Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2011

Av Bettan - 28 mars 2011 16:45

Alla fönster utom de i köket är putsade.

Fan vad jag är bra!

Och fan vad bra det känns nu!


Så rent och snyggt i mina fönster,

ME LIKE!!!!


Men nu har jag tappat glöden,

så köket får vänta tills imon

känner jag..

Inte jätte länge sen jag

tog dem så egentligen

behöver jag inte nu igen.

MEN jag vill..

Kommer kännas bra efteråt!


Nu inväntar jag mannen min,

blir en sväng till Byggmax så

fort han är hemma.


Vi måste börja med vårt projekt nu.

Projektet som vi skulle börjat med

i November och de gjorde vi liiiiiiite.


Men snön den kom ju 24 November,

sen har projektet varit på is.


MEN nu är våren här,

nu kan vi greja.

Så Byggmax it is!



Av Bettan - 28 mars 2011 13:45

Imorgon halv 8 är det jag och Lisa,

med hundar som beger oss till Långasjön.

För att spåra!


Ska bli himmla trevligt!

Och så hoppas vi på bra

spårning ifrån våra

fyrfotade vänner!


Känns som om vi måste

LYCKAS nu.

Så två riktigt BRA spår

hade verkligen varit KUL!


Men vi gör det bästa av

situationen..

Inga sura miner om de

inte går så bra som de borde.

Då gör vi bara om att

en annan dag och

kämpar vidare!!   


Nu lägga valparna,

så jag och Egon kan

köra vårt andra lydnads-pass.


Ingen ro och ingen vila här inte..



Av Bettan - 28 mars 2011 12:00

Jag är mycket glad och nöjd

att vi har bytt våra fönster.


Endast tre kvar på baksidan.

Och dem kan jag leva med

ett tag till känner jag.


Det underlättar så mycket

med nya fönster.

Nu är de bara att vända

och putsa.


Inte för att jag är bra på

att putsa fönster,

men det är en annan femma!

HAHA!


Jag gör så gott jag kan,

och nu när man vänder dem

så lätt gör de inget om jag

behöver göra att två lr tre gånger.


Jag anser de inte kan bli sämre

än Innan jag putsat iaf..

Haha, eller?!


Jag putsar lite fönster idag,

tar ett då och ett då.

Byter även lampor och gardiner,

i lugn och ro..

Gör lite annat emellan

och har att allmänt gött!


SEMESTER KAÁ   

Nu blir det mat till

Lennart och Bodil.

Sen ska jag bege mig

ut och härja loss med dem.

 

Då dem efter maten ofta

blir mer vilda än tama,

haha!   

Av Bettan - 28 mars 2011 08:45

Jag kände av förkylningen i Torsdags,

I fredags var den ett faktum.

Lördags var den kvar,

och givetvis oxå igår.


Men igår hade jag ingen feber!!

Så igår var vi ju i skogen,

en hel dag som jag skrev om igår.


Nu såhär i efterhand vet jag att det

inte var speciellt smart!...

Men jag är inte smart, haha!

Det erkänner jag!


För idag känns halsen mera,

hostan har kommit på besök.

FAN!


Men jag tackar gud att jag

har semester denna vecka.

För att jobba såhär förkyld,

det är sjukt jobbigt!

Då vi har det KALLT på jobb,

så näsan rinner i vanliga fall.

Och är man förkyld,

blir det TIO gånger värre...

 

Blir att ta de lugnt idag,

försöka i alla fall!

Det är svårt när man

är ledig och de finns

att göra både här och där!


Ska invänta valparna så de somnar,

sen ska jag och Egon ut och träna lydnad.

Vad resten av dagen erbjuder får vi se!...


Planerar inget,

så blir jag inte

besviken sen..

Av Bettan - 27 mars 2011 20:30

Det är inte ofta vi tar ALLA hundarna

med när vi ska köra någonstans.

Men det händer ibland.

Men absolut inga långa stäckor!


Då en av dem får sitta bakom hundburen,

och hamnar mellan oss och hundburen.

Det är en stort utrymme där som vi

lastar i när det behövs.


Så den som sitter där har gott om plats!

Men det är inte säkert.

En hund ska ha en bur i bilen!

Det är min åsikt!

 

Det är det säkraste sättet att färda

sin hund i bilen, så är det en hundbur.


Jag anser att har man råd att skaffa hund,

då har man råd att köpa en hundbur!!

Men det är bara så jag ser på det hela.

 

Så det är inte med någon glädje

jag låter en av våra sitta utanför

hundburen, absolut inte.

Men måste vi så måste vi,

och det är inte långt vi kör!


Idag satt Bosse där.

Till mor och far,

och sedan hem igen.


Det är MAX längden typ,

som vi kör med någon

utanför hundburen.


  

Han hade gärna suttit i mitt knä om han fått   

Av Bettan - 27 mars 2011 18:45

  

Grillning är avklarad.

Satan så gott!!!


Nu är längtan efter sommaren

ännu större!!


Dagen har tillbringats i Hemsjö skogarna,

med våra härliga hund-vänner

Lisa och Vlad.

  

Spårning var det vi ägnades oss åt idag.

Och inte gick det jätte bra för någon

av oss, haha som sist vi tränade ihop.

Men idag kan vi inte skylla på

minusgraderna, hehe!!

 

Men vi deppar inte!!!

Vi tränar vidare,

vi tar nya tag   


  Gaia.   Egon.  Nala.


Trots inte spåren var korrekt tagna,

blev iaf dogsen trötta och belåtna    

Iaf om man ska tro på bilderna ovan!

 

 

  

Bodil & Lennart var givetvis med.

De måste ju se när de stora vovvarna

arbetar, haha!!

 

Nej men det är perfekt miljöträning,

skogsterärrngen var inte att leka med.

Mycket ris och ner sågat...

 

Billan han var oxå med idag,

han, jag & Lisa körde appotering.

Han var SÅ DUKTIG!!!

    

Tyvärr blev de ingen bild på detta,

men nästa gång då jävlar ska han

fotas in action!


Tack Lisa & Vlad för idag!!!    

 


Av Bettan - 26 mars 2011 20:24

Hipp hipp hurra för våran Egon idag, 2ÅR!


STORA gossen nu ju,

då han inte längre är

minstingen i familjen.


Våran svarta skönhet!   


 

Av Bettan - 26 mars 2011 16:00

    

   NEJ NEJ,

inte dessa underbara små liven.

ALDRIG!

  


Men våra kära vänner i Hopatäppet får förhoppningsvis

snart små Västgötaspets valpar.

MYSIGT!

    

Pixi är det som väntar valpar,

och gud så tjock hon ÄR!


Haha, så söt och go i vanliga fall.

Men nu när hon är tjock,

är hon extra söt.


Magen nästan hänger ner i marken,

haha nej så illa är det inte.

Är ett par centimeter ifrån än så länge iaf.

  

    

Jag tror det är en 8-9 stycken i magen iaf,

haha inte för att jag tror de brukar få så många.

Men jag tror det är Många valpar där inne,

storleks mässigt att döma iaf.


Men det är bara en ren gissning,

jag kan inte mycket om valpning och sådant.


Vet bara att jag är sugen på en lite västgötaspets,

haha!

Ja skrik ni rakt ut bara!!!

Hundar är livet

  


När man har så många som vi,

då spelar en till ingen roll...

  


Och NEJ jag har inte sagt att jag SKA ha en,

jag skrev bara att jag var sugen på en västgötaspets.

  

 

Sugen på hund?

Känner du någon som går i hund köpar tankar?


Hur som helst,

gör ett besök här;

www.ritous.se

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards