Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2010

Av Bettan - 8 mars 2010 20:30

Kommer till jobb och upptäcker snabbt att vi har lite att göra.

Gött tänkte jag, kanske blir det en tidig kväll att gå hem.. vid 19tiden lr något sånt.

 

Haha, klockan 16.00 var vi på väg hem!!!

Jag menar vem orkar sitta i 4 timmar och vänta ut tiden???

Inte vi iaf.

Så de fick bli 4 komptimmar,

vilket stör mig!

Dom hade jag helst haft till annat,

men men..

 

Och visst är de skönt med en halvdag på jobb,

men jag vill inte ta mina komptimmar till det.

Jobbigt men sant.

Då kan jag lika väl jobba dagtid,

finns de inget till oss på skiften..

Varför har dem de kvar?

Jag älskar jobba skift,

älskar att jobba på den avdelningen.

Men finns de inte jobb till oss hela tiden,

varför ha skift?

 

Och jag tror inte de kommer bli skift mera snart,

kanske Mars ut men inte mer.

Det är iaf bara vad jag tror,

men jag hoppas så klart de fortsätter fram tills sommaren, men jag har svårt att se att de skulle bli så..

 

Nej min själ,

nu ska jag snart hoppa i säng.

Trött och sleten..

Trots min halvdag på jobb, haha!

LEDIG imon, underbart!

Men dagen börjar tidigt,

klockan 07.00 ska vi vara i Karlshamn.

Sååå, det är dags att sova.

 

Natti natt <3

 

"I think you are really mean"

 

 

Av Bettan - 8 mars 2010 10:10

  Hade allt varit i sin ordning skulle detta varit min eftermiddags vecka.

Men nej, imon är jag ledig.

Onsdag & Torsdag har jag bytt som jag jobbar förmiddag.

Fredagen som vanligt.

 

Det kommer bli en ovanlig vecka..

Imon är det dagen med STORT D !!!

Jag är nervös och orolig,

när jag inte behöver vara det.

Men sådan är jag   

 

Helgen den har varit lika underbar som vanligt,

mycket utomhus vistelse så klart.

Även denna morgon har jag hunnit med en promenad,

blev bara jag och Bill.

Vi sprang/gick hem från byn,

utom tippen.

35 minuter senare och jag var hemma.

Nice!

 

Känner att jag behöver verkligen börja springa mera,

för att bli svett och förbränna något.

När jag går blir jag knappt varm längre,

trots jag går så snabbt som benen bär.

Så springa  i intervaller får de bli hädanefter   

 

Vi hade en värderings kvinna här förra veckan

som värderade huset.

FETT NICE blev de resultatet   

Så andledningen till jag gick hem från byn bara idag

var att Stefan skulle vara på banken kl 9.00

Då jag inte begriper mig på siffror och dylikt,

kände jag att jag inte behövde vara med.

Sånt får mannen min sköta

 

Nu ska jag äta en bit pizza från igår,

MUMS!

Sen är de dags att bege sig till jobb helt enkelt.

 

Trevlig Måndag <3

 

"you give me freedom to love"

Av Bettan - 7 mars 2010 18:09

När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.

 
Gud sa:

- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående..

.
Adam avbröt:

- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!


Gud tittade på Eva som nickade och sa:

- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.

 


Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom,  
skvättande på väggarna och sprang till stranden och kissade och beundrade  mönster han gjorde i sanden.


Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud: 
 - Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?


Gud svarade suckande:

- Hjärnan Eva, hjärnan

Av Bettan - 6 mars 2010 18:43

 


Åka till hopatäppet och grilla är något vi brukar göra,

varmt som kallt ute.

Och i år har vi gjort de för första gången.

Mysigt och gott!

Att grilla ute på detta viset är de godaste,

de slår det mesta!

Hamburgare brukar de bli,

men idag även korv.

GÖTT!


Och det var klart värt att jag blev dålig

och sov en timma på soffan innan.

Jag åt för mycket och mådde illa

med mera efteråt.

Men men, sånt är livet...    


Nu ska jag strax bege mig hem till Camilla,

som är standard typ varje Lördag.

Då har vi ju MelloMys   

 

Trevlig Lördag <3

 

"I am so fucking happy!"


Av Bettan - 6 mars 2010 10:15

  

 

Något uppiggande är precis vad jag behöver.

Sjukt trött och seg.

Helst hade jag velat gå och lägga mig igen,

men inte sova bort dagen!

Inte idag när vädret är så vackert..

Nej nåt uppiggande sen bege sig ut med dogsen,

får se till att komma på nåt.

Ätit en leverpastej macka just,

haha inte för den gav nån energi alls..

 

Tror nog de kan komma bli både 1, 2 och 3 promenader idag   

Gäller att passa på när tiden finns

och vädret tillåter.

Tror dock tyvärr jag kommer undvika skogen,

inte för att de var underbart igår..

Utanför att de inte är så bra med snön som blitt is,

de skadar dogsens trampdynor.

Stackars Bill har små sprickor lite här och där..

De blir helosan salva för hans del nu,

flera gånger om dagen!

 

Energin kom just!

Pratade med Camilla precis,

hon kommer om en halv timma!

Då blir det promenad nr 1   

Fan vad härligt med sällskap!

Får bli Billan som går med oss nu,

ensam.

Lugnt och skönt för han och oss, hehe!

 

De andra två busarna rastar jag sen,

har ju hela dagen på mig...

Hoppas på att solen stannar där den är nämligen.

 

  

 

"do you see the light?"

 

Av Bettan - 5 mars 2010 19:39

Dagens väder har varit årets bästa hitintills!

Det var sååå underbart..

Promenaden var så ljuvlig idag med dogsen.

Helt vindstilla, sol och en minus typ...

Fåglarnas kvittrande, ljuvligt!

Vår känslorna dem kommer mer och mer   

 

Hoppas på att både Lördag och Söndag

ger lika bra väder..

Då kommer de bli många och långa rundor i skog och mark,

det är livet de!..

 

 

Nu blir det Let's Dance

och vid halv tio ska vi se på film, (vem som åker ut är bara att kolla på nätet senare)

Luftslottet som sprängdes.

Spännande att äntligen se den sista delen

av dem filmerna.

Som verkligen varit bra dessutom..

 

Underbar Fredags kväll på er <3

 

"heaven is a place on earth"

Av Bettan - 4 mars 2010 05:29

Kylan är tillbaka!

Jag både gillar och Inte gillar det..

Gillar de för de kommer dröja ytterligare

ett tag tills snön/isen på gräsmattan smälter.

 

Men jag gillar inte det för att jag fryser så

satans hela tiden, överallt.

 

Pest lr kolera?

 

Men det är iaf underbart väder om dagarna,

och jag hoppas de förblir samma idag..

För då blir de Elleholm runt med dogsen,

mys <3

 

Min förkylning tycks inte släppa,

känns emellanåt som den ska bli värre.

Men jag vet inte..

Vad gör man?

Snyter sig och gillar läget lixom.

Jobbigt men sant!

Verkligen synd inget kommit på ett mirakelpiller

mot förkylning..

Man tar det och vipps är förkylningen borta   

Kanske är det de jag ska göra?

Det är min uppgift här i livet, haha!

NEJ, inte min grej   

 

Nej nu ska jag käka upp min pannkaka,

sen bege mig mot arbetet.

Och jag hoppas denna dag går lika

snabbt som resten av veckan..

Snart HELG <3

 

"fallow your heart"

 

 

 

 

Av Bettan - 3 mars 2010 21:50

NEJ,

jag har inte gått ur facket ännu.

Som jag skrivit att jag skulle göra..

Och jag tror jag kommer stanna kvar där oxå,

tyvärr?

Men de får bli så..

Iaf tills jag blir förbannad igen för nåt,

haha!

Nu har jag iaf mina papper här hemma,

som bara är att skicka in när jag helst vill.

Men för nu så kommer jag vara kvar.


Ingen ork lr energi att fitta med massa försäkringar

och sånt som jag måste ringa och ordna om jag går ur.

Och när man räknar på de blir de ändå samma

pris som att vara med där..

Så varför inte lixom!


Mötet var verkligen kasst,

haha!

Gav mig inget..

Förutom gratis mat,

fläskfile 165kr !

Fina grejer de, hehe!

Nåt ska fan mina fackavgifts pengar gå till, hihi!

Kommer lätt fortsätta gå på mötena,

men bara om de är gratis mat förståss   


Nu ska jag göra min matalåda,

sen sova.

Gött att komma i säng tidigt EN dag denna vecka iaf..


"det är viktigt att du bara är min"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards