Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 5 mars 2011 14:00

Då var man hemma från tjänstehunds info mötet.

Och shit vad jobbigt,

jag gillar inte att sitta still

så länge och lyssna.

Så lång tråkigt!

Och trött blir man..


Ska jag vara ärlig var de inge roligt alls,

massa info om massa som man inte har en

aning om..

Och att det behövs flera människor och

hundar inom försvaret och bla bla...


Visst en hel del var oxå intressant,

så som lite tävlingar lr tränings helger och dylikt.

Men sådant har jag ingen glädje av,

förrens jag och Egon är certade och klara.

Dessutom måste jag göra GU-F:en oxå.

Plus en annan helg oxå fick jag veta idag,

Efter den, DÅ är jag redo och klar

för att skriva kontrakt.


Ja det var helt klart mycket info att ta in idag.

Både bra och dålig, haha!


Men vi fick ju iaf gratis mat,

det var nice!

Kebab i pita bröd,

med sallad och god vitlökssås.

  Resturangen. Hungriga "militärer",

HEHE!


Det som jag GILLADE mest med mötet,

var hundspannen vi fick.

FULL med hundsaker, NICE!!!


Egentligen får man ingen sådan förrens

man är certade och klar.

Men en på mötet tyckte vi alla,

skulle få en.


För att kunna öva på visa saker,

som fanns med i spannen.

Och han hade så klart rätt!


Så vi fick ALLA en som går utbildningen,mycket trevligt! 


 


SJU PLUS GRADER UTE,

helt otroligt skönt!

Dock lite mycket vind,

men va fan de går ändå!


Så nu ska jag ge mig ut

på en lång runda med

Bosse & Bill   

Av Bettan - 5 mars 2011 07:10

  Idag är det ingen vanlig tjänstehundsträning.

Idag ska vi bort till K-krona på

nåt slags info möte.


De ska bjuda på middag och grejer.

Trevligt!


Egon han ska med,

det är bra träning.

Passitivitets träning.


Fixar Egon,

han är ju den "slöa"

när han lägger den sidan till!

HAHA!

 

TREVLIG LÖRDAG

  

Av Bettan - 5 mars 2011 00:15

  Grillchipslåda med fläskfile


500 gr fläskfile

200 gr grillchips

1 burk champinjoner

3 dl grädde

3 dl mjölk

1-2 dl mjöl

3 tomater

riven ost


Bryn filen i skivor. Salta & peppra.

Lägg file skivorna i botten på en ugnfast form.

Bryn svampen & lägg den sen över file skivorna.

Häll påsen med chips över.

Vispa en redning av mjölken, grädden & mjölet.

Häll redningen över chipsen.

Skiva tomaterna  och lägg på,

strö över osten.


In i ugnen 15-20 minuter, 225 grader.

Servera en god sallad till.


Detta var lyckande nr ETT.


  Lyckande nr TVÅ är det här.


Klassisk fryst Cheesecake


400 gr philadelphiaost

4 ägg

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

4 dl vispgrädde

8 digestivekex


Smula ner digestivekexen i botten på en form med löstagbarkant.

Skilj äggulorna och äggvitorna och lägg i två olika skålar.

Vispa äggulorna med sockret pösigt med elvisp,

fortsätt vispa och lägg i osten & vaniljsockret.

Vispa grädden i en tredje skål,

häll sedan ner det i ägg-ostblandningen.

Vispa äggvitorna hårt och rör till sist ner dem i smeten.

Häll smeten i formen och in i frysen över natten.


Tag fram Cheesecaken ca en timme innan den ska avnjutas.


HELT OEMOTSTÅNDLIG!!!


Vi smaskade på denna goda nu ikväll

uppe i Hopatäppet till Lets Dance.


Vår vanliga hederliga Fredags Tradition,

lika härligt som vanligt!!


  Pixi, västgötaspets.


Valpar väntas efter henne,

beräknas födas i början på April.


Intresserad?!

www.ritous.se


 


Hela Hopatäpps-spets-ligan!

Underbara hundar,

Pixi, Algot & Kvasta.


När man väl träffat dem,

ja då är man fast!

  


  Bodil the bitch suttar på ett jätte gosedjur,

så jävla go!

  

Även Lennart suttar,

dock på ett litet mindre gosedjur.

 

Dessa underbara valpar,

det är så roligt!

Dem är så härliga.


Livet med hund är underbart!


 









Av Bettan - 4 mars 2011 14:45

  Det är snart två månader sedan bror min åkte till Thailand,

nästa vecka kommer han hem.


Tiden har gått så sjukt snabbt!

Det var jobbigt i början,

jag mådde verkligen skit.

Orolig och nervös fan hela tiden,

sån är jag!


Men det gick över, faktiskt.

Och tiden den har rullat på,

snabbare än någonsin tycker jag.


Jag förstår att han INTE vill hem,

men jag tycker det ska bli sjukt KUL

att han äntligen kommer hem   

  Meningen var att jag och mammsen skulle köra hem till han idag,

städa och fixa i ordning lite.

Men jag ska köra dit nu i helgen istället.


Då valparna dem vaknade just och nu är det

fullt ös här som gäller!

 

När vi härjat och myst här och

det är läggdags igen,

då måste jag köra och handla.


Idag blir det ännu ett nytt recept,

KUL!

Grillchipslåda med fläskfile ska göras,

spännande!

Jag har ätit det innan för länge sedan

då Mamma gjort att.

  


De stora pojkarna är rastade.

Bill & jag tog Elleholm runt.


Och nyss kom jag hem med Bosse & Egon.


Tyvärr blev de inte 3 rundor,

tiden finns inte alltid..

Och allt handlar ju om när

valparna sover & inte sover.


Men hur som helst har jag iaf gått

 ca 1,2 mil  

 

UNDERBART!


Hur ska jag klara mig nästa vecka?

Då börjar jag jobba igen.

Jag som är van vid att gå så mycket..


Stefan han kommer ju vara ute

med pojkarna så som jag varit nu..

Eller?

Haha, nja inte så lååååångt tror jag inte

 


Hur som helst ska jag ut och gå när jag

är hemma från jobbet.

Det är Själv Klart!


Dogsen dem får snällt hänga med, haha!

Så möt motion som dem fått nu,

har de aldrig fått innan.

Men jag tror inte dem klagar, hihi!


Dem hänger snällt med,

och det går så bra.

Dem är så duktiga allihopa!

 






Av Bettan - 4 mars 2011 11:30


...under min promenad med Bill

runt Elleholm hade jag MP3 spelaren.

Och det som spelades var P3,

radio är gött emellanåt att lyssna på.


Denna låten kom och jag började gråta.

Jag tycker det är så BRA.

Första gången jag hört den,

men jag blev helt rörd.


Den verkligen gick rakt in i hjärtat.

Hjärtat som jag har hål i,

ett hål av sorg och saknad av just

Mormor..

  

Sorgen kom över mig,

jag saknar henne.


Jag önskar hon varit med mig,

kunnat se mig nu.


Hon hade varit så stolt.

Så som hon hjälpte mig i tonåren

men dyra bantingspiller och hon trodde på mig.


Jag lyckades emellaåt DÅ att gå ner i vikt,

men hjälp av tabletterna hon betalde.

Men jag gick upp & ner,

ner & upp.


Och såhär i efterhand känns de som ett

misslyckande emot Mormor.

Hon trodde alltid på mig,

hon stöttade mig alltid.

Hon trodde på mig.


Men jag Lyckades ALDRIG fullt ut.


Min viktnedgångs LYCKANDE

kom med operationen.

090609

MITT LIVS BÄSTA BESLUT!..

 

LIVET ÄR VACKERT   




Av Bettan - 4 mars 2011 08:30

 

Lägger ut en frestande bild så här på morgonkvisten!

MUMS!


Erkänn du blir sugen på chocklad nu?!

Jag blir det iaf,

speciellt när jag vet att dessa ligger i skafferiet

  

Dessa är en nyhet,

och jag kunde bara INTE låta bli att köpa.

  

Chocklad är ju GOTT!

Så alla dess smaker & former måste smakas,

haha!


Av dessa rekommendera jag MILK.

Dem är klart Godast!

  


Nu blir det en promenad in till Preem,

skicka tillbaka mitt paket.

Får även bli en sväng inom Konsum

och handla lite granna.


Fredag idag kaa,

tänkte fira det med TRE promenader.

HAHA!

Kommer gå med gossarna ensamma,

dem behöver det oxå ibland!

 

Av Bettan - 3 mars 2011 23:30

Paketet från www.sportamore.se innehöll

en tröja till Stefan som han ska behålla.

Ett par skor till mig,

som var för små!

Och en väska som var alldeles för

STOR.


Det är inte alltid det passar när man

beställer saker och ting.

Det Vet Jag.

Men jag blir ändå liiiiite besviken

varje gång..


MEN jag har redan skickat iväg

en ny beställning, haha!!

I know, jag är något störd.


Men fraktfritt och fri retur,

det ÄR BRA.

Så pass bra att det går ju

snabbast att skicka in en NY

beställning istället för att

skriva de på följesedlen..


Man får inte vara dum!!   


Så imon är det jag som går

till Preem igen för att skicka

tillbaks paketen.


Som tur är tog jag med mig

en stor plast-papp-påse ifrån

Ullared i min ryggsäck.

I fall att paketen INTE

gick ner i väskan.


TACKA GUD FÖR DENNA
SMARTA TANKE!!!


Då paketen INTE gick ner i väskan,

jobbigt!

Men sant.


Så hem gick jag med en tom stor

svart ryggsäck.

Och i näven en stor jävla påse,

med ett paket i.


Plus ett koppel och Egon i den

andra änden.


Men det gick bra!!


Det bästa med kvällens

lilla promenad var att

jag pratade med Vivvi.

I telefon då så klart,

både dit och hem.


Det var verkligen uppiggande,

underbara Vivvi   


För jävla nice att prata

i telefon när man går..

Sällskap är aldrig fel,

HIHIHI!

"the time is just going away"

Av Bettan - 3 mars 2011 19:15

Det är två dagar sedan jag gjorde en

ny beställning på www.sportamore.se

Och idag har varorna kommit!


Det är vad jag kallar Bra Service!

Snabbt och enkelt.

Dessutom fraktfritt och fri retur.

Kan det blir mycket bättre?!

NEJ!


Jag ska just gå in till byn för att

hämta mitt paket.

SPÄNNANDE!

Hoppas på att det ska passa och

allt där till...   


Mitt Ilands-problem för kvällen

är vilken hund ska jag gå med?

HAHA!


Kan inte bestämma mig...

Det får bli EN bara,

då jag inte vet hur Stor

paketen är.

Kanske den inte får plats

i min ryggsäck?

Då blir de jobbigt

med en påse och två hundar.


Alla tre gossarna är rastade,

vi var i Hopatäppet i förmiddags

och promenerade.

Och ingen av dem gör några anspråk

på att hänga med nu,

haha!


De verkar rätt så sletena.

Men det är inte jag,

jag vill ut och gå!


Så någon av dem ska upp och hoppa  


MEN VEM?!


        



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards