitt bästa!


Vad jag ska äta och inte äta är ju oxå jobbigt,

provar mig fram.

Men jag kan ju säg att det blir alltid Bra saker jag äter!

Vill inte få nån dumpning!

Har jag fått ett par gånger,

och de gör jag allt för att undvika att få igen.


Låter kanske som jag ångrar operationen?

Absolut inte!

Jag vet vad jag vill...

...jag vill bli smal

eller nej, jag vill bli nöjd med min kropp!

jag vill få ett självförtroende!

jag vill kunna köpa kläder i vilken affär som helst!


Jag är ingen kläd tjej,

och det kommer jag inte bli heller.

Visst jag kommer ju tycka det bli roligare att köpa kläder,

helt klart.

Men det kommer aldrig bli märkes kläder lr dagens mode!!!

Sådant är inget för mig!

Dagens mode tycker jag är skit fult,

mode är fult över lag!

Usch!

Jag kommer köra på min egen stil,

köpa kläder Jag tycker är snygga,

kläder jag trivs och tycker är bekväma!

Jag ska fortsätta vara mig själv!

Märkes kläder,

varför betala så jävla mycket mer för ett par jeans

bara för att det är ett visst märke på?

Jag förstår mig inte på sånt!

Det går fett bort!


Ullared.

Dit kommer min bil gå längre fram kan jag ju säg,

där ska jag köpa på mig ett lager med kläder.

Det är billigt och bra!

Visst kanske inte bästa kvaliten,

men hellre mycket och billiga kläder!

än dyra och lite.

Mitt motto!


Mina pengar lägger jag hellre på saker som verkligen betyder nåt för mig,

som mina hundar.

Dem är mitt liv.

Även vårt hus,

det är kul att renovera och få det som vi vill.

Och dessa två ska jag fortsätta prioritera först,

först av allt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards