Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under maj 2012

Av Bettan - 15 maj 2012 22:20



"...jag dog lite grann men min själ börjar läka" 

Av Bettan - 15 maj 2012 00:30



My heart is freaking out..


 


I don't know the answer,
But I've always wondered why.


 


Even in the best of days,
Love will be hard and hearts will be faking.



Av Bettan - 14 maj 2012 23:15

Klockan 20.00 på ett ungefär anlände vi

i Stockholm i Lördags.

Jag, Emma och Julle.


Igår 23.30 var vi hemma igen.

En snabb visit.

En gratis resa.


Ett minne för livet.

Något så kort kan bli så magiskt.

Så bra. Sån glädje, sån lycka.

Jag var som ett barn på Stockholms gator.

Hade gärna hoppat hoppsa-steg, haha!

Men hejdade mig ;)


Resan för mig betyder så mycket.

Jag fick träffa min bästa vän.

Vännen som funnits där sen barns ben,

vännen som vet allt om mig.

Vännen som betyder allt.

Hon som stöttar mig,

hör mig gapa, skrika och gråta

men ändå alltid svarar när jag ringer.

Hon som gjort ett avtryck i mitt hjärta,

ett avtryck jag alltid kommer bära med mig.

 

"Det var DU som fick min fallskärm att vecklas ut" 


Ska verkligen försöka göra allt för att

åka upp till Stockholm i sommar.

Se mera, göra mera.

Skansen, Gröna Lund, ja allt sånt

där ljuvligt kul!

Stanna längre och bara njuta av.

Umgås mera med vännen min!


En liten dröm värd att försöka förverkliga!


                           

 






Av Bettan - 12 maj 2012 17:56

Jag är så glad. Helt sprallig och smått galen ;)Sitter nu i en bil påväg till Stockholm!!!Ojoj, så bra detta kommer va :)En gratis resa till o från Stor stan går Bara Inteatt säga nej tack till.Absolut inte!Och för mig är de skitsamma att vi kommer fram om först ett par timmar, och redan imoneftermiddag kör vi hem igen.vem bryr sig om den korta tiden!?Jag kommer upp till stockholm,och upp till min bästa vän Vivvi.Glädjen och lyckan är total!Livet leker mina vänner ;)

Av Bettan - 11 maj 2012 22:45


 

Gårdagen på sjukan gick SÅ snabbt.

Så jävla gött.

Kan de vart för att jag fick lyx-rummet med tv?!


Inte för de vart något bra att se,

nu kommer jag inte ens ihåg vad jag såg...

MEN tiden gick iaf snabbare än sist.

   

Jag gav mig i och för sig på att lösa korsord igår med,

men hur kul är de!?

Egentligen?!

Eller är de bara för att jag inte kan,

kan fan inte ens barnkorsordet!

Pinsamt, men sant :)

   

Höjdpunkten var dock chockladen som mamma kom med,

ojoj vilken lycka!


Den var SÅ mycket godare än skorpan jag fick av sköterskan,

men tanken var god iaf :)

   


Dagen igår började klart med obehag med sjukhus vistelsen

och allt där till.

Men FAN så bra det blev tillslut!

Då kvällen spenderades i stan hos Herr & Fru Sandelin,

mycket prat och skratt.

En helt perfekt kväll med goda vänner,

fan vad det är nice asså :)



Av Bettan - 10 maj 2012 08:30

För två veckor sen var jag på sjukhuset.

Mellan 13-17 för att få den nya medicinen.

Jag fick mitt egna rum, min egna säng och

och de där fula sjukhusbordet som tillhör.

Och jag fick min helt egna droppställning.


Och DÅ fick jag min värsta dejavu-upplevelse.

Det påminnde mig om när jag var inlagd

på sjukhuset i 2½ vecka för snart 1½ år sedan...


De där veckorna var de värsta i mitt liv.

Jag kan inte med sjukhus.

Jag blir helt panikslagen och vill bara ut.

Det påfrestade mig något så sjukt

mycket både psykiskt och fysiskt.


Jag fick tillbaka exakt samma obehag för

två veckor sedan när jag var på sjukhuset.

När jag gick där med min droppställning,

låg i sängen, lyssnade på deras radio-kudde.


Idag kommer känslan komma åter.

Jag kommer under ett par-tre timmar

får plågas med min droppställning,

min sjukhussäng & de där förbannat

fula sjukhusbordet som tillhör.


Att vara (27) år och vara på sjukhus,

det klingar inte rätt.

Unga människor passar inte in!

Unga människor ska inte behöva vara där!

Unga människor ska inte vara sjuka!


Sjukhus är lixom till för de gammla

och sjuka.

I en drömvärld hade de varit så,

men inte i våran värld..


Tyvärr är det en sjuk värld vi lever,

unga människor ÄR sjuka.

Unga människor behöver sjukhuset.

Unga människor dör.

MEN det är ju inte så Det Ska Vara....

Av Bettan - 9 maj 2012 23:15

Hur många gånger har man inte sett

på film att efter en het sex scen

så ska det rökas..

Gärna i sängen direkt.

Usch.


Det är för det första så fruktansvärt

äckligt att röka inomhus!

Och i sängen, Nej Fy Fan!


Och sen är det alltid så på film,

som om den där ciggaretten

efter just sex,

skulle vara så Extra god?!

Varför framställs det så!?


Den där ciggaretten efter sex,

smakar ju precis som vilken

annan gång på dagen.. ;)

Vad man än har gjort.


Det är verkligen en skev bild

som rökning framställs i tv.

 

Och ännu skevare är att jag börjat

röka igen.

Efter 5 års uppehåll.

Så jävla DÅLIGT!


Va fan trodde jag?

Att ciggaretterna skulle hjälpa

mig genom min kris?

Vilken dum jävel försökte jag

lura egentligen!?

Jo Mig Själv.

Helt Sjukt.

Jag blir så arg och besviken

På Mig Själv.


Usch ja, jag har verkligen

blivit allvarligt allvarligt skadad...

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards