Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 26 mars 2011 08:15



  

Några gånger om året säljs de kakor på jobbet.

Det är mammor som hjälper sina barn sälja,

till deras klassresa.

Jag brukar Faktiskt Altid köpa

en burk eller två.

När det går till en sån Bra sak lixom!


Denna gången provade jag två burkar

jag inte tatt innan.

En burk med lösgodis och sedan dessa.


Farfars Favoriter.

 

Den burken tog jag Enbart för namnet,

Farfar är min favorit ord.

Och det är så klart just för att

min älskade Farfar var min favorit

här i livet när han levde   

 

  

VÅRTECKEN!

I våran gräsmatta dessutom,

snack om lycklig när jag såg denna!


Nu är det minus grader igen,

tyvärr!

Varit milt länge nu ju...

Hoppas på en fin och vårig

nästa vecka ju!...

Då jag har SEMESTER!


Det jag oxå hoppas på är att min

förkylning ska försvinna!!!

Den kom igår, eller började i förrgår..


Stefan har ju legat sen i Tisdag,

förkyld och hosta.

Men faktiskt brukar inte vi smitta

varandra när den andra varit sjuk..


TJIIIII fick jag, för denna gången

har mansförkylningen även drabbat mig.

SUCK!!!


Jag hatar det.

Hatar att vara förkyld.

Hatar.


Ska inte gnälla,

det hjälper inte.


BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Idag har vi ännu ett

födelsedags "barn"

i familjen.


Egon fyller två år idag!

Tänk vad tiden den går....

 

Stefan & Egon ska köra

på tjänstehundsträning nu.


Det är bra att Stefan kan

köra med honom där.

Så han inte missar något.

Vem som håller i kopplet under

bevaknings-övnings-grejen

tror jag inte spelar sååå stor roll.

Huvudsaken är att han inte missar

någon roll i onödan.

Så känner vi iaf!..

Kycklingfileerna är just klara,

som jag ska ha till hundarna

tårta idag.

OJOJ, bortskämmda eller vad?!


Låta dem svalna sen ska jag ge

mig i kasst med att göra tårtan.

KUL!


Ska även försöka planera middagen

för ikväll, kassler blir det.

Men hur vet jag inte än....

Ska surfa runt efter recept tänkte jag!

 

 

Av Bettan - 24 mars 2011 06:00

KycklingLårFile är det godaste på

hela kyckligen om ni frågar mig.

Så saftigt och gott,

riktigt smälter i munnen!


Det grillat på sommaren,

kallsås, sallad och potatissallad.

MUMS!

Längtar dit...

 

Finns även mycket annat man

kan göra med lårfile.

Och varje gång jag jobbar med

detta på jobb, blir jag sugen

på någon god maträtt, haha!


Alla dagar utom igår.

Då klippte jag lårfile Hela Dagen,

ända tills 20.15


Tog på mig ett par timmars övertid,

komptid är aldrig fel!!


Och dagen igår gick snabbt,

trots övertid tycker jag den

bara sprang iväg.

Så det är positivt!


Beror helt klart på sällskapet oxå,

hade inte Kajsa & Petra jobbat över

hade nog inte jag heller gjort att..

Eller?!


Goda arbetskamrater är ju A & O,

att ha någon att prata med är lixom

guld värt!   


Men fan vad jag är sleten idag,

trött som fan!!

De var verkligen tungt att stiga upp,

ögonen dem går i kors nu...

 

Måtte detta rätta till sig,

jag hatar att vara trött.

Hatar att känna trötthet.

Det ger mig en form av

panik känsla...

Trevlig Torsdag!



Av Bettan - 23 mars 2011 06:25

Fan vad jag längtar tills Söndag.

Då är äntligen sommartiden HÄR!


Ljusare kvällar,

dagarna/kvällarna blir längre.

Man kan vara ute och få så

mycket mera gjort.


Och ju längre tiden går dessto

ljusare blir det och tillslut är

sommaren här oxå!


JIPPIE!!


Har så mycket planer vad gäller

hundträningarna i alla dess former.

KUL!

Ska bli så underbart att kunna börja

med allt jag tänkt...   


ALDRIG för i mitt liv

har jag längtat så här

mycket till sommaren.

 

Förr avskydde jag sommaren,

det var en pina att vara tjock

när det var sommar.

USCH!

Får rysningar bara jag tänker

tillbaka på denna jobbiga tiden...

 

Trevlig Onsdag!

Av Bettan - 22 mars 2011 22:41

....Veckor.

  

     

Av Bettan - 22 mars 2011 20:00

Det känns som om jag handlar var och varannan dag.

Inte mycket varje gång,

men det känns som om de e alltid något

som saknas när man behöver det.


Idag var det vitlök.

Och den ligger nu i kylen,

oandvänd.

SUCK!


Stefan är förkyld, feber och allmänt gnällig.

HAHA!

Nej man han är dålig!

Så när de väl var dags för matlagning,

som han Skulle stått för..

Hade han ingen matlust.


Jag och andra sidan är fan sugen på ALLT.

Vad är det för fel?

Sjukt sugen på godis, speciellt!..

JOBBIGT!


Meningen var spagetti & köttfärsås idag.

Men då jag fick laga maten ensam,

valde jag att göra en av mina favvo grejer.

Jag bara bryner köttfärsen, hårt.

Till och med lite lite lite bränd.

Salt och lite grillkrydda på detta,

sen är de klart!

Givetvis har jag pasta till,

och ketchup.


FAN så gott!

Och så enkelt!


Jag vet jag har lite weird

mat hållning, haha!


Jag ska passa på att skryta om mig själv IGEN.

Då jag handlade innan hamnade jag så klart

vid godiset..

Jag tänkte tatt mig nåt att ha i bilen hem,

en liten liten chocklad lixom.


SATAN så närma jag var att köpa

ett Dumle Snack.


Men i sista sekund kom jag på mig själv,

och jag avstod!!!


FAN VAD JAG ÄR BRA!


Det som blev onyttigt i min korg,

var två liter glass.

Vanilj/blåbär.


Detta skyller jag på Stefan   

HAHA!

Då han bad mig köpa glass

för att han har ont i halsen.


Och nu i efterhand ångrar jag

att jag köpte en sån STOR paket.

Så jävla onödigt ju!


En halv liters paket hade räckt,

suck!

Ett bakslag.


Visst jag behöver inte äta,

men kommer jag låta bli?!

HAHA!

Den som lever får se...


Av Bettan - 22 mars 2011 06:15

Jag har en STOR last.

Och det är att varje gång,

jag är och handlar åker det

ner något Onyttigt i korgen.


De behöver inte vara något stort,

men det blir något Onyttigt.

Och jag säger till mig själv

Varje Gång att jag ska sluta.


Det spelar ingen roll att jag

gått ner 65 kilo.

Och KAN äta godis varje dag,

utan att gå upp i vikt..


Jag BEHÖVER inte köpa godis

varje gång, det är bara så onödigt.

Jag tror lätt på det här med socker-beroende.

Och det är inte bra,

kanske är det de jag har?!


Jag kan vara sugen på något,

stå i valet och kvalet bland

godiset och glo.

VAD ska jag köpa!?

Och när jag inte VET exakt

vat suget skriker efter,

då kan jag fan lika bra

låt bli!!!


Igår blev jag sjukt stolt över mig själv!

 

Jag hade ett paket glass i näven,

men la den tillbaka.

 

De hade billigt lösgodis på Netto,

jag stod med en påse i handen.

Men la den tillbaka!

 

Weeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Känslan av lycka och glädje,

när jag gick ut ut affären

var Total!!!

 

Så jävla härligt,

haha!

Jag KAN om jag vill.

Det är bara fan så SVÅRT

att låta bli..

 

I will keep on rocking!


JAG ÄR KÄR!!!

I denna otroligt vackra och snygga klänning,

FAN det är precis min stil.

Den bara skriker mitt namn,

"Bettan, Köp Mig"

 

Den fanns i katalogen jag fick

igår i lådan ifrån La Redoute.

Jag har aldrig handlat där,

men får ändå katalogen.


Och själv klart vill jag ha

denna klänning.

Men jag kan inte köpa

bara för att jag SKA!


När ska jag ha den?


Jag får fortsätta dregla

över den ett tag till..

Jag vet ju vart den finns,

OM jag skulle behöva den!


HAHAHA   


  

Av Bettan - 21 mars 2011 22:11

Kvällens promenad blev en sväng i byn

med Bosse och Bill.

Och så NICE väder!!!

Våren den är påväg,

jag kände de lång väg.


Dessutom gick jag utan långkalsonger,

kryss i taket!!

Första gången i år dem var av.

Lika så gick jag utan halsduk,

även de första gången i år.


Det är positivt!

Det Måste betyda

att våren är på ingång?!

Läkar besöket gick bra,

allt såg fint ut och andningen

den funkade som de skulle.


Så jag kommer inte bli kallad

dit mera för efterkontroll.

Men var de något,

ska jag så klart höra av mig.


Och att jag har ont emellanåt,

när djupa andetag andas.

Trodde han kunde ha att göra,

med något som "hänt" där nålen

satt när de tappade lungan på vätska.


Men tyvärr inget som går att åtgärda.

Antingen försvinner det med åren,

eller lär jag väl mig att leva med att...

Idag har jag äntligen träffat

bror min!!!   

  Två månader i Thailand för hans del,

har ju gjort att vi inte setts.

Och att han kom hem den 9 Mars,

och vi inte ses förrens nu känns

ju väldigt B!


Men idag är det iaf åtgärdat.

Så härligt att ha han hemma, haha!

Sen att det Inte är ömsesidigt,

är en annan femma   


      God natt.     




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards