Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 1 mars 2011 16:45

Innan vi var opererade åt vi typ aldrig potatis.

Pasta, ris eller pommes i ugn var det som gällde.

Potatis & sås fick man hos mamma eller svärmor,

och FAN så gott de var de gångerna.


NU äter vi mera potatis.

Och idag när jag handlade slog

det mig att fan vad billigt det är!

Mycket Billigt!


Har tänkt på de nån gång innan så,

men idag gick de upp ett ljus.

Potatis är billigt!


Och det är ju så gott,

med varm eller kall sås till.

Eller stekt potatis.


MUMS!

En liten gryta potatis räcker länge till oss,

vi får varsin matlåda till dagen efter.

Plus att vi kan steka till middagen

dagen efter oxå.


HAHA, mera potatis helt klart   

Jag kom hem för en stund sedan,

promenaden med Bill & Bosse

blev ca 6 km i skogen.

GÖTT!


Dessutom pratade jag med Emilai

en LÅNG stund.

För jävla trevligt,

de var ett tag sedan sist!


Vi ska se till att få till

en dejt snart bestämde vi.

Måste ju träffa deras

lilla underverk Ture,

även Emiali & Peter,

så klart  

Nu ska vi köra till stan,

dags för Stefan att shoppa.

Dressman blir det.

Då han har presentkort där,

perfekt!


Jobbigt när han krymper ur

sina kläder hela tiden...

HEHE!   



Av Bettan - 1 mars 2011 14:01

Varför tycker alla hundar det är så roligt med bollar?!

Fotbollarna var väl till valparna först och främst,

de roar sig lätt ute själva med dem.

Men även de stora gossarna Älskade bollarna.

Speciellt Bosse,

hans hjärna ÄR en boll.

Vi kan inte ha bollar eller leksaker framme

till de stora ute.

Bosse han bara stirrar och gör inget annat,

han blir helt störd.

HAHA!


Jag är nyss hem kommen

från jobb.

Alltid lika trevligt att

träffa favvo tantarna.

Saknar FAKTISKT det

sociala nu när man är hemma.


Men på Måndag är det dax igen,

då är de fullt ös som gäller.

Hänt saker där nere med nu ju,

men jag hoppas jag ska komma

in i att rätt så snabbt...


Eller jag ska ju ha semester oxå.

HAHA!

Jobbar en vecka, ledig en

och så vidare i 6 veckor framåt.


Ska bli UNDERBART!

Mjukstarta lixom,

nu när man vatt hemma

så pass länge.


Nu ska jag busa med valparna,

så dem soomnar gott sen.

För att då är det dags för

promenad nr TVÅ för dagen.

Med Bill & Bosse.


Kommer lätt bli en 6 km runda till   


Synd bara de är så satans kallt!

Ligger på nollan,

men kylan är bitande in i benmärgen.

Skumt.

Men så känns det iaf.


Gäller att öka takten

och få upp flåset så

ska jag nog inte frysa,

HEHE!

Av Bettan - 1 mars 2011 07:45

Mellan 9-12 kommer vi ha strömavbrott.

Det är något dem ska fixa till visst.

Jobbigt men sant.


Fatta vad handikappad man är utan el?!

Det är skrämmande, faktiskt!


Hur klarade sig människor innan?

Klart de visste inget annat...

Det fanns ju Inte el lixom, haha!


I och med strömavbrottet,

tänkte jag att jag kör ner till

jobbet en sväng.

Måste hämta hem mina jobbe kläder,

så dem kan tvättas.


Blir att ta hem en kyckling med,

det blir middagen imorgon.

Hel kryddad kyckling,

grillad i ugnen med ris & curry sås!

MUMS!


Ska även visa upp Bodil & Lennart,

vet att några av favvo tanterna vill se dem.


Lite miljöträning för valparna med,

alltid bra!


Dags att börja med det nu,

för några rädda eller osäkra

vovvar ska vi då inte ha   

MARS månad nu,

so fucking wonderful!


Våren närmar sig,

jag känner det!   


Fan det är ljust nästan

tills 18 nu om kvällarna.

Och de blir bara bättre

och bättre...

Och 27 Mars är det

dags för SOMMARTID!!!


Weeeeiiiiiiiiiii,

som jag längtar till våren/sommaren!

Livet är vackert!   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards