Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 9 mars 2011 23:45

Vi på Karlshamns brukshundklubb ska

annorda ett Distriktmästerskap i Bevakning.

Och detta har vi planerat och pratat om

ikväll på klubben.


Då vi kommer ställa upp och hjälpa

till med ditten och datten.

Det är inte förrens i Juni,

men det är mycket som ska

planeras och ordnas.


Och jag tror vi vet mera när

vi vet hur många som ska tävla.

Innan dess känns de svårt.

Men lite olika saker har vi

att kolla och och sådant.


Att tävla i  bevakning är något

jag och Egon skulle kunnat göra,

den dagen vi är klara med vår

utbildning och så klart då klarat den.


Men jag är ingen tävlings människa,

tror aldrig jag kommer tävla.

Inte min grej

MEN jag ska aldrig säga aldrig...


Jag ska bara se till att klara mig

igenom CERT provet och lydnads provet.

That's it!

Det räcker för oss.


Sen får det bli KFÖ de gånger dem är,

sen givetvis hoppas jag på att man kan

fortsätta att träffas & träna med dem

andra som oxå går kursen.

DET ÄR ROLIGT!   

Dagen på jobb har varit

JOBBIG!

Sjukt mycket att göra,

och stressigt!


Mitt hjärta har fan skenat

emellanåt.

Någon trötthet det har jag

då inte kännt av.

Posivit dock!


Ryggen känns kass,

ungefär som om den ska

gå av på mitten.

Sjukt sjukt sjukt!


Men tiden, den har

sprungit på.

Och det Gillar Vi!


Vart jag hamnar imon

kommer väl som en överraskning.

Då jag stod som reserv på schemat.

Jobbigt att inte veta VART jag

ska vara, men men..

Inte är de jag som gör schemat kaá   


Just ätit popcorn.

Fan vad det är GOTT!


Perfekt när man är

sugen på något,

men inte vet vad.

POPPA POPCORN!


Detta ska jag bli bätte på,

inte äta massa annat kladd.

Popcorn känns rätt nyttigt,

haha så mycket nyttigare än

mycket annat iaf!!   


Även ett glas oboy slank ner.

MUMS!

Något som är extra gott är

att doppa popcornen i oboy:n.


OJOJ, så gott det är!!

Hehe, jag vet jag har en

udda smak!



Måste lägga ut denna

vackra bild på våren EGON  

CERT bilden även kallad, hihi!   

Hoppas och tror den kommer

vara med i ett par hundtidningar

nu under våren, hihi!

SPÄNNANDE KAÀ   

God natt.

Av Bettan - 9 mars 2011 06:15

Jag har jobbat i två dagar,

och mitt ben är svullet som

en vattenmelon.


Åderbrocket ÄR ett faktum.

Spänningen och värken

finns där.

SUCK!


Tycker dessutom det Syns mera,

det la jag märke till i helgen.

Så Jävla Fult!


Men sen de här att byxor,

strumpor och stövlar

sitter så mycket hårdare

på höger benet.

ONT!


Jag ringde till K-krona igår,

till Kirurgen där.

Jag var ju där i Januari,

varit på TVÅ undersökningar.


Men fortfarande inte fått svar.

DÅLIGT!

Sköterskan skulle tala med läkare,

och jag skulle få ett brev med

svar om behandling lr inte.


Måtte jag bli kallad till operation

eller sträckning av kärlen.

Jag vill INTE ha ont,

och jag vill INTE att dem ska synas!


Fan jag är snart 26år och lider av

åderbrock, FAN pinsamt!....


Det sitter redan TVÅ olika

kallelser på kylskåpet.

Mycket läkar grejer nu känner jag..


Nästa vecka ska jag till dietisten,

OCH tandläkaren.

Veckan efter är det till besök

på lungmottagningen.


Ja jisses, allt kommer på en gång!

Skulle inte förvåna mig om jag

blir kallad till K-krona med

inom kort.

Jobbigt det inte finns i Karlshamn,

det här med åderbrocks behandlingar.


Jaja, det är bara att gilla läget!

Köra till det man är kallad till lixom   

Redan Onsdag,

snacka om att

tiden den går

snabbt asså!


På jobbet är

det otroligt

SKÖNT!


Hemma kunde

det dock gått

en aning långsammare..

HAHA,

men man kan ju inte

få Allt...   

Idag är det Exakt ett år

sedan min älskade Stefan   

gjorde sin magsäcks operation.


Som sagt TIDEN GÅR SNABBT!

Trevlig Onsdag!




Av Bettan - 8 mars 2011 23:30

Fan det var riktigt riktigt härligt

med en kvälls promenad tidigare

nu ikväll.


Det doftade VÅR.

Helt ljuvligt!


1½ minus och helt vindstilla,

stjärnklar himmel och allmänt lugnt.


Hade det inte varit för att Stefan

han har kört och jobbat hade jag

gått ännu längre.

Men jag kände mig tvungen hem

till valparna.

Dessutom ska ju inte Stefan behöva

köra ner till jobb Mitt i natten.


Det blev iaf Elleholm runt,

en mycket behaglig rund!

7km på ett ungefär.

1 timme och tio minuter,

går jag den på!


Hur snabbt jag än går,

kan jag inte gå den snabbare.

HAHA!

Försöker hela tiden slå

nytt "rekord"


Ja jag är störd,

lite iaf och Jag Vet!


Svårt det här med olika promenader,

jag blir så lätt trött på en runda.

Gäller att man varierar.


Men nu dessa veckor hemma har

jag hittat några stycken lååånga

och behagliga rundor.

Det känns bra!


Gå nån på förmiddagen,

en annan efter lunch.

Och dagen efter typ tvärtom.


Tjaaa de kan lätt bli tjatigt

det oxå min själ..

Nu ikväll hade jag svårt

att bestämma vart jag

skulle gå.


Mörkret gör ju sitt oxå.

Men de fick bli en favvo,

som sagt runt Elleholm.


Nästa vecka ska jag nog

utforska lite nytt tror jag allt.

Får bli GPS:en med oxå,

måste ju bara lite lääängd på

rundorna..

Annars kan det vara   

Shit för första gången på

många veckor är jag trött nu!


Dock tror jag de beror på

migrän tabletterna jag tog

för typ en timma sedan.


Nu går ögonen i kors känner jag,

bra klart.

Men jobbigt med migränen.

Måtte den vara borta imon,

SNÄLLA!!


Får bli att sova nu,

eller iaf snart.

Valparna dem härjar här nu,

typiskt när jag vill sova.
HAHA!



Av Bettan - 8 mars 2011 19:30

Ska börja med att tala om att jag

tycker mycket om att ICA här

i Mörrum har ändrat sina öppetider.

Eller det är ju länge sedan nu,

men det är hur som helst BRA.


Dem har öppet till 21.00,

ALLA dagar!!


Kanon, då vi inte har nåt annat

i vår lilla by som har öppet så länge.

Det är uppskattat och bra,

om ni frågar mig.


Sen att dem inte har sådär bra utbud,

eller är en toppen affär för övrigt.

Spelar inte så stor roll,

det är deras öppetider jag gillar,

HAHA!


Igår tjugo i nio var jag där och handlade,

hur lugnt och gött som helst.

Skulle bara ha lite granna,

och då passar de att handla där.


ICA har ju egna varor,

dem är väl okej antar jag?

Inget jag strävar efter,

men man ser ju dem i affären.


Och igår köpte jag deras egna

potatisgratäng, 17kr.

BILLIGT!


Färsk var den,

4 port.

25 min i ugnen.


ENKELT är bra!


Vet egentligen inte varför

jag köpte den, haha!

Tror de hade med priset att göra.

Och potatisgratäng är ju gott,

dock hemmagjord är Alltid godast.

Men sån här i påse den duger!


Och den dög helt klart,

för vi har precis ätit den.

Jag stekte falukorv i skivor & champinjoner,

blandade runt det med gratängen

i formen och sen in i ugnen.

GOTT!!

Nu ska jag bege mig

ut på en promenix

med Bill & Bosse.

  

Vart vi hamnar,

och hur långt vi går,

det får tiden utvisa!



Av Bettan - 8 mars 2011 06:15

FÖR mycket dessutom.

Två tabletter innan läggdags

gjorde ingen verkan...


Fick bli TVÅ till här nu,

med alla andra tabletter.

HAHA!

Känner mig som en narkoman

emellanåt.


Det är tabletter för magsäcksoperationen,

för de krånglade tarmarna och så idag

för migränen.

SUCK!


Så länge dem hjälper,

har jag inga problem

att äta tabletter.


Migrän tabletterna kunde jag

dock vara utan.

Dem är inte roliga.

Blir sååå trött.

Det Är Jobbigt!

Och så klart hatar jag

att ha migrän...

FANs JÄVLA SKIT,

är det!

Jag skrev ju förra veckan

om att jag sagt upp gymkortet.

La ut en annons på blocket,

men så klart Inget napp.


MEN skrev ut att på FACEBOOK,

och jag har fått NAPP!


Jag är så glad!!

Trodde aldrig jag skulle

bli av med det.

FAN, det är så gött.


Klockan 17.00 idag ska

vi träffas på Motiva i Karlshamn

och skriva över det.


KUL!  

Pengarna jag ska spara nu dessa

månaderna som jag INTE behöver

slänga på gymkortet,

ska jag ta till ett par löpar skor.


Måste givetvis lägga till X antal

kronor, men det är en bit på vägen.

 



Hörde precis på radion

och SIV hade namnsdag!

Grattis SIV   

   


Av Bettan - 7 mars 2011 23:30

12 veckor Idag,

och alldels alldeles Underbara!

  

 


Av Bettan - 7 mars 2011 21:45

Det ska verkligen bli intressant på

lydnads tävlingen på Söndag.

Ser verkligen fram emot detta nu.


Vi ska vara siffer visare,

eller protokoll skrivare.

Vilket som så kommer det

bli KUL!


Ska bli riktigt jävla nice att

stå där och se alla tävla.

Jag har så mycket att lära

och ta in, så det ska bli

intressant som tusan!


ROLIGT!!!   


Nu skruvar vi fram tiden,

Söndag, Tack!




Av Bettan - 7 mars 2011 17:45

Att jobba idag har gått bra,

testat de nya schemat och

varit på en avdelning där jag

Inte brukar vara.


Helt okej.

Man gör sitt bästa lixom.

Det är huvudsaken!

Enda negativa är min rygg,

satan så ont jag får där inne.

Skrämmande.


Nu vet jag inte hur jag ska

stå, sitta, gå lr ligga...

Sjukt jobbigt!

Va fan ska man göra??


Äta tabletter javisst,

de funkar ju.

Har jag gjort innan.

Men hallå!?

Varje dag, dag ut & dag in,

NEJ!

Tillslut funkar de ju inte längre.


Man får stå ut, bita i de sura äpplet.

Antar jag?!


Jag har ju migrän,

som jag skrivit om innan.

Jag hatar migrän.

Och det är länge sen sist,

EN enda kväll har jag haft

det nu när jag varit hemma.


EN enda gång,

och innan dess var de

länge sen.

Då blir man glad.

När anfallen kommer sällan.


MEN idag har jag det,

nu har det kommit.

Kännt av de lite mer & mer,

ju längre dagen har gått.

Och tillslut blev jag tvungen

att ta en tablett väl hemma.


Nu sitter migränen där,

tabletten har ännu inte hjälpt.

SUCK!


Jag tror såhär,

att migränen kommar

av lixom spänning i kroppen.

Som jag får från jobb.


Det är kallt,

jag står och spänner mig.

Jag har ont i ryggen,

och spänner mig.


Och när man väl är hemma,

slappnar av så gått de går.

Ja DÅ kommer herr migrän.

FAN!


Men även här är de att bita

i det sura äpplet.

ELLER?

Jag får stå ut,

kämpa på så gått det går.


För att byta jobb är Inget

man kan göra i en handväning.

Det är fakta!

Så gnälligt de blev, haha!

Men jag är bara ärlig.


Dagen har iaf gått Snabbt,

för jävla NICE!!!

Sällskapet på jobb gör

verkligen ALLT!


Att jobba med dem man gillar

och har mycket att prata om med,

det är toppen!!   


Tack vare migränen

blev de inte alls så

lång runda med B & B

som jag planerat.

Tog oss en 5 km iaf,

imorgon får de bli

lääängre!


Då hoppas jag på icke

migrän.

Och på ett lite bättre

humör.


Smärta drar verkligen

ner på humöret.

BLÄ!

Nu blir det att dammsuga,

ge de stora mat för att

sedan köra till Bruks.


Det är lydnads tävling på Söndag,

som vi lovat att hjälpa till på.

Så det är möte om vad som

ska hjälpas till med,

vem ska göra vad och sådär.


Spännande!

Jag behöver se en tävling,

lydnads tävling.

Se hur de går till och

se vad jag har framför mig.

HAHA!


Kommer väl spy av nervösitet!...






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards