Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Bettan - 2 augusti 2009 20:50

...när jag hör hur Bill han hostar.

Det är fruktansvärt plågsamt att höra.

Tycker så synd om min lille gosseponk!!!

Jag kan bara hjälplöst titta på,

och det gör så ont i mig.

Han får hostmedicin,

men den hjälper inte tycker jag!

Han har fått Magnecyl för han hade feber innan.

Jag kan inte göra nåt mera...


Stefan han har faxat till veterinären i näsum nu på jobbet,

så jag hoppas dem ringer fort imon.

Se vad dem säger.

Hoppas på att de finns nåt som kan hjälpa honom.

I vilket fall måste vi ha sjukintyg,

för vi skulle vatt på utställning i helgen.

Både lördag-söndag.

Men dem blir det inget med,

kennelhosta smittar vääääldigt mycket!

Och jag vill inte ha de på mitt ansvar att nån annan får det.

Så det är bäst att vara hemma.

Kan smitta lång tid efter oxå visst.

Jobbigt!

Jag som verkligen sett fram emot nästa helg,

men men så är det ju ibland.

Det kommer flera utställningar.

Och nu vill jag bara att Billan blir frisk!


Finns de nån behandling att få måsta alla dogsen här hemma få att,

för dem andra hostar oxå.

Inte alls så mycket som Bill,

men dem hostar ibland.


Usch, jag blir så lessen..

Av Bettan - 2 augusti 2009 13:42

Dagen idag skulle sätt ut så här:

Triopp bort till Martina/ Christian & Thea.

Kört inom Karlssons och ÖB.

Men detta får bli en annan helg, tyvärr.


Men nu har Billan blitt sjuk,

han har fått hosta.

Och imorse när vi vaknade hade han "kräkts" ner hela hallen och köket.

Stackars liten!

Tycker så förbannat synd om honom.

Han har fått hostmedicinen vi skulle haft till Egon,

men den hjälper inte.


Så Stefan han ska köra och jobba idag,

så att han är ledig imon och kan köra till veterinären.

Och jag vill inte lämna dogsen ensamma nu när dem inte är riktigt bra.

De andra stora hostar oxå lite då och då.

Därför blir det ingen träff med Ramdala gänget,

men det kommer flera gånger!

Hoppas på snart! :D


Efter att planerat o köra till både ÖB och Karlssons,

har jag varit skit sugen på det.

Speciellt Karlssons.

Länge sen jag var där.

Alltid kul att gå och titta :D

Stefan han kan ju köra och jobba när som,

så jag fick lov att köra till Karlssons en sväng ;P

Sen kör han o jobbar när jag är hemma igen.

Jag frågade Camilla om hon skulle med,

och vad glad jag blev när hon sa ja :D

Alltid roligare att vara två!


"I am just dancing in the moonlight"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards