Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 21 mars 2011 12:54

När det inte finns annat,

och tiden den inte räcker till.

Då funkar Billys Pannkakor utmärkt till lunch.


En snabb dusch och lite bus med valparna är

det som prioriteras.

Så dem kan sova medans jag är

hos farbror doktorn.


Stefans lediga vecka,

man han hade möte på jobb

nu här efter lunch.


Härligt att jobba halvdag,

tiden har gått snabbt!

 

Synd bara att jag inte

får vara hemma och

njuta av att inte jobba.

HAHA!

 

Men men,

bara denna veckan sen

ska jag njuta igen..

 

 


Av Bettan - 21 mars 2011 06:00

Återbesök på lungmottagningen i eftermiddag.

Då ska andningen kollas i nån slags maskin.

Lite nervös inför detta...

Då jag ser värsta skräckmaskinen framför mig,

HAHAHA!


Men de ska bli kul att träffa han läkaren igen,

han är så trevlig och rolig.

Lätt att prata med, ja han är allt

som en läkare ska vara.

Enligt mig iaf.


Inte nog med att jag jobbar varannan

vecka nu ett par veckor framöver.

Idag kör vi HalvDag.

Härligt med det på en Måndag,

en extra mjukstart!

  

Trevlig Måndag!





Av Bettan - 20 mars 2011 20:00

När jag tänker efter så har jag Alltid

varit en Pappa Gris.

Speciellt som liten flicka.

 

Men samtidigt är jag ändå oxå

en Mamma Gris.

Haha!

 

Båda två är mina hjältar,

var och en på sina vis!

 

Idag har jag tillbringat 4 timmar

tillsammans med Pappsen min.

Han ringde och bad om hjälp.

 

Och själv klart hjälper jag honom,

Allt för Pappa   

 

När jag är hemma vid 18tiden möts

jag av FYRA vilda valpar..

MYS!!!


Man kan inte annat än LE!


Ellen & Erik är här.

Vi passar dem då våra

goda vänner i Hopatäppet

är iväg denna kväll.

 

Och jag kan säga att det är

Verkligen Fullt Ös Här!!!

  

KUL!!

Dem har så roligt ihop,

det är så härligt att

se dem härja!!


SöndagsMys helt enklt   


Bara det att jag och valparna

söndagsmyser ensamma.

Mannen min lämnade mig,

så fort jag kom hem.

Då var det dags för lite

kvälls arbete för hans del.


Han är ju ledig nu denna vecka,

och jag kastas in i verkligheten.

Men de gör inget,

en vecka sen är det SEMESTER igen!


Det går snabbt   





Av Bettan - 20 mars 2011 12:57

 

Idag blev det lite miljö träning med Bodil & Lennart.

Laxerian blev vårt mål.


Och gud så duktiga dem var.

Blev lite förvånad, faktiskt.


De visade inge rädsla eller något negativt.

Allt var glatt och positivt.


Även att gå över broarna,

där vattnet forsar som mest

gick de omärkbart förbi..


Duktiga valpar vi har,

men de har vi ju vetat från start!

  


 

Av Bettan - 20 mars 2011 10:45

Igår var det dags för SKK's nternationella

utställning i Malmö.

Det nya för i år var att det låg vid Jägersro.

Näst intill hela delas pakering hade byggs in i

flera JÄTTE tält, med värme och grejer.

 

Det får helt klart godkänt.

Men jag gillade de mera när

det var i Mässhallarna.

Det var större där!

Mera uppdelat.

Bättre helt enkelt.

 

Men nu har de rivits och

ersatts med dessa jätte tält.

Som vi förstått ska stå kvar

till andra tillställningar och sånt.

 

Very good,

det är Egons resultat

av går dagen.

Det är bra,

vi är nöjda.

Han är ju världens finaste lixom!!

  

Haha, och såhär sleten blir man när man

sprungit i ringen.

Kan säg att både en och två skrattade

gott åt hans stil, hihi!

Det är svårt att förklara de här med utstälning,

känns som om vi med är nybörjare nu.

Då det är nya regler för i år.

Men man lär sig med tiden ju,

hoppas vi!

HAHA!

Något av de roligaste med utställning är

ju ALL shopping.

HAHA!

Så mycket knallar som kommer dit,

de finns så MYCKET hundsaker att köpa.

I alla dess, former, priser, saker..

ja ALLT!!!


Det enda som stoppar en,

eller iaf mig.

Är ju pengarna.

Man kan inte handla

så möt man velat..


Men och andra sidan

behöver jag inte allt

jag hade velat ha heller!

HAHA!


  

Jag blev helt förälskade i dess rosa selar,

sååå SNYGGA!!!


Men jag köpte ingen,

då jag inte behöver nån.

 

Dessutom hade nog Stefan

protesterat!

Men i slut ändan hade

jag ändå fått min vilja fram.

HAHA!


Och hade jag haft pengar igår,

hade den rosa selen lätt legat

här nu och vatt snygg.

Men jag hade inte Behövt den...

 

Medans jag dreglade över de rosa selarna,

hittade Egon något han ville ha.

HAHA!

En ny kampstock.

 

Så jävla kul och se hans glädje när han såg dessa,

han höll på att riva stället där.

HAHA!

  

  

Av Bettan - 18 mars 2011 23:58

Med att glo på tv.

Det är min fundering.

 

Det vi följt nu på Fredagar är

så klart Lets Dance.

Denna härliga Fredags Tradition

uppe i Hopatäppet.

 

Det enda som gjort mig besviken

var dagens Avsnitt.

Final Deltagarna!

NEJ!

Vad är detta?!

Hur röstar folk!?

 

HAHA, min åsikt om det hela!

Jag hejjade på Tina,

hon borde vunnit!

Enligt mig.

Så själv klart blir jag

besviken när hon idag

åkte ut.

 

Inte så att jag tar det på

liv och död, haha!
Men iaf lixom   

 

Besviken inom tv världen blev

jag även på årets Mello.

Vilket jag skrivit om innan,

suck!

 

Final låten ska vi inte bara

tala om...

BLÄ!!!

 

Fjortisar som röstat,

det är uppenbart!

 

Även detta gjorde mig besviken

Så Klart!

Kommer vi ens komma med

i Eurovison?!

Förra året såg vi hur de gick,

ska vi skämma ut oss igen?!

Jeje, what ever..

 

Kanske är de dags att sluta med TV-tittande helt?!

Det lilla jag ändå ser nu,

kan jag vara utan...

Så känns det iaf just nu   

 

Av Bettan - 18 mars 2011 18:00

Jag blir som bekant 26 år i år,

Maj månad för att var exakt.

Och de gångerna jag har varit

på system bolaget kan jag räkna

på EN HAND.

 

Alkohol är INTE min grej!

 

Idag har jag iaf besökt äckel butiken.

Mådde dåligt bara jag gick in där,

blev kräk färdig.

Helt ärligt!!!

 

Jag stod i kassan med handen beredd

på legitimationen.

MEN NEJ, hon frågade inte.

Fan jag blev verkligen helt PAFF!

 

Och jag skrattade så jävla gott

inombords.. hahaha!

Komiskt.

 

Då jag under hösten/vintern har fått

visa leg typ 5 gånger när jag köpt en

Harry Boy.

Komiskt även detta.

 

Men fan pricken över i:et kom IDAG.

Efter systemet blev det coop en sväng.

Vad tror ni hände?!

 

Jag bytte in en triss,

25kr vinst och jag skulle

ha en ny lott.

 

Tror ni inte kärringen frågar

efter legetimation?!

 

HAHAHA!

 

Om jag skrattade när jag gick ifrån systemet,

var de inget emot vad jag gjorde när jag lämnde coop.

 

Ja jisses vad roligt man kan ha det en fredags eftermiddag,

helt ensam dessutom. HAHA!

 

Vet bara inte hur jag ska tolka det!?

Man undrar ju hur gammal jag ser ut att vara.

Och hur olika folk ser på en, haha!

KUL, MYCKET KUL!!!

 

Känns bara så jävla skönt att jag INTE

lider av ålders-komplex!

En sån här händelse hade lätt kunna knäcka

någon som lider av det, HAHA!

 

  

Igår var vi hos Familjen Parnfelt,

så jävla roligt att äntligen ses.

Och att få träffas deras nya

familje medlem Ture.

Vilken snäll bebis!

 

Som vanligt gick vi där

ifrån med ont i käkarna

av allt skratt!!

Det får JAG alltid när vi setts,

för jävla härligt!!!

 

Varje gång vi vart där,

önskar jag alltid att vi

hade setts oftare!!!

  

Av Bettan - 18 mars 2011 10:52

  


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards