Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 3 mars 2011 13:30

Nu är det snart ett år sedan Motiva

öppnade här i Mörrum.

Vi var ju bland de första att bli

medlemmar.


199kr i Månaden.

Det ÄR billigt.


MEN jag har inte varit där mycket,

inte alls knappt.

Jag var duktig ett tag i höstas,

innan jag fick vätska i lungan.


Men sen har jag aldrig kommit

tillbaka i mitt mönster jag hade då.


För sen kom de här med magen,

ja det har vatt mycket sånt.

Inget kul med gym då,

när man inte är frisk.


Och ska jag vara ärlig

tycker jag fan inte det är

kul med gym när jag vatt

frisk heller.


Varför har jag alltid sagt

att jag tycker de är kul

med gym?

Varför har jag alltid sagt

att jag vill gå på gym?


Såhär i efterhand tror jag

att det varit önsketänkande.

Jag har velat tycka om det,

men aldrig gjort.

HAHA!


Idag var jag inne på Motiva i Karlshamn,

sa upp mitt medlemskap.

Dock 3 månaders uppsägning.


Vilket STÖR mig.

Då jag trodde man skulle

bli kontaktade nu efter

ett år och dem skulle fråga

om fortsätttning eller inte.


Men fan så fel jag hade.

JAJA, bara att bita i de sura äpplet.


Sista Maj dras sista beloppet till dem,

men jag får träna tills den 30 Juni.


Kanske kan jag komma igång och

träna dessa måndader?

Inte för att jag tror det,

men jag vet iaf att jag

kan OM jag får lusten.


Dock kan jag försöka "sölja" mitt

medlemskap till någon.

Det var kvinnan på Motiva som

sa att jag kunde sätt ut de på

Blocket lr något och se om någon

ville ha ett gym kort ett par månader.


Men månads kostnaden för den

blir då 299kr.


NÅGON SOM ÄR INTRESSERAD?  


Jag vet att de säger sig själv

att jag BORDE träna på gym.

Speciellt när man gjort operationen

som jag gjort.


Jag har ju trots allt gått ner 70 kg.

Och visst finns de löst skinn att

försöka dra åt.

Men ÄVEN om jag tränat regelbundet

på gymmet hade inte ALLT åkt tillbaka.

Det säger sig själv!!


När det är slut betalt på medlemskapet

ska jag spara de 200kr i månaden.

Har jag klarat mig utan dem i ett år,

ska jag fortsätta med detta.


Till slut blir det en BRA summa av att,

och de finns alltid saker att lägga pengar på!!


Så fort våren den kommit

eller iaf att de blir lite mera

plus grader och allt.

Ska jag börja ut och springa.


Jag ska köpa mig ett par riktiga

löpar skor och slå slag i saken.


Dessutom FÖRSÖKA börja med

situps och armhävningar.

FÖRSÖKA!


Då jag vet att detta kommer

komma på gröntjänsten jag

ska göra i Juni månad.

Skönt att ha ett MÅL lixom,

att iaf tills dess ska jag

ha lärt mig göra armhävningar,

hahaha!

FAN jag vet att jag KAN,

om jag bara vill och tar mig tid!


KOM IGEN, KARAKTÄR REBECCA   







Av Bettan - 2 mars 2011 23:45

Har philadelphiaost stående i kylen,

meningen var Stefan skulle ha den

till jobbet.

Men de har inte hänt mera.

Och nu har Han börjat tjata om

att vi ska göra en cheescake!


Så jag tror de blir att jag ska

göra en Frozen Cheescake.

När vet jag inte, haha!


Men göra en det ska jag,

iaf försöka.

Då jag aldrig gjort de tidigare.

Men av recept jag läst,

verkar det INTE speciellt svårt.


Bara blanda allt som ska vara,

och sen in i frysen över natten.

Och ta fram en timma innan den

ska avnjutas.


Hittade ett recept som jag fastnade för,

tror de får bli de jag testar.


Fanns ju dock X antal recept, haha!

Med massa olika smaker och sådant,

men första gången nu kommer jag

köra på en klassisk cheescake.


Lyckas jag med det,

kanske man kan avancera sig

tills gången efter med en smak lr två   


Nu får de min själ bli läggdags,

äntligen har John Blund kommit.

Tidigt imon bitti med,

SÅ KLART!


Kanske inte fem som idag dock, haha!

Men 6-7 eller så..

NICE!


Så underbart att kunna uppskatta

tidiga morgnar nu..

Och dagarna blir så lååååånga   


God natt.


Av Bettan - 2 mars 2011 22:00

FAN vad underbart det är att kolla på inspelade

avsnitt av Bones.

Att kunna SPOLA i pauserna,

det är fan guld värt!


Jag HATAR reklam på tv,

det är ju SÅ mycket.

FÖR mycket!

Det har verkligen blivit en överdrift!


40 minuter program blir 1 timmes program,

det är fan INTE okej.


Bud på att fortsätta säga till Mammsen

att spela in Bones.

Just för att kunna spola fram i reklamerna.

HAHA!


Gäller ju så klart inte bara i Bones jag

ogillar reklam.

Utan i alla tv program,

vad du än ska se så är det reklam.

USCH!


Synd det visas så dåliga program på

SVT 1 & 2, haha!

Annars hade jag lätt kollat där.


Men som sagt,

TV är ju inte min grej längre.

Tiden den finns inte..

Just nu är det bara Bones jag följer,

det räcker gott och väl   

Av Bettan - 2 mars 2011 19:45

Idag är det jag som ska ligga på soffan,

det har jag gjort mig förtjänt av.

Tycker jag då, haha!


Har ju TRE avsnitt av Bones att ta igen,

så det får de bli.

Kanske inte alla, men iaf något.


Sjukt länge sen jag satt i soffan

och bara slappade.

Det behövs ibland,

skönt emellanåt.


Men de ska inte bli nån vana,

finns så mycket bättre saker

att lägga tiden på...


Men ikväll bjuder jag mig själv

på lite soff-tid!   

Kanske skulle jag ha nåt

gottis till Bones?

HIHI!


En äppelmunk?


Glass med banan & kiwi?


Eller...  


Svårt!

HAHA!

Av Bettan - 2 mars 2011 15:00

3 msk majonäs

3 msk chilisås

2½ dl grädde

Lite dill

Lite grillkrydda


Detta är en underbart

GOD kall sås till fisk.


Fått receptet av Svärmor.


Käkade lite lunch för en timma sen,

fisk, kokt potatis, rivna morötter

och denna GODA kalla sås till.


HELT LJUVLIGT för smaklökarna    


Mammsen min kom på besök,

hon hade köpt med sig äppelmunkar.

Men jag valde att äta lunch först,

så nu har jag nåt gott i skafferiet

som väntar, hehe!


Roliga är att hon själv inte äter

äppelmunkar.

Hon äter egentligen inte några

kakor lr dylikt...


Men hon vet att JAG gör, haha!

Tror min själ jag ska ut

och ränna nu igen.

Gick med B & B innan.

Blev väl 5 km lr så,

gött var det!


Så nu är det Egon's

tur att få motion!

Bäst av allt är att åkrarna ser ut såhär

nu igen... MYS!

Dock ingen sol lr blå himmel idag,

men snö fritt de duger bra   






Av Bettan - 2 mars 2011 11:00

  Spår slutet är så klart hans favvo grej,

kampstocken!

Bilden är suddig, jag vet.

Men det är för att han är IN ACTION!


Idag var Egon verkligen KUNG i spåret,

Fan vad bra det gick!

Jag blev nästan lite tårögd, haha!


Han tog alla 5 apporterna, BRA.

Och givetvis hittade han slutet oxå.


FAN vad nöjd jag är.

Han är så duktig,

jag vet ju att han kan spåra.
 

Jag är inte orolig varken för spåret

eller bevakningen vad de gäller

tjänstehundsutbildningen.

Absolut inte.

Känner mig lugn inför detta,

Faktiskt.

HIHIHI   

 

Vinsten bär han med nöje till bilen,

och mycket stolt!
  


Nu blir det en frulle bulle,

sen bus med valparna.

 

Följt av att promenad med

Bo & Bill.

 

Av Bettan - 2 mars 2011 08:30

...men det som saknas är pengar.

Så klart, alltid är DE problemet.


Något jag vill och velat så LÄNGE,

är ju att tatuera mig igen.

Alldeles för länge sen sist..


Dessutom blir ju Egon två år nu

i slutet på Mars, så det är dags

för hans tass.

Då jag gjort de andras när dem

varit Minst två år.

Jag tror på ett ungefär att dem är

färdig växta då..

Iaf tassarna kanske, haha!


Har så klart andra tatuerings projekt

jag OXÅ vill göra...

Men detta är ingen billig hobby!

Det är så klart både bra och dåligt.


Hade de varit billigt hade jag

varit FULL av FÄRG är jag rädd för.

Så att de kostar gör inget egentligen,

de e värt varenda krona.


Lite mera saker jag vill göra

är roadtrips.

Och även om jag säger att

"jag ska bara titta"

Kommer man alltid hem

med något Helt Oplanerat.


Det är min dåliga sida,

impuls köp av ditten & datten.


IKEA är ett av ställena jag vill till,

INGET jag behöver lr så där.

Jag vill Bara dit,

strosa runt och drömma sig

bort bland allt...


Mitt andra ställe jag vill till är Börjes,

ohhhh det är så kul där!

Dem har ju ALLT i den butiken.

Även där vill jag bara kolla läget,

och äta BILLIGT i gatuköket utanför,

hahaha  


Idag gick jag upp vid 5tiden,

valparna dem vaknade då.

Och jag var PIGG.

Dessutom hade ju Stefans

klocka ringt vid 6tiden.

Vad är meningen med att

lägga sig kanske 45 min?!

NEJ!


Stefan han vaknade oxå,

så vid 6tiden satt vi och

åt frukost deluxe.

Ägg & Bacon   


Det är ju trots allt

LillLördag   


Vid 9-9.30 ska jag köra

och ta ett spår med Egon.

Stefan han la ett till oss

innan han körde till jobbet.

Perfekt!


Endast en minus,

så kylan kan vi inte

skylla på idag, haha!


Jag håller tummar och tår,

att han ska fixa detta

lika bra som sist.

Han kan ju spåra!  



Fyndkällaren i Karlshamn är en kul affär,

där finns allt möjligt.

Och bra priser,

mycket 10kronors grejer.

Det är SKOJ

  

  Jag fick bland annat med mig 11 vykort hem,

Mycket bra att ha när man ska ge bort

en födelsedags present eller så.

Ett kort är alltid trevligt,

JAG tycker iaf det   

   




Av Bettan - 2 mars 2011 00:15

   


Varken jag är Stefan är så speciellt kläd intresserade.

Visst mitt intresse har blivit större sedan

min vikt nedgång.

Och kanske Stefan's och en aning.


Men jag handlar ALLTID på REA.

Jag letar ALLTID billiga priser,

ALLTID!

Och detta står jag för,

jag är snål när de gäller kläder.


Men som tur är finns de Mycket på REA.

Vare sig det är i en affär,

eller på nätet där jag handlar mest.

Ellos är en MYCKET bra shopping sida,

ALLTID REA på Mycket.


Jag är en märkes människa,

inte Stefan heller.

MEN idag fick vi hem oss en beställning med

just märkes kläder.

MEN även dem är köpta på REA.


www.sportamore.se


MIN NYA FAVVO SHOPPING SIDA!


Märkes kläder & skor till otroliga priser,

klart Inte allt.

Men de har kampanj priser på Mycket.

Och det är givetvis dem Jag Kollar Efter.


Kul, mycket kul!

Lite sport märkes plagg gör mig inget,

det är ju bara roligt   


Blev att vi fick skicka tillbaka några tröjor

som Stefan inte var nöjd med.

Och även skorna jag hade köpt,

då de var för små.

Tråkigt.


Men vi la en ny beställning på en & anna tröja,

plus ett par andra skor till mig.

NICE!


Ska även tillägga att jag fick ett paket från Ellos idag,

hihihi!

Men där ska jag Bara behålla jeansen jag beställde.

ROSA dessutom,

ååååhhhhhh dem är så läckra!...

Jag blev kär Direkt.


Efter ni läst detta tror ni väl att jag

är en shoppo-holic lr nåt.

HAHA!

Men NEJ så är det verkligen inte.


Kom ihåg att jag skrev att jag handlar BARA

på REA.

Så det blir aldrig några dyra summor,

vilket är för jävla GÖTT!

  


För er som är gotte grisar,

precis som jag är!

  

Ska jag tipsa om dessa,

helt underbart GODA!

    De bara smälter i munnen!

  


Läggdags nu,

för länge sen

egentligen.

Speciellt när

man tänker på

hur tidigt jag

numera stiger

upp om morgnarna.


Morgon stund har

guld i mun   


God natt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards