Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2009

Av Bettan - 17 juli 2009 08:05

Imon och på Söndag ska jag ha sovmorgon, lääänge ;)

Idag är sista tidiga dagen på denna semestern,

börjar jobba på Måndag.

Klart då blir det ju tidiga morgnar,

tidigare än hela semester.

Men det är ju skillnad,

då Måste jag upp.

Nu under semestern har jag haft en val,

men för att få ut så mycket som möjligt av dagen

är det bra att stiga upp tidigt.


Vi ska köra till tippen,

där av denna tidiga morgon.

Har en jävla hög på framsidan

med alla gammla fönster och ytterdörren.

Vill inte ha det liggandes ju,

så det ska vi börja dagen med.

Tradigt, men ett måste :P


Igår kväll körde jag med trimmern, haha!

Ja jisses, det är fan svårt!

Jag är inte bra på det,

men det ser ju bättre ut än innan ;P

Stefan han får ta resten,

för på en del ställen vill jag inte köra.

Då hade de garanterat inte vatt nån tråd alls kvar, hehe!


Blir en sväng in till Östersjö idag,

givetvis på dag tid.

För några fyllon ska jag då inte träffa ;D

Mammas ringde igår och frågade om vi skulle köra dit.

Standard att vi kör in varje år och se på karnevals tåget,

men nej inte i år.

Samma skit varje år!

Sen den seeeega väntan på det oxå, nej tack!

Blir bara en sväng på marknaden helt enkelt :D

.

"you don't know what it likes"

Av Bettan - 16 juli 2009 20:30

Jag har skrivit det innan och gör det igen,

jag hatar fulla människor!

Jag kan inte med dem,

jag blir sur och irriterad.

En full människa är som att prata med en sten!

Så är det, det är fakta bara.


Igår var jag chaffis,

alltid lugnt och fridfullt när jag hämtar bror min.

Bara bror min, inga problem alls.

Men visst finns det gånger då även

han har kommit in i mitt fullo hat,

men inte ofta, Faktiskt!

Han var inte ensam igår när jag hämtade dem i stan,

tänker inte nämna några namn.

Men en av dem var riktigt jävla jobbig.

En riktig idiot!

DET FINNS INGA URSÄKTER FÖR HUR MAN BETER SIG NÄR MAN ÄR FULL,

MAN KAN ALDRIG SKYLLA PÅ ATT MAN HAR DRUCKIT. ALDRIG. ALDRIG.

Denna människa som var med,

han gapade och skrek.

Kallade mig dum i huet och sa att han hatade mig.

Bara för att jag inte ville byta cd skiva,

och för att jag blev stor i käften.

Själv klart blev jag stor i truten!

Är nån otrevlig och stor i truten mot mig,

så blir jag det tillbaka.

Sån är jag!

Dem andra i bilen sa att han var som han var bara för han druckit sprit,

jag skiter fullständigt i vad han druckit.

Han kunde fått ha druckit camel piss lr toalettvatten.

Man beter sig inte på det jävla sättet!


Jag är inte en jävla DJ som kör in och hämtar folk

och spelar deras jävla musik i min bil.

Jag lyssnar på vad fan jag vill,

passar inte det. Så GÅ HEM!

Jag gör allt för min bror,

själv klart hämtar jag han när han ringer.

Men aldrig mer att jag kommer hämta han om den där jävla idioten är med, aldrig.

Det har bror min fått veta,

och det hoppas jag han kommer ihåg.

För såna jävla as som han accepterar jag inte!


Jag tänker aldrig mer sitta och ta massa skit av en FULL människa.

Jag tar inte skit av nån nykter heller för den delen.

Men att försöka prata med en FULL människa,

är som sagt att prata med en sten.

Och då kan man fan lika väl låta bli.

Jag pallar inte bli förbannad i onödan.


Jag var så förbannad igår när jag släppt av dem att jag var närma att börja lipa.

Den förmågan har jag,

blir jag riktigt jävla arg så gråter jag.

Men nej, tårarna dem kom inte.

Och det ska dem fan aldrig heller göra för en FULL idiot.


Jag ska inte ut imon,

jag ska inte festa imon.

Efter gårdagens upplevelse har jag ingen lust alls med det.

Vill inte längre.

Nu när jag tänker efter kan jag inte ens tänka att jag tänkt tanken på att gå ut och dricka, hur fan kunde jag få för mig det???


DET FINNS INGA URSÄKTER FÖR HUR MAN BETER SIG NÄR MAN ÄR FULL,

MAN KAN ALDRIG SKYLLA PÅ ATT MAN HAR DRUCKIT. ALDRIG. ALDRIG.

Av Bettan - 15 juli 2009 22:25

Vi körde till Långasjön tidigare ikväll,

Stefan och dogsen badade.

Det var så varmt och härligt i vattnet,

men nej jag badade inte i vanlig ordning.

Jag älskar att bada!

Men jag gillar inte att bada där jag inte ser botten,

klarar inte det.

Jag som var mer under vattnet innan än över,

men efter alla år som jag inte badat så har det där kommit fram.

Att bada i pool är nog det bästa för mig :D

Eller i havet med super fin botten och ljusblått vatten..

Jag satsar på badsäsongen 2010!!! ;)


Stefan han har gjutit till hundgården nu ikväll,

och jag har klippt gräset.

Måste köra med trimmer!

Ser inte klokt ut, haha!

Får se om jag har tiden tills det imon,

kan ju hoppas.

Kanske dock lika bra Stefan han gör det,

för han gnäller alltid på att jag kör slut på så mycket tråd ;P


Imon måste klockan oxå ringa tidigt,

blir en sväng till Byggmax Igen.

Måste köpa det sista till hundkojan,

och jag ska passa på att gå inom Rusta Igen,

haha!

Billiga trasmattor där,

som jag har till dogsen i hundgårdarna.

Perfekt!

Billigt är bra :D


Ny ytterdörr har vi fått på gavlen,

FAN vad snyggt det blev!

Whhhooooo, sån skilland!

Precis som fönstrena.

Tar nog ett bra tag att smälta in detta snygga och nya ;)


Nu blir det att zappa framför tv:n.

Helt allvarligt,

de finns fan Aldrig nåt bra på tv om kvällarna.

Blir bara ett jävla zappande mellan kanalerna,

tills man tröttnat och stänger av skiten..

Så är det ju när det är sommar,

man kommer in så sent att film är inte att tänka på.

Nån gång ibland, men inte varje kväll.

Film hör ju mest till höst och vinter :D


"wrong way?"



Av Bettan - 15 juli 2009 14:30

Är jag färdig med målandet i vårt kommande dator rum,

jippie!

Känns skönt :D


Nu är det Bara att gå vidare tills nästa rum som ska bli snyggt ;)

Av Bettan - 15 juli 2009 08:55

Idag kom det en liten bonus in på kontot,

från jobbet.

Sånt gillar vi :D

Alla pengar är välkomna,

stora som små!


Snickarna dem är på väg hit,

blir att byta ena ytterdörren idag,

sen ska det upp foder runt fönstren.

Fan, det blir så jävla snyggt med nya fönster!

Jag älskar det,

det är en sådan stor skillnad!

Går inte att förklara,

det måste ses ;)


Och jag har bara en enda gång kvar att måla gardrobsdörrarna nu,

fan, snacka om jag dratt ut på det asså.

Men så blir det ibland.

Man har bra krut i början,

men sen avtar det :P

Idag blir de i alla fall det lila klart!

Sen har jag bara lite lite vitt att måla,

ingen big deal :D


Sen vet jag inte vad jag ska göra,

finns ju lite att göra ut.

Får ta tag i det antar jag..

Hoppas det blir varmare bara!

Nu är det värsta dimman ute ju,

sol, tack! lr i alla fall värme :D


"one love, one life"

Av Bettan - 14 juli 2009 17:15

Ja då har jag friskat upp minnet,

har kollat på Harry Potter filmerna nu.

Fan, dem är bra!

Lördag blir det att se den 6 filmen på bio i Bromölla.

Bio är alltid trevligt,

nåt man går alldeles för sällan på.

Men det är ju inte billigt precis, tyvärr.

Tur mammsen hade biobiljetter ;)


Var och köpte mera färg innan,

dåligt dem hade 1 liters som minsta burken bara.

Jag hade bara behövt ½ liter ju.

Men de var bara att betala och se glad ut,

180kr för en liter färg.

Det är jävligt dyrt!!

Men snyggt blir det iaf :D


Valpkurs är det som står på schemat nu :D


"under ytan finns det skratt & gråt"

Av Bettan - 14 juli 2009 10:25

Underbart,

ännu en dag med sovmorgon!

Stefan han jobbar idag.

Vad som händer för min del vet jag inte,

tänkte göra så lite som möjligt :D

Lite kvar att måla bara,

sen slappar jag nog resten, hehe!


Kan inte bestämma mig om fredag heller,

om jag ska på förfest sen åk in till östersjö.

ska jag dit på kvälls tid,

ska jag dricka.

eller jag måste dricka.

jag kan inte umgås med fulla människor och vara nykter,

aldrig!

det finns ju knappt inget som är värre än det, usch!

vi får se hur jag gör,

har ju några dagar till att bestämma mig på ;P


nahe en skink smörgås på detta,

sen bara njuta av dagen?

Ja, så får det bli :D


"did you tell me?"

Av Bettan - 13 juli 2009 20:40

Dagen den har varit bra.

Humöret det blev bättre med tiden.

Tror det är att jag känner pressen på att jobbet börjar om en vecka,

satan!

Klart man inte blir glad då!

Hade gärna haft semester året ut,

men så är de ju inte nu, tyvärr.

Bara att bita ihop!

Pressen på att jobbet börjar ligger över mina axlar,

och pressen över Allt som vi har att göra här hemma.

Det är mycket!

Vet vi får ta lite i taget, så är det ju!

Men ändå,

nu har vi nya fönster på hela framsidan och då hade de vatt underbart med färdiga rum lixom...

Ska försöka att inte tänka på att,

slå väck tankarna.

Det har funkat innan...


idag har inte hänt mycket,

jag och papps har vatt på jem o fix och netto.

sen har jag o stefan vatt i skogen en sväng med egon,

och efter det middag hos mamms och papps.

köttfärslimpa, FAN så gott!

min mamma är bäst i köket.


Har ingen lust lr ork till att göra nåt vettigt.

Nu ska jag slänga mig i sängen igen och se på harry potter,

2 filmer kvar sen är det avklarat.

kommer kännas bra, så jag kommer ihåg vad som hänt i filmerna innan,

i och med vi ska på bio på lördag och se nya.


känner mig nästan deprimerad,

allt känns så tråkigt och dyster just nu.

Fan, det måste försvinna!

vill inte vara så här,

vill inte känna så här.

vill vara glad och ha ork & energi,

nu de här sista dagarna av min semester!....



"am I only dreaming?"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards