Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Bettan - 16 augusti 2009 21:35

Jag och Linda ska börja på ridskola var det tänkt.

Jag kollade priser och lite så nu i veckan,

började en kurs den 6 September.

1700typ för 16 kurstillfällen.

Rätt så saftigt pris,

men det är faktiskt något jag vill.

Och att ha en vän som oxå vill,

är ju underbart!

Jag är alldeles för feg för att börja på sådant ensam.

Men vi bestämmde oss att vänta tills våren och gå en ridkurs.

Bästa med att vänta tills våren är ju att då har jag ju gått ner

ännu mera i vikt.

Och kan förhoppningsvis hoppa upp ensam på en häst,

utan att sadlen den hamnar under magen. HAHA!



Kan ju erkänna att jag ha drömt om att ha en egen häst

enda sedan jag var liten och kollade på Emil i Lönneberga.

Filmen med Emil när han får sin ardenner häst Lucas,

så bra!

Väcker många minnen när man tänker på det :D


Så lär jag mig bara rida på ridskola till våren,

ska jag nog köpa mig en egen häst i framtiden.

Hade vatt för jävla nice!

Jag är inte hopp lr dressyr intresserad.

Jag vill bara ha en häst att rida ut i skogen på,

luffsa omkring och bara njuta av naturen.

Bosse vet jag kan hänga med mig,

och nog kan jag lära någon av de andra oxå.

Två flugor i en smäll ju ;)


Något jag måste ta tag i nu är ju det här att börja på gym.

Och tyvärr lär jag få göra det ensam.

Men det klarar jag!

Ska klara det.

För gym är nåt jag velat börja på länge,

och nu har jag verkligen en andledning.

Jag SKA börja.

Frågan är bara vilket gym man ska gå på?

Finns en del i Karlshamn.

Ingen som har nåt tips?


Var ju i Asarum idag och ställde Egon,

han kom tvåa!

Vi är super nöjda :D

Han är så duktig, min lille gosseponk!


Måndag imon,

usch!

Hatar Måndagar.

Hatar nya veckor överlag.

Så långt till helgen.

Bara att bita ihop!

Jobba är ju en del av livet,

tyvärr!

Sjukt om ni frågar mig.

Vem kom på den ideen?


"A dream is a wish your heart makes.."


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards